    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wielgaśny zegar cyfrowy
    Date: Sun, 29 Nov 2015 09:33:32 +0100

    W dniu 29.11.2015 o 00:03, Jawi pisze:

    > Poczytaj o multipleksowym sterowaniu wyświetlaczy.
    > Inaczej dla dużego wyświetlacza potrzebne będą stosunkowo straszne
    > ilości prądu :)

    nie znalazłem niczego co byłoby zrozumiałe dla laika. znalazłem takie coś:

    (...) Obsługa pojedynczego statycznego wyświetlacza 7-segmentowego
    pociąga za sobą konieczność rezerwacji ośmiu linii portu
    mikrokontrolera. Jeżeli stosowany mikrokontroler ma niewiele wyprowadzeń
    lub też jest wykorzystywany w bardzo rozbudowanym systemie, może się
    okazać, że nie jest możliwe wygospodarowanie takiej liczby linii.
    Rozwiązaniem tego problemu może być układ, którego schemat znajduje się
    nponiżej. W przedstawionym układzie do obsługi pojedynczego wyświetlacza
    potrzebne są trzy linie portów mikrokontrolera. Układem pośredniczącym
    jest tutaj rejestr szeregowo-równoległy 74LS164. który(...)

    i dalej jest 80 linijek tekstu które średnio rozumiem, potem zamiast
    jednego pola wyświetlacza wprowadzane są 4 pola i następnych 500 linijek
    tekstu wcale nie rozumiem.

    Ponawiam pytanie. Arduino które ma 32 wyjścia, 32 tranzystory, 10
    watowy zasilacz. zadziała czy nie?

    ToMasz