    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ładowanie 18650
    Date: Mon, 15 Apr 2019 18:59:23 +0200

    dyskusyjnych:5cb48570$0$539$6...@n...neostrada.
    pl...

    >https://allegro.pl/oferta/modul-bms-4s-15a-li-ion-1
    8650-14-4v-14-8v-ladowark-7332311929?fromVariant=733
    2442154

    To nie balancer.

    >podłączyłem - działał prawie rok, w systemie buforowym. Dzisiaj była
    >awaria zasilania. pobór prądu około 100mA, więc sądziłem ze będzie
    >działać 20 godzin. padło po 2 godzinach.
    >napięcia:
    >4,06 v
    >3,6 v
    >2,8 v
    >i balancer nie "odciął" zasilania (na wyjściu).

    https://www.ablic.com/en/doc/datasheet/battery_prote
    ction/S8254A_E.pdf

    Prog rozladowania ustawiany miedzy 2.0 a 3.0V ... pytanie jaki
    dokladnie w tej plytce.
    Przy duzym pradzie ustawienie niskiego pradu moze byc uzasadnione, ale
    Ty masz maly prad.

    >po podłączeniu zasilania (12v2A), po paru godzinach, napięcia są
    >takie:
    >4,12
    >3,8
    >3,6
    >co do cholery? zepsuty? Sprawny ale tak ma być?

    A jakim pradem ladowanie - 2A ?
    Bo od 2.8 do 3.6V to troche ładunku pewnie musi wplynac ...

    No chyba, ze wlaczylo ci sie "overcurrent protection" i prad minimalny
    teraz laduje, albo zaden ...

    Albo ... to nie balancer, pierwsze ogniwo doszlo do 4.2V i ładowanie
    zatrzymalo sie.
    To chyba bedzie dobra odpowiedz.

    Swoja droga - jak sobie laptopy radza ?
    Tam chyba podobna sytuacja - taki uklad ochronny a nie balancer, i po
    dluzszym czasie grozi rozjechanie ogniw ... a chyba sie nie
    rozjezdzaja.

    Ogniwa li-ion maja tendencje do samoczynnego wyrownania ?

    J.