eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykoniec diesli › Re: koniec diesli
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5bee8a43$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net> <a...@m...org>
    <psmgln$qed$1@news.vectranet.pl> <1gr1gassakkyr$.dlg@myjk.org>
    <psmhf8$qed$2@news.vectranet.pl> <a...@m...org>
    <psmv0t$u31$1@news.vectranet.pl> <1...@m...org>
    <pstt7r$qc$1@news.vectranet.pl>
    <yi2rvoazhmcv$.hxiekywrhkfq.dlg@40tude.net> <1rhw29e20d8tc$.dlg@myjk.org>
    In-Reply-To: <1rhw29e20d8tc$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: koniec diesli
    Date: Mon, 19 Nov 2018 12:10:41 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 53
    Message-ID: <5bf29a61$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.53.74
    X-Trace: 1542625889 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 485 83.26.53.74:51846
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644159
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1rhw29e20d8tc$....@m...org...
    Mon, 19 Nov 2018 10:21:20 +0100, Jacek Maciejewski
    >> Fakt, to źródło nie jest zbyt precyzyjne :) ale podobne doniesienia
    >> są
    >> na porządku dziennym. Aku samochodowe są ciągle ulepszane i nawet
    >> można
    >> by się pokusić o jakieś prawo Moora dla nich.

    >Właśnie że prawo Moora nie działa w odniesieniu do baterii. :/

    Zdaje sie, ze przestalo dzialac i co do ukladow scalonych.

    >> Póki co składa się je ręcznie z ogniwek 18650 czy podobnych,
    >Trzeba sobie odpowiedzieć czemu się to robi. Żeby można było uzyskać
    >dobre
    >parametry ładowania i rozładowania. To nei jest przypadek że tak to
    >wygląda.

    Tesla troche powiekszyla.

    >> co jest rozwiązaniem tymczasowym i kosztownym.
    >Z tym się nie da polemizować.

    Jak sie nie da ? Jesli tymczasowe, to sie da, jesli wyzej pisze ze tak
    jest dobrze, to nie jest tymczasowe :-)

    Uzyli 18650, bo tanie i dostepne.
    Ale widac rozwiazanie jest dobre i powiekszanie niezbyt wychodzi ...

    >> Dajcie przemysłowi czas na przestawienie na nowy park
    >> maszynowy i zobaczycie że elektryki się okażą dwa razy tańsze niż
    >> spalinowce. Bo produkcja baterii będzie banalnie prosta a silników
    >> elektrycznych juz jest jeszcze prostsza.

    >No i tu jest pytanie, czemu "przemysł" ponad 100 lat z tym zwleka?
    >Dlaczego
    >walka z akumulatorami rozpoczęła się tak realnie na dobre dopiero jak
    >weszło zapotrzebowanie na lepsze baterie w smarkfonach?

    No nie, troche wczesniej.
    Po prostu pewne rzeczy trzeba odkryc, to jest troche kwestia
    przypadku.
    I lata leca.

    A gdzies na poczatku okazuje sie, ze sa gorsze i drozsze od tego co
    znamy, i nikt nie jest zainteresowany finansowaniem badan.
    Potem trzeba dopracowac, bo sie np zapalaja ... i kolejne lata leca

    https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery#In
    vention_and_development

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: