  • 11. Data: 2016-05-23 16:03:01
    Temat: Re: Start agregatu z lodówki bez PTC
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

    > Rozbierałeś zabawkę? PTC nie jest połamany?

    Rozbierałem, nie jest.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 12. Data: 2016-05-23 16:08:33
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ogolnie - takie silniki (lepiej) dzialaja, jesli w srodku powstanie
    > "wirujace pole magnetyczne", czyli wektor pola sie obraca.
    > Mozna to zrobic trzema cewkami zasilanymi z trzech faz, mozna dwiema
    > cewkami obroconymi wedle siebie - ale trzeba je zasilic pradami
    > przesunietymi w fazie. I kondensator sluzy do przesuwania.

    Czyli to uzwojenie rozruchowe staje się po rozruchu drugim uzwojeniem
    roboczym? To czemu podczas rozruchu ono pracuje w fazie z tym roboczym...?

    > W tym momencie to ja sie zastawiam po co tam ten PTC :-)
    > Przy zwarciu kondensatora przesuniecie fazy nie powstaje.

    No właśnie...

    > Kompresor wymaga duzego momentu do startu ?

    Ogólnie tak - po to odpręża się kompresor przed startem. Jeżeli po stronie
    tłocznej jest za duże ciśnienie, to kompresor może nie odpalić, ale jak
    już odpali, to spokojnie nabije ciśnienie dużo większe.

    A może właśnie dlatego kompresor daje nabić większe ciśnienie, bo po
    starcie ma to przesunięcie fazy...

    > Lagodnosc bez znaczenia, ale zimny opor tego PTC moze byc dosc
    > istotny.

    No tak, o tym nie pomyślałem. A dodanie rezystora o takiej wartości może
    być kłopotliwe, bo pewnie wydziela się tam spora moc (skoro PTC szybko się
    nagrzewa)...

    > Moze go zostaw - tylko podlaczaj przekaznikiem na pare sekund, potem
    > odlacz, to ostygnie i bedzie gotow do nastepnego rozruchu.

    Tylko że z tym PTC agregat czasem nie startuje, a bez PTC startuje...

    > Jesli przekaznik zalaczysz, a kondensator bedzie naladowany, to mu
    > troche styki podgrzeje ...

    Nie podgrzeje - kondensator przy wyłączonym zasilaniu od razu rozładowuje
    się przez szeregowe połączenie obu uzwojeń.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 13. Data: 2016-05-23 17:01:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Czyli to uzwojenie rozruchowe staje się po rozruchu drugim uzwojeniem
    >roboczym?

    Patrzac na schemat - to tak by wygladalo.

    > To czemu podczas rozruchu ono pracuje w fazie z tym roboczym...?
    >No właśnie...

    No wlasnie ...

> [...]
    >już odpali, to spokojnie nabije ciśnienie dużo większe.

    >A może właśnie dlatego kompresor daje nabić większe ciśnienie, bo po

    Glowy nie dam, bo sie na tych lodowkowych kiepsko znam, dobrze
    zabudowane byly - ale one dawniej pracowaly chyba bez kondensatora.

    >Tylko że z tym PTC agregat czasem nie startuje, a bez PTC startuje...

    Ale po takim "zimnym starcie" czy wtedy, jak nie zdazyl ostygnac ?

    J.

  • 14. Data: 2016-05-23 17:36:39
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Rozbierałem, nie jest.

    Pomyślałem sobie, aby do startowania użyć czegoś w rodzaju watchdoga, który
    też będzie na przemian załączać to w układzie "Z" i BEZ", jak np. 3-5 razy
    nie odpali, to wyświetlić alarm. Dodatkowo kontrolować temperaturę, aby nie
    ujarać urządzenia.
    Przy okazji pytanie - jak ze smarowaniem?

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu

  • 15. Data: 2016-05-23 21:45:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 17:36:26 UTC+2 użytkownik ACMM-033 napisał:
> [...]
    > ujarać urządzenia.
    > Przy okazji pytanie - jak ze smarowaniem?
    Użytkuję agregat z lodówki jako sprężarkę już ponad 30 lat. Ciągle ten sam. Teraz
    używany sporadycznie ale jeszcze 8 kat temu używany średnio raz w tygodniu. Nigdy
    żadnym smarowaniem nikt się nie przejmował a klamot działa do dzisiaj. Włączany
    poprzez włożenie wtyczki do gniazdka.

  • 16. Data: 2016-05-23 23:01:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-05-23 o 21:45, Kris pisze:
> [...]
    żadnym smarowaniem nikt się nie przejmował a klamot działa do dzisiaj. Włączany

    Myślisz, że teraz można zdobyć takie agregaty, które przeżyją o wiele
    dłużej niż okres gwarancji? :)

  • 17. Data: 2016-05-24 00:35:43
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Myślisz, że teraz można zdobyć takie agregaty, które przeżyją o wiele
    > dłużej niż okres gwarancji? :)

    No jak nie, jak tak? :))
    Podpowiedzieć?
    Banalnie - nabądź jakiś "fryżyder" sprzed lat, z pękniętym zamrażalnikiem
    czy radiatorem i pompkę wypreparuj.
    A z tym smarowaniem miałem na myśli coś, dzięki czemu sprężarka miała by się
    nie zatrzeć, ale skoro działa, to OK.
    Mój Polar, sprzed lat wielu, nadal chłodzi, można by powiedzieć, że ciutkę
    zbyt sprawnie, bo nawet w upalne lato radzi sobie świetnie. A mleka i jajek
    nie zamraża.

  • 18. Data: 2016-05-24 01:58:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tez mi sie wydawalo ze dwudziesto letni Bosch jest super bo super chlodzi i mrozi.
    Jak kupilem wtyczkowy miernik mocy to przestalem byc takim hurra optymista. Wyciagal
    pradu za kilkadziesiat zlotych miesiecznie. Nowa Amica ciagnie pradu za kilka zlotych
    miesiecznie. Na lato idzie i pewno tak za siedem zlotych miesiecznie wyciagnie.

  • 19. Data: 2016-05-24 11:43:13
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > Nowa Amica ciagnie pradu za kilka zlotych miesiecznie.
    > Na lato idzie i pewno tak za siedem zlotych miesiecznie wyciagnie.

    Co ja na to: (pozwólcie, że "wypunktuję" - tak mi łatwiej)
    1. Ciekawi mniw wydajność obu.
    2. Ciekawi mnie sprawność obu.
    3. Ciekawi mnie trwałość obu.
    4. Znane jest, że lodówa jest jednym z największych pożeraczy prądu - ale
    wziąłbym do rozkminienia punkty 1-3.
    5. Ja wiem, że to nie takie proste wprost...
    6. Jak mi przyjdą upały 40 stopni, to jestem pewien, że mój Polar nawet tego
    nie zauważy, a może nawet będzie jeszcze lepiej chłodzić? Regulator mrożenia
    i tak ma na minimum, a i tak jest ciutke za mocny... ale mleku i jajom
    krzywdy nie robi, to najważniejsze. Jak będzie trzeba, to się go po prostu
    odkręci na "mocniej".
    7. Moja była praca, na przełomie wieków, kupiła do pokoju obsługi, jakąś
    chyba włoską lodówę, Ardo... nie pomnę. Nie ukrywam, sam ją zmontowałem
    (pozwolono mi) :)), trzeba było drzwi na własciwą stronę przymocować.
    Nowoczesna, bardzo wygodna. Nawet sobie radziła z upałami. Ciekawi mnie, jak
    dzisiaj, po ok. 16-18 latach, działała by...? Oczywiście, pamiętałem o tym,
    aby od transportu odczekać, by "agregatu" (tak, wiem, agregatowi) krzywda
    się nie stała.
    8. Nie ukrywam, że powodem nabycia tego Polara, były także względy
    finansowe. A także to, ze w największe upały właśnie, ruski poprzednik dał
    ciała, były dwa... jeden się zatarł, a kolejny złapał jakąś wilgoć w
    okablowaniu, robił bum "korkami" i za cholerę nie chciał się dać
    zdiagnozować i naprawić, bo tak chodził w miarę dobrze. Polar był następcą
    tego z awarią okablowania. Koledze, który pomógł mi w transporcie, także w
    największy upał, jego lodówka dała ciała... Niedługo po mojej. A to już była
    jakaś nowoczesna.
    9. Oby mi mój polar 246 pochodził jak najdłużej, bo jakby co, to nowej nie
    da rady, no, taki układ, na minusie jestem...
    10. O kurcze... właśnie sobie przypomniałem, że już chyba od miesiąca mrożę
    w niej dysk (który i tak na fajans poleci, bo zaczął przekłamywać), któremu
    chciałem sprawdzić zachowanie, jak zareaguje, gdy taki zimny (podkreślam -
    100% leci na fajans, bo przekłamuje) zostanie podpięty i odpalony - chcę go
    dorżnąć na amen.

  • 20. Data: 2016-05-24 12:26:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz racje, Twoj stary grat zolty ze starosci ze sparcialymi uszczelkami zracy pradu
    za cztery dychy na miesiac jest lepszy.