  • 21. Data: 2019-05-13 21:53:44
    Temat: Re: Ruch prawostronny, Możliwie blisko.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości
    news:qbcfsl$tup$2@node1.news.atman.pl...

    > O! Tego właśnie nie wiedziałem. Jak widać w dyskusji, wskazuje się na brak
    > takiego zapisu. Czy możesz przytoczyć jakiś paragraf, który umożliwiałby
    > kierowcy osobówki omijanie zrujnowanego prawego pasa?
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Marek

    Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność

  • 22. Data: 2019-05-13 22:11:30
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    > "możliwie blisko prawej krawędzi" może oznaczać lewy pas?
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Marek

    Oznacza, że WEDŁUG CIEBIE nie ma możliwości jechania bliżej prawej
    krawędzi jezdni i musisz jechać lewym pasem.

  • 23. Data: 2019-05-13 22:27:59
    Temat: Re: Ruch prawostronny, ale czy zawsze? Możliwie blisko.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.05.2019 o 21:44, Marek S pisze:

    > Chcesz powiedzieć, że "możliwie blisko prawej krawędzi" może oznaczać
    > lewy pas?

    Oczywiście. Chyba, że chcesz powiedzieć, że ten lewy pas został
    zbudowany za publiczne pieniądze w celu niekorzystania z niego pod
    żadnym pozorem.

    Wspominałem już, że według mnie jesteś trolem?

    Shrek

  • 24. Data: 2019-05-14 10:09:49
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

> [...]
    > jechać lewym pasem jeśli nad prawym wiszą zbyt nisko gałęzie. Albo
    > tunel/wiadukt jest niższy nad prawym pasem i samochód mieści się tylko

    Tylko, że jak jest niski wiadukt albo gałęzie to jazda jest bliżej
    prawej krawędzi jest bezsprzecznie niemożliwa. W przypadku dziur (jeśli
    nie są tak głębokie, że grożą natychmiastowym urwaniem koła i samochód
    to nie super-hiper-stuningowany-sportowy bolid z prześwitem 3cm) zwykle
    jazda jest możliwa a "tylko" powoduje większe zużycie pojazdu, mniejszy
    komfort, konieczność znacznego zwolnienia.

    --
    SW3
    ----

  • 25. Data: 2019-05-14 11:10:30
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 14-05-2019 o 10:09, SW3 pisze:

    > Tylko, że jak jest niski wiadukt albo gałęzie to jazda jest bliżej
    > prawej krawędzi jest bezsprzecznie niemożliwa.

    Jazda jest możliwa tylko, jak sam zauważasz, powoduje większe zużycie
    pojazdu. Już po jednym przejeździe trzeba naprawiać samochód.

    https://dziennikzachodni.pl/wiadukt-glinka-w-tychach
    -za-niski-czy-auta-za-wysokie-to-raczej-kierowcy-sa-
    bez-wyobrazni/ar/12503668

    https://radiogdansk.pl/autopilot/item/26859-za-niski
    -wiadukt-za-duza-predkosc-efekt-calkowicie-zniszczon
    a-naczepa/26859-za-niski-wiadukt-za-duza-predkosc-ef
> [...]

    > jazda jest możliwa a "tylko" powoduje większe zużycie pojazdu, mniejszy
    > komfort, konieczność znacznego zwolnienia.

    Więc jazda lewym pasem wynika z omijania tych dziur. Jakbym jechał 20
    km/h to jechałbym prawym. Jak chcę jechać 60 km/h, to muszę omijać
    dziury i dlatego zjeżdżam na lewy.

    yabba

  • 26. Data: 2019-05-14 15:37:39
    Temat: Re: Ruch prawostronny, ale czy zawsze?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-13 o 21:14, Marek S pisze:

    > Osobiście też nie widuję takich akcji, lub nie wiem, że widuję, bo nie
    > wiesza się billboardów z powodem zatrzymania w miejscu zdarzenia.
    > Jednakże są akcje takie jak w Szczecinie, czy na Śląsku, gdzie wprost
    > jest napisane, że to akcja.
    >
    > No i teraz załóżmy, że trafiasz w w/w miejscu na akcję. Zatrzymują i co
    > wtedy? Mamy do dyspozycji jakąś skuteczną linię obrony? Mamy przepis, na
    > który moglibyśmy się powołać?

    Stan techniczny nawierzchni uniemożliwiający bezpieczny przejazd
    samochodem z małymi kołami.
    Widać to nawet częściowo na fotkach google street.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2019-05-14 18:31:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-13 o 22:11, JaLa pisze:

    > Oznacza, że WEDŁUG CIEBIE nie ma możliwości jechania bliżej prawej
    > krawędzi jezdni i musisz jechać lewym pasem.

    Nigdy bym w ten sposób nie pomyślał. Ale może i racja. Niepokoi mnie
    natomiast to, że policyjne łapanki zatrzymują kierowców, którzy jadą
    lewym pasem mimo zniszczonego prawego. Oczywiście nie ma informacji, czy
    ukarali kierowców mandatami po takim zatrzymaniu więc na dwoje babka
    wróżyła.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2019-05-14 18:32:54
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-13 o 21:53, JaLa pisze:

    > Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    > obowiązani zachować ostrożność

    Jaki ma ten przepis związek z dyskusją?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 29. Data: 2019-05-14 18:38:52
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-13 o 22:27, Shrek pisze:
    > Wspominałem już, że według mnie jesteś trolem?

    Więc oszczędź swój i mój czas i ignoruj mnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2019-05-14 18:44:25
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-14 o 15:37, Adam pisze:

    > Stan techniczny nawierzchni uniemożliwiający bezpieczny przejazd
    > samochodem z małymi kołami.

    Można i tak spróbować się spróbować bronić. Obawiam się, że odpowiedzią
    byłoby "to jedź wolniej". Tłumaczenie, że "ja nie chcę wolniej" mogłoby
    nie zadziałać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek