  • Data: 2018-11-28 13:17:39
    Temat: Re: sony zeszło na psy
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest Tue, 27 Nov 2018 19:57:26 +0100, Sebastian Biały pisze:
    > Jeden było widać (dolny). Czy były dwa fizycznie to nie wiem. Producenta
    > monitora tez nie pamiętam. Miałem ich kilka "na stanie" i drut był w
    > każdym widoczny tak samo, więc to nie wada egzemplarza.

    Nie wiem, czy monitorach o małych przekątnych też, ale w typowych i
    dużych były dwa, rozmieszczone tak, że dzieliły ekran +/- na 3 części, o
    tak:
    https://support.hpe.com/hpsc/doc/public/imageServlet
    ?DOCID=emr_na-c00348826-1/c00329235.jpg

    Były widoczne, szczególnie na białym tle, chociaż górny rzeczywiście
    mniej (i bodaj było to zależne od typu kineskopu). Pracowałem na nich
    sporo w latach 90., dla zastosowań graficznych średnio fajna sprawa.
    Mieliśmy duży, profesjonalny monitor (bodaj NEC), no i można się było
    czasem pomylić: artefakt na grafice, czy drucik? Bywało, że przykrywał
    poziomą cienką linię. Z drugiej strony, używało się ich czasem, jak
    linijki. :)

    k.