  • Data: 2019-04-16 17:55:18
    Temat: Re: ładowanie 18650
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 16.04.2019 o 15:04, cezar pisze:

    > Chyba nie widziałem rozwiązania (w sensie komercyjnego) , w którym
    > wytracało by się energię na tranzystorach. Utrzymanie mosfeta w jego
    > liniowym regionie i zrobienie tego ze wszelkimi zabezpieczeniami to
    > dość skomplikowany układ. Rozumiem że takie coś miało by sens gdy
    > była by potrzeba regulowania obciązenia.

    No wlasnie ... jaki prad powinien balancer puszczac bokiem ?

    Jesli nie wiemy jaki, bo ładowarka blizej nieokreslona ... to moze cos
    takiego
    http://www.zajic.cz/omezovac/omezovac.htm

    Prosty ogranicznik napiecia ... i znika problem mosfetow :-)

    >Dokładniej: Rds rośnie ze wzrostem temperatury. A więc prąd maleje
    >:-)

    patrze sobie na IRFL014N i IRLML2402 ... przy
    niskich napieciach bramki
    jest odwrotnie - im wieksza temperatura, tym wiekszy prad.
    A chcielibysmy maly prad bramki, bo przy duzym prad drenu jest za
    duzy.

    Tylko co - tak w ciemno otwierac, czy raczej jakis uklad kontrolujacy
    napiecie mialby to robic ... to moze problem nieistotny ...

    >Aby sprawę skomplikować, Rds maleje zw wzrostem napięcia dren-źródło.

    Tu akurat byloby calkiem stale, przynajmniej w interesujacym zakresie
    pracy. 4.2V

    J.