  • Data: 2019-11-30 00:43:34
    Temat: Re: odzyskanie danych z uszkodzonego SSD
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam" qrqkut$cnt$1$A...@n...chmurka.net

    > Od kiedy RAID1 wymaga trzech dysków?

    To trochę prymitywna macierz.

    > Poza tym do soft-raid (bo sprzętowych w laptopach nie widziałem) to można wrzucić
    SATA + M.2

    Od samego początku piszę o nadmiarowej macierzy dającej możliwość
    wyjęcia dowolnego dysku bez utraty danych -- i od samego początku
    wiadomo, dlaczego o takiej... Takie macierze to R3, R4, R5...

    > Hot-swap w laptopach nis spotkałem - co nie znaczy, że nie istnieją.

    NVMe na M.2 są Hot-Swap? Chyba niekoniecznie...

    > Wystarczy kupować serie biznesowe - np. niektóre Lenovo ThinkPad czy Dell Precision
    i od razu okazuje się, że dostęp jest prosty i
    > do wykonania w kilkanaście sekund bez rozbierania "połowy" laptopa.

    Któryś z nich ma kilka M.2 z możliwością budowania RAID5?...

    Fajne by były takie, które mają kilka (5?)
    slotów M.2 z możliwością postawienie R5...
    Wstawienie 5 półterabajtowych dysków dawałoby
    2 TB całkiem bezpiecznego miejsca...

    Do tego ze 32 GiB oRAMkowania...
    Plus dedykowana grafika...
    Oraz szybka łączność...