  • 11. Data: 2016-07-04 09:11:25
    Temat: Re: Tesla - wypadek
    Od: p...@g...com

    kierowca tesli zamiescil wczesniej film na YT na ktorym autopilot unika zderzenia z
    ciezarowka zmieniajaca pasy ... niby prawda bo koles ostro zmienia pasy ale widac go
    duzo wczesniej jak i zjazd ktorym chce zjechac a tesla jedzie jak zombie i doprowadza
    do niebezpiecznej sytuacji ktorej czlowiek uniknalby z latwoscia ...
    no i te durne tlumaczenia ze kolor naczepy nie taki, ze niebo za niebieskie ... kogo
    to obchodzi ? oni testuja niedporacowany soft i niestety trzeba sie liczyc z ofiarami
    ... zobaczymy czy Tesla beknie finansowo to bedzie ciekawy precedens

    P.

  • 12. Data: 2016-07-04 11:49:45
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-07-04 o 09:11, p...@g...com pisze:
> [...]
    > niebieskie ... kogo to obchodzi ? oni testuja niedporacowany soft i
    > niestety trzeba sie liczyc z ofiarami ... zobaczymy czy Tesla beknie

    Myślę, że nie beknie.

  • 13. Data: 2016-07-04 11:52:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

    >Myślę, że nie beknie.

    To jest USA. Zreszta pod tym wzgledem az tak bardzo sie od Polski nie
    roznia - i tam i tu kazdy moze zdrowo beknac.
    Tylko ze tam ma to dluga tradycje :-)

    J.

  • 14. Data: 2016-07-04 12:18:04
    Od: p...@g...com

    --Myślę, że nie beknie.

    nie zakladalbym sie bo przyznali ze system pomylil naczepe ze znakiem drogowym ...
    technologia Mobileye bedzie rozpoznawac auta przemieszczajace sie w poprzek trasy
    dopiero w 2018r jak nie ma tego drobna czcionka w instrukcji obslugi auta to prawnicy
    beda mieli pole do popisu ... zreszta nawet po wypadku tesla pedzila dalej wiec slabo
    to wyglada ... niedopracowany produkt i tyle

  • 15. Data: 2016-07-04 12:31:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >nie zakladalbym sie bo przyznali ze system pomylil naczepe ze znakiem
    >drogowym

    Najwazniejsze - ze oni nie obiecywali samoczynnego pojazdu, tylko
    wymagali od kierowcy pilnowania jazdy.
    Ten nie pilnowal.

    >zreszta nawet po wypadku tesla pedzila dalej wiec slabo to wyglada
    >... niedopracowany produkt i tyle

    No coz, zwykly samochod tez by pojechal dalej, chyba ze objawiloby sie
    odciecie paliwa przy wypadku.

    J.

  • 16. Data: 2016-07-04 12:55:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 4 Jul 2016 08:46:19 +0200, Miroo

    > Nie ma szans... ile kilometrów można tak wytrzymać?

    Tyle ile się jedzie pojazdem.

    > Każdy po jakimś czasie się znudzi i odpuści

    Aha, czyli jadę 1000km bez autopilota, to w 999 km mogę się znudzić,
    odpuścić i pojechać do rowu albo na czołówkę? Co za brednie.

    > - przecież system daje sobie sam radę :(

    Co z tego, że sobie daje radę, skoro nie jest to system autonomiczny tylko
    _wspomagający_ -- i jak każdy system, trzeba go używać z *głową*.

    > W wersji docelowej nie może tak być, że system wymaga NAGŁEJ reakcji
    > człowieka. Może wymagać pomocy np przy parkowaniu, ale to system ma
    > reagować w sytuacjach zagrożenia, a nie człowiek.

    Oczywiście że może tak być. Wszak system daje możliwość odpuszczenia
    trzymania kierownicy, podobnie jak tempomat daje możliwość odpuszczenia
    trzymania nogi na "gazie" -- ale to nie znaczy, że kierowca jest zwolniony
    z obserwacji drogi i ew. hamowania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2016-07-04 12:59:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 4 Jul 2016 00:11:25 -0700 (PDT), p...@g...com

    > a tesla jedzie jak zombie i doprowadza do niebezpiecznej sytuacji ktorej
    > czlowiek uniknalby z latwoscia ...

    Nie Tesla "sobie" jedzie, tylko jedzie samochodem kierowca, który ODPOWIADA
    za to co robi samochód. I ponownie, ten "autopilot" to tylko i wyłącznie
    WSPOMAGACZ, jak tempomat, a nie autonomiczny system.

    > no i te durne tlumaczenia ze kolor naczepy nie taki, ze niebo za
    > niebieskie ... kogo to obchodzi ? oni testuja niedporacowany soft i
    > niestety trzeba sie liczyc z ofiarami ...

    ROTFL

    > zobaczymy czy Tesla beknie finansowo to bedzie ciekawy precedens

    Za co ma niby beknąć, za głupotę użytkownika?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2016-07-04 13:32:03
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-07-04 o 12:18, p...@g...com pisze:
> [...]
    > do popisu ... zreszta nawet po wypadku tesla pedzila dalej wiec slabo
    > to wyglada ... niedopracowany produkt i tyle

    Nie ze znakiem drogowym, tylko z niebem.

  • 19. Data: 2016-07-04 14:12:05
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-07-04 o 12:55, Myjk pisze:
    > Mon, 4 Jul 2016 08:46:19 +0200, Miroo

    > Tyle ile się jedzie pojazdem.

    > Aha, czyli jadę 1000km bez autopilota, to w 999 km mogę się znudzić,
    > odpuścić i pojechać do rowu albo na czołówkę? Co za brednie.

    Pisałem o jeździe z autopilotem, a nie bez.
    Tak działa psychika człowieka. Jak zatrudnisz pracownika, który robi
    Twoją robotę, to kontrolujesz go uważnie do momentu, aż stwierdzisz, że
    możesz mu zaufać. Potem tylko czasem zerkniesz czy wszystko gra.
    Podobnie jest z autopilotem.

> [...]
    > trzymania nogi na "gazie" -- ale to nie znaczy, że kierowca jest zwolniony

    Podobno w usa sporo jest wypadków na autostradach spowodowanych jazdą na
    tempomacie z czujnikiem odstępu i kontrolą pasa ruchu - kierowcy pracują
    w czasie jazdy na laptopach, oglądają filmy, śpią itd
    Jeśli przez kilka godzin nic się nie dzieje i nie wymaga uwagi kierowcy,
    to zaufanie rośnie, a uwaga sama się wyłącza.

    Druga sprawa:
    System autonomiczny ma krótszy "wzrok" niż człowiek oraz ograniczoną
    zdolność przewidywania. Czyli reaguje zwykle dużo później niż
    doświadczony kierowca. Kierowca przyzwyczajony do tego, że automat
    zmienia pas prawie w ostatniej chwili i robi to pewnie, nie będzie miał
    przesłanek do tego, żeby podjąć jakieś działanie zapobiegawcze. A jak
    już zrozumie, że jest to konieczne, bo automat zawiódł - będzie za późno.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2016-07-04 14:24:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 4 Jul 2016 14:12:05 +0200, Miroo

    > Pisałem o jeździe z autopilotem, a nie bez.

    Właśnie to jest bez znaczenia, znudzenie może najść każdego. I to
    użytkownik musi odpowiadać za swoje czyny. Dlaczego ma za to odpowiadać
    producent pojazdu?

    > Tak działa psychika człowieka.

    Chyba psychika ignoranta. Jak ktoś nie umie korzystać ze wspomagaczy, to
    niech nie korzysta. Jak się decyduje korzystać, to niech weźmie za to
    odpowiedzialność.

    > Jak zatrudnisz pracownika, który robi
    > Twoją robotę, to kontrolujesz go uważnie do momentu, aż stwierdzisz, że
    > możesz mu zaufać. Potem tylko czasem zerkniesz czy wszystko gra.
    > Podobnie jest z autopilotem.

    Nie, bo od tego zależy życie moje a być może także innych. Dlatego
    samochodu ze wspomagaczem nie zostawia się samemu sobie, szczególnie jeśli
    jest to tylko WSPOMAGACZ a nie system radzący sobie bez udziału człowieka.

    > Podobno w usa sporo jest wypadków na autostradach spowodowanych jazdą na
    > tempomacie z czujnikiem odstępu i kontrolą pasa ruchu - kierowcy pracują
    > w czasie jazdy na laptopach, oglądają filmy, śpią itd

    Czyli idioci.

    > Jeśli przez kilka godzin nic się nie dzieje i nie wymaga uwagi kierowcy,
    > to zaufanie rośnie, a uwaga sama się wyłącza.

    Tylko u ignorantów.

> [...]
    > przesłanek do tego, żeby podjąć jakieś działanie zapobiegawcze. A jak
    > już zrozumie, że jest to konieczne, bo automat zawiódł - będzie za późno.

    To juz problem użytkownika, który nie umie zeń korzystać. ZTCW Tesla
    definiuje czym jest ten system, jak działa itd. To tak jak z alkoholem,
    jedni potrafią z niego korzystać, inni nie potrafią.

    --
    Pozdor
    Myjk