  • 181. Data: 2014-01-24 20:06:33
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 7:58:12 PM, you wrote:

    > Zdefiniuj małą. 15kW to mało?

    Była mowa o 80km/h i obrotach poniżej 2000rpm - to oznacza moc poniżej
    10kW.

    > Bo cały czas piszę o energii produkowanej przez silnik?

    A mowa jest o stałej mocy.

    > Przestań mnie obrażać, to porozmawiamy normalnie.

    Zastanów się nad samym sobą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 182. Data: 2014-01-24 20:07:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 7:49:09 PM, you wrote:

    > Wystarczy Ci wykres mocy silnika z nałożoną krzywą spalania właściwego,
    > czy coś jeszcze?

    Dawaj co masz, nie przewlekaj. A jak nie masz, to odnieś się do tego,
    co dostałeś w linku.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 183. Data: 2014-01-24 20:35:19
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 20:07:08 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dawaj co masz, nie przewlekaj. A jak nie masz, to odnieś się do tego,
    > co dostałeś w linku.

    Proszę bardzo, oto wykres z ładnie naniesionym pomiarem przy trzech
    różnych obciążeniach 25%/50%/100%

    http://us1.webpublications.com.au/static/images/arti
    cles/
    i1126/112611_6mg.jpg

    Jednostki co prawda nie metryczne, ale to nie przeszkadza prawda?

    Co widać na wykresie? Jednostkowe zużycie paliwa podano w podano w
    funtach/KM/godzinę.

    Przy 25% obciążeniu:

    dla 1500 rpm wynosi 1,1
    dla 2000 rpm wynosi 1,0
    dla 3000 rpm wynosi już tylko 0,77

    Przy 50% obciążeniu:

    dla 1500 rpm wynosi 0,58
    dla 2000 rpm wynosi 0,52
    dla 3000 rpm wynosi 0,47

    Przy 100% obciązeniu:

    dla 1500 rpm wynosi 0,49
    dla 2500 rpm wynosi 0,45
    dla 3000 rpm wynosi 0,43

    Otóż wychodzi na to, że szczególnie przy małym obciążeniu warto ten
    silnik kręcić dość wysoko, bo różnica w zużyciu paliwa sięga 30%. Przy
    większym obciążeniu zysk jest mniejszy, ale nadal warto.

    Tomek

  • 184. Data: 2014-01-24 20:47:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 8:35:19 PM, you wrote:

    > Proszę bardzo, oto wykres z ładnie naniesionym pomiarem przy trzech
    > różnych obciążeniach 25%/50%/100%
    > http://us1.webpublications.com.au/static/images/arti
    cles/i1126/112611_6mg.jpg

    Nic sensownego się z tego nie da odczytać.
    Tu masz porządny wykres i się do niego odnieś:
    http://ecomodder.com/wiki/index.php/File:Mercedes_Be
    nz_OM617_5cyl_turbo_diesel.jpg

    > Jednostki co prawda nie metryczne, ale to nie przeszkadza prawda?
    > Co widać na wykresie? Jednostkowe zużycie paliwa podano w podano w
> [...]

    Jakim prędkościom przy jakich biegach to odpowiada?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 185. Data: 2014-01-24 20:56:03
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 20:06:33 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Była mowa o 80km/h i obrotach poniżej 2000rpm - to oznacza moc poniżej
    > 10kW.

    Pochwalisz się, jak to policzyłeś? Mi trochę inne wartości wychodzą.

    > A mowa jest o stałej mocy.

    Co nie zmienia postaci rzeczy, że przy spalaniu jednostkowym łatwiej
    operować w g/kWh.

    Tomek

  • 186. Data: 2014-01-24 21:00:19
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 20:47:06 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    cles/
    i1126/112611_6mg.jpg

    > Nic sensownego się z tego nie da odczytać.

    Ależ da się, tylko to nie pasuje do Twojej teorii.

    Tak swoją drogą spodziewałem się, że coś takiego odstawisz. Skoro fakty
    nie pasuję do Twojej teorii, tym gorzej dla faktów - prawda?

    Policz sobie z przełożeń.

    Tomek

  • 187. Data: 2014-01-24 21:25:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 9:00:19 PM, you wrote:

    > i1126/112611_6mg.jpg
    > Ależ da się, tylko to nie pasuje do Twojej teorii.

    Nie da się - 25% obciążenia dotyczy mocy dostępnej na danych obrotach.
    Nie znając charakterystyki mocy w funkcji obrotów nie wiemy nic. Zero
    danych dotyczących silnika.

    Odnieś się do wykresu Mercedesa - tam masz komplet danych, łącznie z
    obciążeniem drogowym podczas jazdy na jednym biegu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 188. Data: 2014-01-24 21:31:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 9:00:19 PM, you wrote:

    [...]

    Według wykresu tutaj:
    http://ecomodder.com/wiki/index.php/File:Saturn_1.9l
    _BSFC_cleaned.png
    obciążenie dotyczy momentu obrotowego dostępnego przy danych obrotach
    a nie mocy. Są też hiperbole mocy i widać, że dla 10KM 25% obciążenia
    jest przy 1800rpm. A dalej obciążenie znacznie maleje a spalanie
    rośnie.

    A my mówimy o stałej mocy.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 189. Data: 2014-01-24 21:33:42
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 21:25:03 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie da się - 25% obciążenia dotyczy mocy dostępnej na danych obrotach.
    > Nie znając charakterystyki mocy w funkcji obrotów nie wiemy nic. Zero
    > danych dotyczących silnika.

    Tam celowo nie ma mowy o mocy. 25% obciążenia to po prostu 25%
    obciążenia. Chodziło właśnie o to, żeby wykazać zależność sprawności
    względem obciążenia i prędkości obrotowej.

    Tomek

  • 190. Data: 2014-01-24 21:39:31
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 21:31:01 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A my mówimy o stałej mocy.

    Ty mówisz o tym, o czym chcesz mówić, żeby Ci pasowało do teorii. Ja od
    początku mówię o spalaniu jednostkowym.

    Tomek