    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: silnik krokowy - praca ze zrodla pradowego
    Date: Thu, 1 Dec 2016 22:02:59 +0100

    On 2016-12-01 21:06, a...@m...uni.wroc.pl wrote:
    > Tak na oko moduly z L298 moga dac 40V i 2A w sumie na obie
    > cewki (radiator maja skromy, ale z wentylatorem te pare wat powinno
    > isc). Czyli wrzucic jakies 80W w silnik przy rozsadnej
    > czestotliwosci PWM (w karcie katalogowej podaja 40 kHz, choc
    > zeby ograniczyc straty i w sterowniku i w silniku to raczej
    > duzo mniejsza czestotliwosc). Jak silnik ma cewki na odpowiednie
    > napiecie i wydoli mechanicznie to nie widze problemu z
    > kreceniem na 15000 obrotow na minute (czyli 250 Hz sinus na
    > cewkach). Nie mam silnika zeby to sprawdzic -- uwazasz ze
    > nie zadziala czy chcesz szybciej?

    Chodzi o większe silniki, może źle napisalem. Małymi to mozna zawaniać
    dowolnie, aczkolwiek uważałbym na L298, padają jak muchy jesli diody są
    zbyt wolne.

    Co do całkowitej mocy wydzielanej na L298 nie mialem okazji sterować
    niczym więcej jak silnikiem około 30W. Grzał się (L), im wyższa
    prędkość. PWM raczej wyglądał kiepsko, to nie jest najszybszy układ i
    tranzystory załaczają się powoli. Zrobiłem w końcu swój na IRF i
    pomiarem pradu (+chopper) a potem wszystko to rzuciłem bo było
    kłopotliwe w kalibracji i zrobiłem czysto softwareowy bez pomiaru prądu
    ale z szacowaniem PWM ... i okazał się być najbardziej rozsądny w
    zastosowaniu.

    Maksymalnej prędkości jednak nie osiągnę. Obawiam się ze do tego nie
    nalezy wylacznie szybko ładować cewki, ale rowniez szybko rozładowywać ;)