  • 181. Data: 2019-09-12 21:27:14
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Thursday, September 12, 2019, 4:08:06 PM, you wrote:

    > Myślisz że były powszechne u tego mundurowego u którego mniej powszechne

    A co mnie, kwa nać!, obchodzi jakiś mundurowy?

    > były monitory komputerowe? Znowu zderzasz wikipedie z rzeczywistoscią
    > poPRLu.

    Ja tę rzeczywistość tworzyłem, gdy Ty wyciskałeś pryszcze i fapowałeś
    przy pierwszych GIFach - notabene powstałych w 1987 roku.

    > Dyskietki 5.25 ostatnie miałem okazję oglądać w działajacej
    > maszynie około 2002 roku. Z dyskiem wymagajacym parkowania. I w
    > "profesjonalnym i naukowym" zastosowaniu w pewnym nieśmiesznym wcale i
    > poważnym całkiem instytucie. To jest rzeczywistość a nie wiki.

    Jaką Wikipedię? To była wtedy moja praca! I taka była moja
    rzeczywistość.

    Ostatni dysk MFM wymagający parkowania montowałem w XT w 1991 roku.
    Był to ST-4096 - pełnej wysokości dysk 80 MB. A komputer to Mazovia
    1016.3T o nr fabrycznym 090. Bo się trafił i można było to zrobić a
    nie dlatego, że był to cud techniki. Bo w 386 w tym czasie były 2
    dyski ATAPI po 200 MB.

    [... pierdolenie o zabawkach ...]

    Mój syn dzięki blaszakom zarabia teraz kasę o jakiej ja nawet nie
    śniłem. Sprawdź sobie na LinkedIn gdzie pracował - jeśli potrafisz.
    Spectrum używał w 1986 roku - jako gryzaka podczas ząbkowania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 182. Data: 2019-09-12 21:33:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/09/2019 21:27, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > kwa nać!
    > pryszcze > fapowałeś

    Myśle że powinieneś iśc już spać.

    > Mój syn dzięki blaszakom zarabia teraz kasę o jakiej ja nawet nie
    > śniłem. Sprawdź sobie na LinkedIn gdzie pracował - jeśli potrafisz.

    I jeszcze myślę że w ogólności ogólnej sam powinieneś tego LinkedIna
    jednak sprawdzać raz na jakiś czas.

    Tracisz kontakt z dyskutantami skoro odleciałeś tak daleko w
    argumentacji na tematy pierdołowato-trolujące wieczorową porą.

    Dobranoc, słodkich snów.

  • 183. Data: 2019-09-12 21:35:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Thursday, September 12, 2019, 4:12:21 PM, you wrote:

    > Np. kradzionego klona CP/M :D

    Po co CP/M? Był DOS 3.30. Było mnóstwo oprogramowania użytkowego. Był
    już MS Windows 2.1/386 a niedługo później pierwszy użyteczny 3.0.

    > Nie, te 640kB pamięci nijak nie przekładało się na "cuda" kiedy do
    > dyspozycji na typowym 286 były max 4 kolory w CGA na raz.

    Na typowym AT/286 był zazwyczaj HGC z emulacją CGA. Ciut bogatsi mieli
    już karty EGA. Ale w Polsce to mało popularne było.

    > Mniej więcej do epoki VGA istotne było również wspomaganie sprzetowe grafiki
    > (sprawdzić czy nie Spectrum). Jak nie było wspomagania to o "arcade
    > experience" nie było mowy.

    Dotrze do Ciebie w końcu - początek 1991 roku, 386DX20, 8 MB RAM, SVGA
    1024x768, HDD 2*200 MB, Do tego QWMM i DESQview. A teraz zupełne
    science fiction dla Ciebie: na tych chodził pierwszy w Polsce
    dwuliniowy BBS. Tak, dwa modemy i dwie linie telefoniczne.

    Zdajesz sobie sprawę z tego, jaka to była zabawa?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 184. Data: 2019-09-12 21:39:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, September 12, 2019, 4:50:36 PM, you wrote:

    > Cos mi chodzi po glowie, ze te napedy 1.2MB mialy inna predkosc
    > obrotową, i wymagaly innej czestotliwosci kontrolera ...

    Do pracy w trybie HD. Ale mogły pracować również w trybie DD.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 185. Data: 2019-09-12 21:46:55
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Cezar <c...@t...pl.nospam> wrote:

    > wiele filmów i artykułów - np tutaj:
    > http://www.users.globalnet.co.uk/~jg27paw4/yr07/yr07
    _33.htm

    Sprytne!

  • 186. Data: 2019-09-12 21:48:09
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > To powszechnie znana informacja - pamięci w tamtym czasie były bardzo
    > drogie a pamięci, które nie przeszły testów bardzo tanie. Zazwyczaj w
    > pamięciach odrzuconych dało się wykorzystać połowę pamięci. I tak
    > zrobił Sinclair w Spectrum.

    A te komórki były albo 100% dobre lub 100% złe? Nie było czegoś pomiędzy,
    czyli że np. lekko uszkodzona komórka generalnie trzyma bit, ale jednak
    nie zawsze?

  • 187. Data: 2019-09-12 21:48:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/09/2019 21:35, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Po co CP/M? Był DOS 3.30.

    DOS to CP/M. Co prawda starali się dryfować w jakimś biżej nieokreślonym
    kierunku ale jednak oderwać się od tych korzeni cieżko.

    > Było mnóstwo oprogramowania użytkowego.

    Owszem w wiekszosci translowanego automatycznie z CP/M 8080 na 8086,
    przynajmniej na początku.

    > Był
    > już MS Windows 2.1/386 a niedługo później pierwszy użyteczny 3.0.

    Obawiam się że troche za daleko. 640kB na Windowsie 3.0 to było
    delikatnie mówiąc za mało. O ile pamiętam wstawał i tyle. Być może to
    była główna funkcja dla wielu osób bo mine sweeper chyba się jeszcze
    dawało radę odpalić.

    > Na typowym AT/286 był zazwyczaj HGC z emulacją CGA. Ciut bogatsi mieli
    > już karty EGA. Ale w Polsce to mało popularne było.

    Serio? To robi się z tego znakomity prezent dla nastolatka w konkursie
    telewizyjnym :) Nie ma to jak dostać nieużyteczną kupę złomu zajmującą
    pół pokoju kiedy sąsiad ciupie w R-Type pół dnia na Amidze a potem
    programuje w asm drugie pół.

    > Dotrze do Ciebie w końcu - początek 1991 roku, 386DX20, 8 MB RAM, SVGA
    > 1024x768, HDD 2*200 MB, Do tego QWMM i DESQview.

    Mało który nastolatek w domach miał taki sprzęt. Mieli głównie Atari,
    C64, pojedyncze Amigi. Tak się pechowo składam że byłem dokładnie w tym
    wieku i w tym miejscu na osi czasu i byłem bardziej świadomy niż
    przypuszczasz.

    > A teraz zupełne
    > science fiction dla Ciebie: na tych chodził pierwszy w Polsce
    > dwuliniowy BBS. Tak, dwa modemy i dwie linie telefoniczne.

    Przeciętmy nastolatek w PL nie miał telefonu w okolicy 90/91. Mi
    założyli w 92 albo 3. W drodze wyjątku. BBS, powiadasz? Tak, czytałem o
    nim w jakimś Bajtku. Chyba mnie jednak nie było by stać.

    > Zdajesz sobie sprawę z tego, jaka to była zabawa?

    Tak, jak się o tym czytało w gazetach to wręcz przednia. Rzeczywistośc
    jednak daleko odbiegała od tego co było w gazetach i w firmach.

  • 188. Data: 2019-09-12 21:51:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Thursday, September 12, 2019, 9:33:33 PM, you wrote:

    > Myśle że powinieneś iśc już spać.

    Chyba Ci odwala już całkiem.

    > I jeszcze myślę że w ogólności ogólnej sam powinieneś tego LinkedIna
    > jednak sprawdzać raz na jakiś czas.

    Co niby miałbym sprawdzić?

    > Tracisz kontakt z dyskutantami skoro odleciałeś tak daleko w
    > argumentacji na tematy pierdołowato-trolujące wieczorową porą.

    W którym miejscu odleciałem? Ale konkretnie i na temat poproszę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 189. Data: 2019-09-12 21:51:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Nie w firmie jakiejś rozbudowanej infrastruktury, ale bywa
    > wykorzystywany przez krótkofalowców. Parę lat temu znajomi bawili się w
    > stawianie takich sieci i puszczali przez nie (bardzo wolny) ruch TCP/IP.
    > ;) Myślę, że status podobny do systemu Hella - od czasu do czasu ktoś
    > umówi się na łączność, jednak ludzie nie używają tego w roli
    > podstawowego systemu utrzymywania łączności.

    Pamiętam, że była taka sieć (a może nadal jest), HamNET. Robili TCP/IP na
    2.4 GHz, na przerobionych Ubiquiti. Nawet chciałem się przyłączyć, ale
    jakoś zapał mi opadł, potem się przeprowadziłem w gorsze antenowo miejsce
    i temat umarł.

    Z drugiej strony jednak moje ciągotki retro raczej odwodzą mnie od takich
    sieci w stronę typowego Packet Radio, niż przyciągają. Chyba zamiast robić
    sieć na 2.4 GHz wolę sobie spróbować złapać SAQ.

    Hellschreiber z kolei zawsze mnie fascynował :) Nigdy nie udało mi się go
    złapać.

    > Mi też to kiedyś chodziło po głowie. W końcu w dobie tanich MCU/SBC oraz
    > modułów radiowych/chińskich transceiverów koszt sprzętu byłby pomijalny.

    No właśnie... tylko kto by korzystał, i czy faktycznie by korzystał, czy
    jedynie wszedł, rozejrzał się po ciekawostce i wyszedł, wracając do dużo
    wygodniejszego Internetu?

  • 190. Data: 2019-09-12 21:57:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Thursday, September 12, 2019, 9:48:30 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > Tak, jak się o tym czytało w gazetach to wręcz przednia. Rzeczywistośc
    > jednak daleko odbiegała od tego co było w gazetach i w firmach.

    To była MOJA rzeczywistość. To, że Ty czegoś nie miałeś i dlatego dla
    Ciebie te ,,winogrona były kwaśne" ma się nijak do rzeczywistości.

    Na temat ówczesnego FidoNet poczytaj sobie tutaj:
    http://mrc.tychy.pl/fidonet/pracamgr.html

    --
    Best regards,
    RoMan