  • Data: 2019-04-11 00:22:57
    Temat: Re: zasilanie PC
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba podpisana jako Gil <g...@g...pl>
    w artykule <news:MPG.37186f9baae120819896c6@news.neostrada.pl> pisze:

    > Teraz jeszcze obserwowałem tą myszkę. Mrugnie sobie co około 3-4 minuty
    > mimo, że zasilacz wyłączony tylnym przełącznikiem od 24 godzin. Może ten
    > zasilacz jest troche skopany?

    Niekoniecznie, ale obecne podłączenie może go szybciej wykończyć, bo to
    jednak nie najlepszy model tej marki. Zwykle pierwsze objawy padania
    zasilacza to kłopoty z urządzeniami USB i nagrywarką, potem zasilacz może
    wydawać dziwne dźwięki.
    A monitor i inne urządzenia podłączone do listwy jak masz wyłączone? Mają
    wyłączniki mechaniczne czy elektroniczne? Jeśli elektroniczne, to coś tam
    może się indukować w ich zasilaczach i przepływać do komputera po kablach
    sygnałowych...

    Poza tym - na co czekasz? Odwróć wtyczkę listwy, a się przekonasz, czy
    pomogło.

    > Bardzo dziekuję za konkretne wyjaśnienia. Instalacja elektryczna jest
    > bardzo kiepska, bo z lat 70-tych. Przewody aluminiowe. Gniazdka bez
    > uziemienia.

    Bez wymiany całej instalacji można tylko sprawdzić poprawność podłączenia
    zera i fazy, a potem pozakładać gniazdka z zerowaniem. Powinno wystarczyć.
    Ale to już Nie Ta Grupa.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)