  • Data: 2019-11-28 11:48:49
    Temat: Re: odzyskanie danych z uszkodzonego SSD
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > (...)
    > Za jakiś czas być może będą powszechne macierze, w których padnięcie
    > dowolnego (ale tylko jednego) dysku macierzy nie sprawi utraty danych...
    > Roztropni natychmiast po takim padzie wymienią dysk na nowy i spokojnie
    > dociągną całość...
    > (...)

    Przecież macierze są od dawna.
    A przynajmniej ja pamiętam od czasów Novella bodajże 3.11 - jakiś 1992
    rok. Wtedy RAID3 - czyli jeden dysk może wypaść.

    Przy RAID6 mogą równocześnie dwa dyski wypaść. A jeśli macierz ma
    obsadzone HotSpare, to dyski zapasowe samoczynnie przejmują pracę i na
    spokojnie można wymienić padnięte dyski nie przerywając pracy macierzy
    (jeśli jest HotSwap).

    W laptopach żaden problem ustawić RAID-1. Chyba, że jakiś rzeczywiście
    "low level" i nie ma miejsca.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam