  • 11. Data: 2014-10-27 09:39:19
    Temat: Re: WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
    Od: ApostatA <n...@w...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 09:22, v...@g...com pisze:
    > Ale czy przy pomocy karty DEBETOWEJ w ogole da sie robic przelewy przez Internet? I
    to jeszcze miedzynarodowe?
    > Czy da sie placic za uslugi oferowane przez serwisy internetowe?

    z Twojego wpisu nie wynika ze to była płatność na odległość.

    --
    "...tylko ludzie ku..."

  • 12. Data: 2014-10-27 09:46:06
    Od: v...@g...com

    W dniu niedziela, 26 października 2014 18:37:54 UTC+1 użytkownik Piotr Rezmer
    napisał:

    > Najprawdopodobniej przy okazji używania karty (numer, data ważności,
    > kody CVC, CVV) ktoś przechwycił bazę danych.

    Mam tylko karte DEBETOWA (kredytowej nie mam), jest to zwykla karta bankomatowa bez
    funcji platnosci tzw. zblizeniowej, i wykorzystuje ja tylko do wyplat z banomatow i
    do placenia w sklepie.
    Nigy nikomu nie podawalam zadnych numerow mojej karty debetowej ani przez Internet
    ani w tzw. realu.

    Jak i jakie dane ktos mogl przechwycic?
    Jakie dane sa potrzebne zeby wykonac platnosc przez INTERNET?
    Czy dane karty debetowej w ogole da sie wykorzystac do przelewow internetowych?

    Osobiscie wydaje mi sie, ze jedyna opcja to, ze ktos musial skopiowac pola (kody
    jednorazowe) z mojej karty TAN - czy da sie je pozyskac skads indziej, z innego
    zrodla, niz w najbardziej banalny sposob czyli wykonac szybko fotke telefonem w
    zblizeniu?

  • 13. Data: 2014-10-27 09:52:28
    Od: v...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 października 2014 09:39:17 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:

    > Da się o ile znasz: Numer karty, datę ważności i kod CVV.

    Jak to zrobic? Jak zaplacic prze Internet przy pomocy karty debetowej? Wczesniej
    wiele razy chcialabym tak robic ze swoja karta debetowa bo to latwiejsze niz przelew
    przez konto bankowe(?) Wiec czy na pewno da sie?

  • 14. Data: 2014-10-27 09:59:26
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > Da się o ile znasz: Numer karty, datę ważności i kod CVV.

    Wystarczy że mieli scaner na bankomacie.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 15. Data: 2014-10-27 11:31:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Maciejewski napisał:

    > Jak to zrobic? Jak zaplacic prze Internet przy pomocy karty debetowej?

    1. Nie u każdego sprzedawcy
    2. Nie każdą kartą równie łatwo (lub "równie trudno")

    > Wiec czy na pewno da sie?

    j.w.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2014-10-27 11:36:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Oct 2014, v...@g...com wrote:

    > Mam tylko karte DEBETOWA (kredytowej nie mam), jest to zwykla karta bankomatowa
    > bez funcji platnosci tzw. zblizeniowej,

    To jest akurat trzeciorzędne - nie pamiętam jak nazywa się funkcjonalność
    która pozwala traktować kartę debetową prawie jak kredytową (choć i tak
    część sprzedawców nie ma "włączonej" obsługi takiego przypadku), ale
    nie ma to *NIC* wspólnego z płatnością zbliżeniową.

    > Nigy nikomu nie podawalam zadnych numerow mojej karty debetowej ani przez Internet
    ani w tzw. realu.

    Numer akurat można wygenerować :) (znaczy "formalnie poprawny", a czy
    taka karta istnieje to już inna bajka), ochroną jest praktycznie
    data ważności (żeby ją spasować do karty, złodziej musiałby trafić
    kolejne losowanie) tudzież kod CVV.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2014-10-27 11:45:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Oct 2014, v...@g...com wrote:

    > http://kryzysowo.pl/skimming-przestepcza-dzuma-xxi-w
    ieku/
    > czyli przestepca FIZYCZNIE montuje nakladki na bankomacie,

    Tak.

    > Ale wtedy tenze przestepca pozna kod PIN oraz strukture
    > mojej karty debetowej co umozliwi mu jej sklonowanie, czy tak?

    Tak.

    Ze znanych początkowych przypadków "stwierdzenia skimmingu"
    (w Polsce) był opisywany przypadek, kiedy to bank posłał klientowi
    standardowe pismo "na drzewo", a reklamowana transakcja była
    w odstępie kilku sekund kilkanaście km dalej od "prawdziwej"
    (złodziej płacił prawie jednocześnie z prawowitym właścicielem
    karty, tyle że po przeciwnej stronie któregoś dużego miasta)

    > P.S. Podkreslam, ze NIE MAM karty KREDYTOWEJ,

    Wiemy.

    > a zadnych numerow karty debetowej nigdy nikomu nie podawalam
    > ani przez Internet ani w tzw. realu.

    To Ci już wyjaśnili, że się mylisz :>
    (no chyba że... nie płacisz kartą w większości sklepów, tak
    jak ja :P)
    Możesz sobie sprawdzić, głównie w archiwach .prawo, co od jakichś
    10 lat piszę o kartach.
    Mianowicie coś o postawionym na głowie sposobie wkładania karty
    do czytnika.
    "Swoją kartą" (wypożyczoną od banku skądinąd, bo to nie jest
    własność posiadacza) powinno się przez czytnik przejeżdżać SAMEMU.
    Kropka.
    Wtedy czytnik musi być zmanipulowany, a to już jest problem.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2014-10-27 13:20:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciejewski napisał:

    > Jak to zrobic? Jak zaplacic prze Internet przy pomocy karty debetowej? Wczesniej
    wiele razy chcialabym tak robic ze swoja karta debetowa bo to latwiejsze niz przelew
    przez konto bankowe(?) Wiec czy na pewno da sie?

    NTG, lamerze!

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 19. Data: 2014-10-27 14:46:44
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > Kropka.
    > Wtedy czytnik musi być zmanipulowany, a to już jest problem.

    Bo sprzedawca robi co? Przeciąga przez lipny czytnik? No to go podstawi
    i klientowi...

    Nieuczciwy sprzedawca to raczej zwyczajnie spisuje numer z karty, a tego
    jest trudno uniknąć, nawet przeciągając kartę samemu (zresztą karty z
    czipem coraz częściej wkłada się samemu). Po co właściwie na karcie
    widoczny z daleka jej numer? To już nie czasy 'żelazek'...

    Z tym, że transakcja dokonana wyłącznie przy użyciu danych odczytanych
    oczami z karty (nazwisko, numerki), bez fizycznego użycia karty, bez
    zabezpieczeń typu sms i bez dostawy towaru na prawdziwy adres klienta
    jest w cywilizowanych krajach i bankach wycofywana na pierwsze słowo
    klienta, że to nie on płacił. Całe ryzyko ponosi sprzedawca.

    Kradzież danych z paska magnetycznego to jest domena bankomatów, gdzie
    owszem, sam wkładasz kartę, i co z tego?

    MJ

  • 20. Data: 2014-10-28 10:36:14
    Od: v...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 października 2014 14:46:46 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski
    napisał:
> [...]
    > jest trudno uniknąć, nawet przeciągając kartę samemu (zresztą karty z
    > czipem coraz częściej wkłada się samemu). Po co właściwie na karcie

    Po co w ogole na karcie widnieja informacje ktore jak sie okazuje maja duza moc?
    Albo date waznosci karty wraz z CVV banki powinny podawac klientom w sekretnej
    kopercie np. razem z numerem PIN,
    albo niech na karcie debetowej wytloczony zostanie takze i nr PIN!

> [...]
    > jest w cywilizowanych krajach i bankach wycofywana na pierwsze słowo
    > klienta, że to nie on płacił. Całe ryzyko ponosi sprzedawca.

    Czy to jest jakos prawnie uregulowane? Innymi slowy czy to cos pewnego? Jezeli tak
    to byc moze uda mi sie odzyskac moje pieniadze? (Oczywiscie jak najpierw moj bank
    mi poda dane wlasciciela konta na ktore powedrowaly pieniadze w sposob
    nieuprawniony z mojego konta - poniewaz jak pokazala moja wczorajsza wizyta w
    lokalnym oddziale mojego banku delikatnie mowiac bank "nie spieszy sie" z
    wyjawieniem takiej informacji...)