    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pomiar pojemnosci dla data loggera
    Date: Mon, 5 Nov 2018 11:51:41 +0100

    > Dzięki, ale nie wiem jak z czegoś takiego miałbym wyciągnąć dane o
    > pojemności. Zmieniając próg czułości?

    Pamiętam z lat 80-tych takie amatorskie rozwiązania klawisza dotykowego.
    Impuls z bramki podany na filtr górnoprzepustowy CR (C - elektrody
    klawisza). To wchodziło na przerzutnik, który był zatrzaskiwany zboczem
    przesuniętym o ileś ns względem tego przepuszczonego przez CR.

    Zastanawiałem się, czy da się jakoś prosto nie wykrywać zmiany, ale ją
    zmierzyć. Czasy wydają się za krótkie, ale jakby podać na wejście stałe
    f to na wyjściu dostanie się przebieg o wypełnieniu zależnym od stałej
    czasowej. Przepuścić przez filtr dolnoprzepustowy i zmierzyć napięcie.
    P.G.