    From: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Tokarka
    Date: Thu, 09 Jul 2015 16:50:20 +0200

    Powitanko,

    Czy ktos mial/ma do czynienia z tokarkami Holtzmann, wystepujacymi takze
    pod nazwa KMA (i pewnie paroma innymi). Np. taka:
    http://www.kma-maszyny.pl/katalog-produktow/tokarka-
    do-metalu-ed-1000gdig.html
    Niestety nic wiekszego i ciezszego mi sie nie zmiesci w chalupie, wiec
    wszystkie solidne maszyny typu TUD, TUR itp odpadaja.
    Pytanie czy wspomniana tokarenka to nedzna chinska zabawka, czy da sie
    cos na niej precyzyjnie obrobic? "Cos" to znaczy stal, bo metale
    kolorowe to prawdziwi twardziele w wiertarce obrabiaja nozem trzymanym w
    reku;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa