  • 111. Data: 2014-04-21 10:03:21
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Apr 2014 01:05:18 +0200, "Jan" <k...@p...net> wrote:
    > To jeszcze dodam: obóz koncentracyjny w Jasenovacu. Załoga obozu -
    zakonnicy
    > franciszkańscy. Ulubiona rozrywka: zawody w podrzynaniu serbskich
    gardeł.

    już powiedziałem, że się powtarzasz , to byli ekskomunikowani
    franciszkanie i z zakonem mieli tyle wspólnego co ja z tobą. I nie
    sugeruj kontekstem wypowiedzi, że franciszkanie mordują ludzi i że
    był to cały zakon tylko dwoch zwyrodnialcow.
    To teraz dobre dzieła poproszę.

    --
    Marek

  • 112. Data: 2014-04-21 10:10:44
    Od: "Jan" <k...@p...net>

    trada.pl...

> [...]

    sugeruj kontekstem wypowiedzi, że franciszkanie mordują ludzi i że
    był to cały zakon tylko dwoch zwyrodnialcow.

    Dokładnie rzecz biorąc, nie znalazłem NIGDZIE informacji o ekskomunikowaniu.
    Istnieje informacja, że komendant tego obozu był wcześniej mnichem
    franciszkańskim. Pozostali byli mnichami "w służbie". Więc nie twórz w tej
    chwili żadnej nowej historii. Zakładając nawet, że masz rację
    (zakładając!!!) jakie spustoszenia moralne uczyniła w ich moralności religia
    katolicka, że dopuszczali się tak okrutnych zbrodni, że nawet SS było
    przerażone.

  • 113. Data: 2014-04-21 10:15:45
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-21 01:56, Marek Dyjor pisze:

    > jeśłi ktoś jest osobą o ścisłym umysle to nie powinien tam gdzie
    > nalezy wstawić "nie wiem" wstawiac jakiegoś brodatego dziadka zwanego
    > bogiem...

    Ale to jest dokładnie takie samo zachowanie jak Twoje. Przecież często
    mnie lub innych atakujesz jak nie rozumiesz o czym piszę i zamiast
    napisać "nie wiem" lub "wytłumacz mi" to rozpoczynasz swoje wypowiedzi
    od pisania "bzdury", "bredzisz" itp.
    W tym wątku także zamiast napisać "nie wiem" i odseparować się od
    jednoznacznych stwierdzeń, jednak ośmieszasz tych, którzy deklarują
    wiarę w Boga, twierdząc tym samym, że Bóg nie istnieje, a Ty wiesz
    lepiej, że Bóg to tylko wymysł.
    To jest oznaka złej cechy - pychy.
    Dokładnie taką samą pychę przejawiasz w różnych wątkach i w różnych
    tematach, także i tych technicznych. Atakujesz i ośmieszasz choć nie
    masz racji.
    Ty podobnie do zagorzałych wyznawców wiary, także jesteś fanatykiem -
    fanatykiem ateizmu.
    Ja także tak jak i Ty mocno wierzę w naukę i jestem typowo techniczny.
    Choć byłem ochrzczony, bo nie miałem na to wpływu to już dawno zerwałem
    z Kościołem, stwierdzając, że taka forma nie jest dla mnie. Jednak w
    odróżnieniu od Ciebie nie jestem fanatykiem ateistą. Ponieważ jestem
    osobą mocno wierzącą w naukę to mogę mieć tylko jeden, jedyny stosunek
    do wyznania wiary - jestem agnostykiem. Jako agnostyk nie jestem
    przekonany w istnienie Boga, ale nie mam żadnych dowodów naukowych,
    które dowodzą, że go nie ma. Dlatego też nie mogę twierdzić, że ci,
    którzy wierzą w Boga się mylą. Póki co nie ma naukowych dowodów także na
    istnienie Boga w formie typowo wyznaniowej. Są natomiast niezbite dowody
    na istnienie sił wyższych, które stworzyły wszechświat i nas także. Nie
    da się zaprzeczyć istnieniu takich sił. Niestety jako nauka nie wiemy co
    to za siły i skąd się one wzięły oraz jaki mają wpływ na nasz obecny
    byt. Zapewne mają, choć my tego nie dostrzegamy, bo każdy z nas żyje
    zbyt krótko.
    Teraz patrząc od strony wiary. Każda wiara mówi o istnieniu ducha/duszy,
    co zgodnie z przekonaniami każdej wiary jest niematerialnym
    ucieleśnieniem bytu. Nauka co trochę odkrywa zjawiska fizyczne i siły,
    które mogą być dowodem na możliwość istnienia duszy i temu nie da się
    zaprzeczyć.
    Niestety historia zna wiele przypadków naukowców, którzy byli
    zagorzałymi ateistami i chcąc udowodnić, że Bóg nie istnieje zaczęli
    szukać dowodów na nieistnienie Boga. Zazwyczaj ich poglądy się zmieniały
    i się nawracali na wiarę lub stawali agnostykami. Prawda jest taka, że
    do agnostycyzmu trzeba dorosnąć, poznając wszystkie za i wszystkie
    przeciw. Dopiero jak poznasz naukowe dowody wiary oraz dowody ateizmu,
    możesz się stać agnostykiem.

    > bo taka figura niczego nie tłumaczy...
    >
    > to tak jakby dziurę w moście przykryć płaszczem.

    Jesteś w stanie udowodnić w sposób naukowy, że Bóg nie istnieje?

    > religia powstałą jako metoda uproszczonego wyjaśnienie zjawisk
    > otaczającego nas świata... ale nie jest ona sposobem prawdziwego
    > wyjaśnienia zjawisk.

    To tylko Ty tak uważasz, bo nie znasz teologii, ani filozofii teologicznej.
    Religia opiera się także na dowodach, ale to co jest przekazywane
    wyznawcom jest upraszczane do poziomu ich aktualnej wiedzy. Inaczej
    wygląda przekaz dla dzieci, inaczej dla dorosłych, a jeszcze inaczej
    będzie dyskutował teolog z teologiem.
    Aby Ci to uświadomić wytłumaczę Ci w Twojej branży.
    Idziesz do klienta zrobić instalację centralnego ogrzewania. Klient jest
    totalnie niekumaty. Wobec tego nie będziesz mu mówił "proszę Pana
    zrobimy układ grawitacyjny prowadząc rurki o odpowiednich przekrojach i
    utrzymując odpowiednie ich nachylenia, w tym miejscu będzie pompa
    obiegowa zamontowana w takiej pozycji, aby uniknąć zapowietrzania i
    kawitacji, zrobimy obejście umożliwiające pracę grawitacyjną, w tym celu
    tu zamontujemy zawór różnicowy, dla poprawienia stabilności temperatury
    w domu oraz zabezpieczenia kotła przed korozją niskotemperaturową
    zamontujemy zawór mieszający z siłownikiem i dobiorzemy odpowiedni
    sterownik zaworu mieszającego z algorytmem PID z możliwością podłączenia
    czujnika temperatury zewnętrznej oraz sterownika pokojowego, tu
    zamontujemy sterownik pokojowy, w tym miejscu będzie potrzebny zawór
    zwrotny klapowy, a tu połączymy mufą i damy odpowietrznik, ale żeby nie
    powstawał lewar wodny musimy poprowadzić dodatkowe odpowietrzenie
    naczynia wyrównawczego .... itd."
    tylko powiesz "proszę Pana zrobimy tak, że jak zabraknie prądu to będzie
    Pan mógł dalej normalnie palić w kotle tyle, że wtedy temperatura w domu
    nie będzie już tak stabilna jak w przypadku działającej całej automatyki".
    Tak samo i Twoja wiedza teologiczna zatrzymała się na poziomie wyjaśnień
    jakie przedstawia się dzieciom lub osobom jeszcze nie przygotowanym do
    głębokich przemyśleń.

  • 114. Data: 2014-04-21 10:18:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Apr 2014 09:42:25 +0200, "Jan" <k...@p...net> wrote:
    > Stosujesz tradycyjną taktykę katolików. Gra w pomidora. Wszystko co
    > niewygodne dla was jest dla was kłamstwem lun "nie istnieje".

    Skąd wniosek, że jestem katolikiem? To, że proszę abyś podaj
    przykłady dobrych dzieł?

    --
    Marek

  • 115. Data: 2014-04-21 12:06:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:
    > lub osobom jeszcze nie przygotowanym do głębokich przemyśleń.

    ciach brednie...

  • 116. Data: 2014-04-21 12:23:01
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 10:15:45 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > Tak samo i Twoja wiedza teologiczna zatrzymała się na poziomie wyjaśnień
    >
    > jakie przedstawia się dzieciom lub osobom jeszcze nie przygotowanym do

    Z tego co mi wiadomo to udowadnia się że coś istnieje. Na razie nikomu nie udało się
    udowodnić naukowo że bóg Bóg albo jakiś inny bóg istnieje. Jak by był cień szansy na
    udowodnienie istnienia boga(ów) to istniał by dział nauki tym się zajmujący.

  • 117. Data: 2014-04-21 13:36:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 10:15:45 +0200, uzytkownik napisał(a):

    > mocno wierzę w naukę

    I to twój błąd. Nie znasz innego stosunku do rzeczywistości aniżeli przez
    akt wiary (lub niewiary). A jest przecież inny, oparty na rozpoznaniu
    faktów (w pewnym uproszczeniu - świadectw zmysłów) i oszacowaniu
    prawdopodobieństwa. Nie wciskaj więc aktu wiary ludziom posługującym się
    tym drugim. Zagadką też dla mnie jest czemu tzw. wierzący dają wiarę
    ewangeliście (czy innemu autorowi świętej księgi) a nie np. mnie :) Przcież
    i dużo lepiej jestem wykształcony i żyję w czasach kiedy wiedza stoi na
    znacznie wyższym poziomie. Czyż nie jestem bardziej wiarygodny? :) Ale nie,
    wierzący da wiarę ciemnemu pastuchowi kóz sprzed 2000 lat....
    --
    Jacek

  • 118. Data: 2014-04-21 13:47:36
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Z tego co mi wiadomo to udowadnia się że coś istnieje. Na razie nikomu
    > nie udało się udowodnić naukowo że bóg Bóg albo jakiś inny bóg istnieje.
    Zostaw Boga w spokoju, popatrz na Jezusa, żył, czynił cuda aby wzmocnić
    siłę swojego nauczania, umarł, zmartwychwstał jako jedyny człowiek na
    świecie, nadal pokazywał się uczniom czego nikt przed ani po nim nie
    dokonał. On sam nam powiedział że przysłał go jego Ojciec, Bóg, jakbyś
    miał wątpliwości.
    I to wystarczy, są jasne i dokładne przekazy tego co się wydarzyło. Nikt
    nie każe wam wierzyć w coś więcej, wystarczy w Jezusa.
    A to że religia (nie tylko chrześcijańska) jest nadużywana to już zupełnie
    inna historia, ale to wynika z ułomności ludzi.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 119. Data: 2014-04-21 14:11:45
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-04-21 13:47, janusz_k wrote:
    > On sam nam powiedział że przysłał go jego Ojciec, Bóg, jakbyś
    > miał wątpliwości.
    Podejrzewam, że w najbliższym wariatkowie znajdziesz takich którzy
    również tak twierdzą. :-D

  • 120. Data: 2014-04-21 14:12:42
    Od: "Jan" <k...@p...net>

    > Religia opiera się także na dowodach, ale to co jest przekazywane
    wyznawcom jest upraszczane do poziomu ich aktualnej wiedzy.

    Podaj chociaż jeden