    From: g...@s...invalid (Gof)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Uziom
    Date: Sun, 24 Aug 2014 17:53:45 +0000 (UTC)

    Tu, gdzie teraz mieszkam (mały domek pod miastem) jest instalacja
    dwuprzewodowa. Nie ma uziomu. Stwierdziłem, że zanim coś się stanie,
    warto byłoby sobie ten uziom zrobić.

    Wykopałem dół (ok. półtora metra), wkopałem tam starą obudowę od
    komputera, zakopałem i poprowadziłem przewód do domu. Przewód do obudowy
    jest przylutowany (a miejsce lutowania zabezpieczone klejem na gorąco).

    Teraz... jak to zmierzyć bez specjalnego miernika do tego celu? Zmierzyłem
    jedynie napięcie między tym uziomem a zerem (0.7 - 1.3V) i prąd zwarciowy
    od zera do uziomu (przy 1.3V jest 3.58mA), ale pewnie to niewiele mówi...
    rezystancji z tego nawet nie ma co wyliczać, bo to pewnie da rezystancję
    całej pętli (od punktu uziemienia N, przez cały N, po ten uziom i przez
    ziemię z powrotem)...

    Czytam o tym trochę, ale póki co mam mętlik, a chcę to zrobić tak, żeby
    było bezpieczniej niż jest teraz, a nie mniej bezpiecznie...

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/