    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "roaming" wifi
    Date: Mon, 14 Oct 2019 12:54:50 +0200

    W dniu 2019-10-14 o 11:54, Marek pisze:

    > O ile wiem mesh dot. sytuacji w których AP nie mają dostępu do sieci i
    > ramki przekazują między sobą. To inna sytuacja, tutaj AP mają dostęp do
    > tego samego segmentu sieci. Adresy IP przydziela jeden serwer dhcpd a
    > nie AP.

    Mesh może być w topologii bezprzewodowej, jak i kablowej. To nie powinno
    mieć znaczenia.

    > Mi chodzi o uzyskanie efektu wyboru silniejszego AP i żeby przelaczenie
    > nie wpływało na aktywne sesje tcpip (stąd centralny dhcpd). To działa z
    > tym że zauważyłem, że klient często męczy się przyłączony do słabego AP
    > gdy w przeglądaniu sieci widać inny silniejszy. Mam wrażenie że to
    > przełączanie jest po utracie zasięgu a nie przed.

    To również ma robić mesh. To już nie twoja sieciówka w telefonie
    decyduje o przełączeniu miedzy APkami, tylko cały mesh monitoruje siec i
    nakazuje twojej sieciówce przełączenie "póki nie jest za późno".
    Dzięki temu poziom sygnału ma być optymalny, a samo przełączenie ma się
    tak zrobić, żebyś nie stracił za dużo pakietów. Skype, Youtube czy inne
    streamy mają się nie zaciąć, nie stracić klatki.

    Sęk w tym, że mesh pomimo, ze jest zdefiniowany w IEEE 802.11s, to jest
    implementowany przez producentów zawsze troche "po swojemu". Teraz jest
    tak, jak w poczatkach 802.11g. Jak trzymasz się jednego producenta to
    jakoś tam chodzi, ale osiwiejesz zanim uda ci się zgrać w meshu
    urządzenia różnych producentów.

    --
    viktorius