  • 21. Data: 2012-10-21 15:18:20
    Temat: Re: Samsung Skyrocket czy HTC One X?
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 21 Oct 2012 14:12:31 +0200, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Oczywiście, że nie moja. Po prostu jakoś średnio wierzę w pilną potrzebę
    > posiadania 32GB+

    1. Ktos pisal o *ponad* 32GB? Mowa byla o One X, ktory wg gsmarena ma ,,26
    GB user-available) storage''. I to jest AFAIK pała rowniez na apki.
    2. Ktos pisal *pilną*? Ja po prostu nie mam ochoty przegrywac danych w te i
    nazad.
    Mam dziwne wrazenie, ze dyskutujesz ze swoim wyobrazeniem co ja napisalem,
    niekoniecznie z tym co napisalem.

    > Dużo jednak mi wytłumaczyła twoja niechęć do porządków.

    Nic Ci nie wytlumaczylo. Komputerek w kieszeni jest od zdejmowania
    problemow z glowy, nie od dokladania nowych.
    Smartfon to nie tamagochi. Nie ten kierunek.

    > W sumie, 32GB to też mało. Może pomyśl o jakimś dysku zewnętrznym do
    > telefonu? Wtedy to dopiero nie będziesz musiał ;)

    Czy ja ludziom majacym malo danych w telefonie sadze glupie kawalki, ze
    tak naprawde wystarczy 100KB na liste kontaktow? Tak ciezko Wam przyjac,
    ze są ludzie inni niz ,,ja''?
    Naprawde, potrafie zejsc na Twoj poziom ,,dyskusji''. Tylko ja przyjmuje, ze
    są ludzie, ktorym wystarcza 16GB, 8GB, ba, 2GB. I OK. Ja sygnalizuje, ze
    jezeli komus wystarcza, niekoniecznie wszystkim. Jesli nie potrafisz
    tego zrozumiec i swierzbi Cie napisac kolejnego posta w klimacie powyzszej
    wypowiedzi, to smiało, ale nie oczekuj odpowiedzi.

    > 32GB karta też ci się przy takim podejściu kiedyś skończy i będziesz
    > *musiał*.

    Ale czytasz na co odpowiadasz? Przeciez napisalem, ze okresowo sobie
    robie porzadki. Umknęło?
    Zebys jednak nie strzelał slepakami -- od roku mieszcze się w przedziale
    24-28GB. Dziekuje za troske.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 22. Data: 2012-10-21 15:31:20
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2012-10-21 15:18, Michal Tyrala pisze:> On Sun, 21 Oct 2012

    > 1. Ktos pisal o *ponad* 32GB? Mowa byla o One X, ktory wg gsmarena ma
    ,,26
    > GB user-available) storage''. I to jest AFAIK pała rowniez na apki.

    Nie, user storage jest na pliki, na apki jest osobna część pamięci. Reszta.

    > 2. Ktos pisal *pilną*? Ja po prostu nie mam ochoty przegrywac danych
    w te i
    > nazad.

    Nie bardzo mogę sobie wyobrazić zakres zastosowań smartfona który wymaga
    przegrywania gigabajtów w tę i nazad.

    > Mam dziwne wrazenie, ze dyskutujesz ze swoim wyobrazeniem co ja
    napisalem,
    > niekoniecznie z tym co napisalem.

    Nie moja wina, że masz takie wrażenie.

    > Nic Ci nie wytlumaczylo. Komputerek w kieszeni jest od zdejmowania
    > problemow z glowy, nie od dokladania nowych.
    > Smartfon to nie tamagochi. Nie ten kierunek.

    Ale jakie to problemy? Zdjęcia obrabiasz na smartfonie? Filmy? Płytotekę
    z wielu lat na nim trzymasz? Archiwum sejmowe?

    Oświeć mnie, bo choć korzystam intensywnie ze smartfona nie jestem w
    stanie zająć karty 16GB.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

  • 23. Data: 2012-10-21 15:33:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> wrote in message

    > Nie.

    No właśnie o to mi chodzi.
    A zatem fakt czy pamięć jest wymienna czy niewymienna jest
    bez znaczenia - kupujesz telefon ze stałą ilością pamięci, tak
    dużą jaką podejrzeważ że potrzebujesz i okresowo (przecież
    nie codziennie?) robisz porządek wyrzucając z telefonu na pc
    zdjęcia z wakacji 2 lata temu. Wbrew pozorom moje 16GB
    w iPhone było mi ciężko zapełnić, duże aplikacje mają po
    kilkaset kilo, jak mają duże bazy danych (mapy, encyklopedie,
    słowniki, rozkłady jazdy) to wtedy rozmiar idzie w megabajty
    ale generalnie takich aplikacji nie jest dużo...

    > Ale chyba nie sadzisz, ze mede marnowal kawalek zycia zastanawiajac
    > się co i kiedy mi jest potrzebne (i gdzie akurat jest zgrane ,,na boku'').

    Bez tego żadna karta pamięci Ci nie pomoże bo na wszystkich
    posiadanych będziesz mieć bałagan i mnóstwo niepotrzebnych
    rzeczy zajmujących niepotrzebnie miejsce.
    Skończysz z plikiem kart w kieszeni i nigdy nie będziesz widział
    na której karcie masz co i ile wolnego miejsca.
    Wymienne karty nie pomagają Ci w utrzymaniu porządku - wręcz
    moim zdaniem utrudniają to, bo ciągle musisz kawałek życia
    marnować na decyzję czy ten załącznik maila zapisać w pamieci
    telefonu czy na karcie, bo może Ci się przydać jak wyjmiesz kartę
    i włożysz inną.... :-)

    > Ty masz iPhone'a, nie?
    > Jest pewnie jeszcze multum rzeczy, ktorych ,,nie potrzebujesz''.
    > Who cares?

    Wydawało mi się że właśnie my o to dbamy, bo o swoich potrzebach
    dyskutujemy. I nie sugeruj że w iPhone4 "multum" rzeczy brakuje
    bo przecież to jest nieprawda...

  • 24. Data: 2012-10-21 15:48:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Napisał przecież:

    > Nie.

    :-)

  • 25. Data: 2012-10-21 15:57:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Napisał przecież:

    > Nie.

    :-)

    Z rozmów z Androidowcami wiele się tu uczę... :-))

    Na przykład - nie mogłem zrozumieć zarzutu jaki stawiali do iPhone4
    i jego stałej pamięci. Pisali mi "A jak Ci się zapełni te 16GB w iPhone4
    to co robisz? wyrzucasz tego i kupujesz nowego?" - niektórym
    ludziom nie mieści się w głowie pomysł, że można zrobić porządek
    i wykasować lub przenieść na peceta rzeczy stare, obejrzane, już
    niepotrzebne a pojemność pamięci 16-32-64GB oferowaną w iPhone
    używać do rzeczy które są potrzebne.

    Wiele ludzi cierpi na patologiczne zbieractwo (ang. hoarding), to
    jest choroba polegająca na nieumiejętności rozstania się z rzeczami,
    nawet najbardziej niepotrzebnymi. Dotyczy to jak widać również
    plików w pamięci cyfrowej, na telefonach i dyskach komputerowych :-)

    Polecam obejrzenie programu TV "Hoarding - Buried Alive" na TLC:
    http://tlc.howstuffworks.com/tv/hoarding-buried-aliv
    W skrajnych przypadkach ta choroba psychiczna nie pozwala ludziom
    wyrzucić nawet papierka ze zjedzonego właśnie cukierka, albo torebki
    po hamburgerze z McDonnalds - jest to naprawdę przykre, więc warto
    walczyć z tym zaburzeniem psychicznym póki objawy są łagodne ;-)

  • 26. Data: 2012-10-21 16:03:32
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał:

> [...]
    > marnować na decyzję czy ten załącznik maila zapisać w pamieci
    > telefonu czy na karcie, bo może Ci się przydać jak wyjmiesz kartę

    Tak tylko może napisać osoba nieświadoma zalet posiadania karty pamięci. No ale
    już kilka razy udowodniłeś, że bredzisz na temat rzeczy, z którymi nie miałeś
    bezpośrednio do czynienia. Karta pamięci natomiast pozwala jak najbardziej
    utrzymać porządek, bo chyba nie uważasz, że jak ktoś ma o tym pojęcie to będzie
    miał burdel w telefonie. Ja na karcie trzymam od lat pliki, instalki, kopie
    zapasowe, które są niezbędne przy zmianie telefonu, przy chęci zainstalowania
    komuś potrzebnej aplikacji, są zawsze pod ręką i bez obaw, że wskutek
    uszkodzenia telefonu jakieś ważne dane zostaną utracone. Pomijam kopie na PC, bo
    nie o tym mowa. To tak na wypadek, jakbyś nabrał ochoty popieprzyć o
    alternatywach, o których tutaj nie ma mowy.

  • 27. Data: 2012-10-21 16:08:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2012 08:57:27 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > i wykasować lub przenieść na peceta rzeczy stare, obejrzane, już
    > niepotrzebne a pojemność pamięci 16-32-64GB oferowaną w iPhone

    Pszemolu, ale 16GB ... mapy Europy plus troche ulubionej muzyki, tak zeby
    nie sluchac w kolko tego samego, troche audiobookow ... i juz musisz
    decydowac co ulubionego skasowac. A przeciez jeszcze nie wymienilem zadnych
    filmow, ktore mozna sobie do poduszki obejrzec :-)

    J.

  • 28. Data: 2012-10-21 16:14:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomek" <p...@z...spamem> wrote in message
    > Tak tylko może napisać osoba nieświadoma zalet posiadania karty pamięci.

    Niedawno byłem świadomy jakie z jej posiadania płyną wady:
    - fragmentacja wolnego miejsca
    - potrzeba każdorazowej decyzji gdzie umieścić plik załącznika, aplikacji,
    zdjęcie
    - niepewnie działająca złączka/styki
    - dodatkowa możliwość uszkodzenia danych, zgubienia karty itp.

    > No ale już kilka razy udowodniłeś, że bredzisz na temat rzeczy,
    > z którymi nie miałeś bezpośrednio do czynienia.

    Raczej ja Tobie udowodniłem, już dwa razy, że to tylko Twoje złudzenie...

    > Karta pamięci natomiast pozwala jak najbardziej utrzymać porządek,
    > bo chyba nie uważasz, że jak ktoś ma o tym pojęcie

    Problem w tym, że telefony nie kupują tylko ludzie którzy
    mają o tym pojęcie. Nie każdemu się chce robić doktorat
    z działania swojego telefonu który ma od miesiąca i za
    parę miesięcy zniszczy go wrzucają do kibla przypadkiem :-)

> [...]
    > potrzebnej aplikacji, są zawsze pod ręką i bez obaw, że wskutek
    > uszkodzenia telefonu jakieś ważne dane zostaną utracone.

    Masz kompleks administratora :-)
    Nie wszyscy dostosowują swoje życie do tego że ktoś kiedyś
    może potrzebować od nich pomocy :-)
    Może powinieneś być bardziej samolubny w wyborze telefonów?

    > Pomijam kopie na PC, bo nie o tym mowa. To tak na wypadek,
    > jakbyś nabrał ochoty popieprzyć o alternatywach, o których
    > tutaj nie ma mowy.

    Żyjemy po prostu w innym świecie - Ty jesteś uwięziony w roku
    1993 i masz w psychice pragnienie ciągłej wymiany dyskietek
    floppy w napędach - to daje Ci komfort psychiczny, poczucie
    bezpieczeństwa... Ja posuwam się z techniką naprzód...
    Te "alternatywy" to dziś powszechność chmury i streamingu.
    Nie potrzebujesz nosić ze sobą "instalek" na wypadek aby komuś
    przystosować nowy telefon do używania bo w moim gronie
    ludzie kupują telefony które są gotowe do używania wyjęte z pudełka.
    Mało tego - mała jest szansa że Twoja kolekcja "instalek" zgodzi
    się z potrzebami innych ludzi, no chyba że twierdzisz że czegoś
    uniwersalnego notorycznie brakuje w Androidach, ale chyba sobie
    w stopę sam nie będziesz strzelał?? No i w końcu - jaka jest szansa
    że aplikacja którą ktoś będzie chciał mieć zainstalowana akurat
    znajdzie się na Twojej karcie w kieszeni? Masz tam CAŁY Market
    skopiowany? To albo musisz mieć setki dużych kart po kieszeniach
    albo ten Wasz Androidowy Market cieniutki jest - powiedz mi jak jest!

  • 29. Data: 2012-10-21 16:19:40
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 21 Oct 2012 15:31:20 +0200, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Nie, user storage jest na pliki, na apki jest osobna część pamięci.
    > Reszta.

    Mniejsza z tym, 26 w moim swiecie to jest mniej jak 32, nie wiecej.

    > Nie moja wina, że masz takie wrażenie.

    A jednak. Dopowiadasz sobie jakies bonusy do moich wypowiedzi po czym z
    nimi na wesoło dyskutujesz.

    > Oświeć mnie, bo choć korzystam intensywnie ze smartfona nie jestem w
    > stanie zająć karty 16GB.

    Przeciez pisalem pare postow nazad co u mnie zajmuje duzo miejsca.
    Muzyka, podcasty, audioteka.pl, mapy i ebooki/eprasa. Chyba w tej
    kolejnosci (malejąco), ale glowy nie dam.
    A -- to, ze cos nie jest potrzebne tu, teraz, dzis natychmiast -- nie
    oznacza, ze jest do wywalenia. Z apteczki ,,urazowej'' nie skorzystalem
    od kilkunastu lat, a mam i nawet okresowo ja przegladam i odswiezam.
    I bynajmniej nie sugeruje, ze mam np w telefon zryta cala swoja plytoteke
    (bo by się nie zmiescila), ot opozycja do ,,nie potrzebujesz dzis, nie
    potrzebujesz w ogole''.

  • 30. Data: 2012-10-21 16:20:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Pszemolu, ale 16GB ... mapy Europy plus troche ulubionej muzyki, tak zeby
    > nie sluchac w kolko tego samego, troche audiobookow ... i juz musisz
    > decydowac co ulubionego skasowac.

    Zapominasz o tym, że nie porzebujesz szczegółowych map bitmapowych
    całej Europy bo przecież nie jesteś non-stop w podróży - jeśli masz
    w telefonie szczegółowe mapy Europy to nie gospodarujesz miejscem
    w telefonie rozsądnie! Ile osób w tym samym roku będzie i w Portugalii,
    i Hiszpanii, i Francji, Niemczech, Włoszech Szwajcarii, Chorwacji, Bułgarii?
    Zmarnowanie miejsca. Mapy Europy sobie trzymaj w komputerze i na
    telefon wgraj sobie to państwo gdzie akurat na wakacje/delegacje jedziesz.
    Akurat dużo podróżuję i tu się napewno nie zgodzę że potrzebujesz
    codziennie nosić w kieszeni szczegółówe mapy całej Europy - to pomyłka.

    > A przeciez jeszcze nie wymienilem zadnych filmow,
    > ktore mozna sobie do poduszki obejrzec :-)

    Zapominasz o streaming z sieci lokalnej lub z internetu...
    Poza tym - ile filmów w czasie jednego wieczoru oglądasz na TELEFONIE??
    Jeśli to jest norma to nie wolisz kupić sobie TV do sypialni?