  • 171. Data: 2014-01-24 18:55:27
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 6:37:18 PM, you wrote:

    > Nie jest prawdą przy żadnym założeniu. Silnik w samochodzie nigdy nie
    > pracuje sprawniej przy niskich obrotach.

    Błąd - przy małej mocy zawsze pracuje sprawniej przy niskich obrotach.
    A kontekst dotyczył małej mocy.

    Dostałeś pełen wykres dla silnika Mercedesa - ani razu się do niego
    nie odniosłeś.

    > To jest teza kolego

    Nie jestem twoim kolegą, nie spoufalaj się.

    > - sprawdź co to znaczy.

    Chyba ty.

    > Gdyby mój przedmówca napisał, że poruszając się na wysokim biegu samochód
    > spala mniej paliwa - ale nie, wyraźnie napisał o sprawności silnika, nie
    > spalaniu. O to cała dyskusja się toczy.

    Sprawności przy minimalnej mocy i określonej prędkości. Przywrócę to,
    co tak skwapliwie wycinasz i podkreślę istotne:
    ===8<===
    On Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra wrote:

    > A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością
    ^^^^^^^^^^^^^^
    > przy niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > sprawniej.
    ^^^^^^^^^

    Tylko, że jest dokładnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy
    znamionowym obciążeniu i znamionowych obrotach. Nie minimalnym obciążeniu
    i minimalnych obrotach - wtedy sprawność takiego typowego spalinowca jest
    najgorsza.
    ===8<===

    > LoL, do jakiego błędu? Wiesz jak bardzo jest mi potrzebne wsparcie
    > merytoryczne na grupie? :)

    Właśnie widzę, że absolutnie do niczego - twoja wiara we własną,
    nieskończoną zajebistość wystarcza.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 172. Data: 2014-01-24 19:03:14
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 20:31:37 +0000 (UTC), Tomasz Stiller
    <k...@l...eu.org> wrote:

    > Dobrze, wracamy do początku. Co się dzieje, jak rośnie prędkość obrotowa
    > silnika (silnik ma więcej powietrza do sprężania)? Otóż rośnie także moc,
    > zgoda? Jak rośnie moc,

    I ona tak sobie sama rośnie? Coś pisałeś o prędkości 80km/h.
    Zatem na którym biegu byś nie jechał, to zapotrzebowanie na moc
    jest stałe, bo silnik w warunkach ustalonych nie wyprodukuje
    więcej momentu niż ten, który jest potrzebny do zrównoważenia
    oporów ruchu. A od momentu do mocy możesz sobie przejść jednym,
    prostym wzorem.

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 173. Data: 2014-01-24 19:06:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Friday, January 24, 2014, 7:03:14 PM, you wrote:

> [...]
    > więcej momentu niż ten, który jest potrzebny do zrównoważenia
    > oporów ruchu. A od momentu do mocy możesz sobie przejść jednym,

    Żadne krzyki i płacze nie przekonają go...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 174. Data: 2014-01-24 19:06:45
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 10:28:18 +0000 (UTC), Tomasz Stiller
    <k...@l...eu.org> wrote:

    > Podczas pracy na obrotach znamionowych zużywamy pięć takich dawek paliwa,
    > ale produkujemy 50kW z czego 10kW jest przejadane przez silnik.

    A podczas jazdy z prędkością 80km/h produkujesz kilkanaście kW,
    na którym biegu byś nie jechał. A oprócz oporów ssania, ruchu,
    są jeszcze opory sprężania, straty ciepła na chłodzenie, straty
    ciepła w gazach spalinowych, których to w całości, jeszcze w
    funkcji obrotów i obciążenia, nie podejmuję się szacować.

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 175. Data: 2014-01-24 19:15:46
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 18:55:27 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Błąd - przy małej mocy zawsze pracuje sprawniej przy niskich obrotach.
    > A kontekst dotyczył małej mocy.

    Silnik nigdy nie pracuje z największą sprawnością przy małych obrotach.
    Gdyby tak było, jeździlibyśmy benzyną do 1500 rpm a dieslem do 1200 rpm,
    a zdaje się, że tak nie jeździmy. Mam nadzieje, że wiesz, iż sprawność
    definiuje się poprzez stosunek mocy dostarczonej do odebranej.

    Przebieg krzywej spalania właściwego jest podobny niezależnie od tego czy
    obciążenie silnika wynosi 10% czy 100%. Tylko jej nachylenie przebiega
    inaczej. Ergo silnik zawsze pracuje sprawniej na wyższych obrotach. O ile
    sprawniej, to już zależy od obciążenia.

    > Nie jestem twoim kolegą, nie spoufalaj się.

    To jest zwrot grzecznościowy. Wybacz, zapomniałem, że takich cham jak Ty
    może tego nie zrozumieć. Od teraz będę się do Ciebie zwracał per. chamie.

    > Chyba ty.

    Mnie uczono, że tezy się nie udowadnia. Zatem skoro już masz czelność
    zwracać komuś uwagę na błędy, to lepiej żebyś był idealny inaczej po
    prostu się ośmieszasz.

    > Sprawności przy minimalnej mocy i określonej prędkości. Przywrócę to, co
    > tak skwapliwie wycinasz i podkreślę istotne:

    A przywracaj sobie ile chcesz. Ja z uporem maniaka będę Ci wtedy
    przypominał czego dotyczyła moja wypowiedź.

    > Właśnie widzę, że absolutnie do niczego - twoja wiara we własną,
    > nieskończoną zajebistość wystarcza.

    A co? Ty lepiej śpisz w nocy, jak koledzy z grupy przyklepną? Mi
    wystarcza znajomość podstawowych zagadnień z fizyki. Poklasku na grupie
    nie potrzebuję :)

    Tomek

  • 176. Data: 2014-01-24 19:17:38
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 18:06:45 +0000, Robert Rędziak wrote:

> [...]
    > opory sprężania, straty ciepła na chłodzenie, straty ciepła w gazach
    > spalinowych, których to w całości, jeszcze w funkcji obrotów i

    Ależ nie musisz tego sam szacować. Do większości nowoczesnych silników
    dane o spalaniu właściwym są dostępne w sieci. Coraz częściej te krzywe
    rysowane są dla różnych poziomów obciążenia. Wystarczy poszukać w sieci.

    Tomek

  • 177. Data: 2014-01-24 19:34:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 7:17:38 PM, you wrote:

    > Ależ nie musisz tego sam szacować. Do większości nowoczesnych silników
    > dane o spalaniu właściwym są dostępne w sieci. Coraz częściej te krzywe
    > rysowane są dla różnych poziomów obciążenia. Wystarczy poszukać w sieci.

    Wskaż źródło danych potwierdzających, że przy jeździe ze stałą
    prędkością 80km/h spalanie (w g/kWh) rośnie ze spadkiem obrotów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 178. Data: 2014-01-24 19:44:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 7:15:46 PM, you wrote:

    > Silnik nigdy nie pracuje z największą sprawnością przy małych obrotach.

    Przy małej, STAŁEJ mocy - ZAWSZE.

    > Gdyby tak było, jeździlibyśmy benzyną do 1500 rpm a dieslem do 1200 rpm,
    > a zdaje się, że tak nie jeździmy. Mam nadzieje, że wiesz, iż sprawność
    > definiuje się poprzez stosunek mocy dostarczonej do odebranej.

    To dlaczego cały czas piszesz o zużyciu paliwa na kWh?

> [...]
    > obciążenie silnika wynosi 10% czy 100%. Tylko jej nachylenie przebiega
    > inaczej. Ergo silnik zawsze pracuje sprawniej na wyższych obrotach. O ile

    Odnieś to do wykresu, do którego linka dostałeś. Zobacz na linię 10kW,
    20kW. Nieciągłość pojawia się dopiero przy wyższej mocy. A odwrócenie
    tylko na bardzo krótkim odcinku charakterystyki i tylko w bardzo
    wąskim zakresie mocy.

    > To jest zwrot grzecznościowy. Wybacz, zapomniałem, że takich cham jak Ty
    > może tego nie zrozumieć. Od teraz będę się do Ciebie zwracał per. chamie.

    Grabisz sobie.

    > Mnie uczono, że tezy się nie udowadnia.

    Tezy? Nie odróżniasz tezy od aksjomatu.

    > Zatem skoro już masz czelność zwracać komuś uwagę na błędy, to
    > lepiej żebyś był idealny inaczej po prostu się ośmieszasz.

    Doprawdy? Nie przeskoczę ciebie, choćbym się nie wiem jak starał.

    > A przywracaj sobie ile chcesz. Ja z uporem maniaka będę Ci wtedy
    > przypominał czego dotyczyła moja wypowiedź.

    Wypowiedź była odpowiedzią na konkretne twierdzenie. Oparte na
    ścisłych założeniach. Olałeś założenia wykładając swoją prawdę
    objawioną.

    > A co? Ty lepiej śpisz w nocy, jak koledzy z grupy przyklepną? Mi
    > wystarcza znajomość podstawowych zagadnień z fizyki.

    Szkoda, że poprzestałeś na podstawowych.

    > Poklasku na grupie nie potrzebuję :)

    Jasne. Sam też nie klaszczesz, bo jedną ręką się nie da.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 179. Data: 2014-01-24 19:49:09
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 19:34:02 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wskaż źródło danych potwierdzających, że przy jeździe ze stałą
    > prędkością 80km/h spalanie (w g/kWh) rośnie ze spadkiem obrotów.

    Wystarczy Ci wykres mocy silnika z nałożoną krzywą spalania właściwego,
    czy coś jeszcze?

    Tomek

  • 180. Data: 2014-01-24 19:58:12
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 19:44:39 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Przy małej, STAŁEJ mocy - ZAWSZE.

    Zdefiniuj małą. 15kW to mało?

    > To dlaczego cały czas piszesz o zużyciu paliwa na kWh?

    Bo cały czas piszę o energii produkowanej przez silnik?

    > Grabisz sobie.

    Przestań mnie obrażać, to porozmawiamy normalnie.

    Tomek