  • 21. Data: 2017-09-12 20:20:59
    Temat: Re: Wydrukowac i schowac w aucie bo podobno wyrok prawomocny :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.09.2017 o 20:17, J.F. pisze:

    > Ale opublikowali informacje.

    Opublikowali jak się szambo wylało i nie dało się udawać, że nie
    śmierdzi. Ponad rok im zajęło. Bez przesady, z tym entuzjazmem.

    Shrek

  • 22. Data: 2017-09-12 21:00:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Opublikowali jak się szambo wylało i nie dało się udawać, że nie
    >śmierdzi. Ponad rok im zajęło. Bez przesady, z tym entuzjazmem.

    OK, lata mi sie pomylily, wydawalo mi sie, ze to za starego ustroju
    sie zdarzylo, a to juz za nowego.

    Mimo wszystko mozna sie zaslaniac tajemnica sledztwa i do zadnych
    publikacji nie dopuszczac.

    No to mam zagwozdki:
    -prokurator prowadzacy pilnowal szamba, czy po prostu normalnie
    trzymal materialy w tajemnicy i zwyklym tempem "prowadzil sledztwo" ?

    -wydawalo mi sie, ze wladza opublikowala te materialy, a tu mi
    wychodzi, ze nie, to kto wlasciwie opublikowal ?
    Bo Ziobro wlasnie mowi, ze nie udostepni.

    -wladza akurat byla na etapie narzekania na poprzednikow, i tu miala
    swietna okazje odwolac tych z poprzedniego ustroju i posadzic swoich
    ... i nie skorzystali z okazji ?

    -jednorazowy wybryk, czy normalna praktyka na tym komisariacie ? A
    praktyke musieli poprzednicy tolerowac :-)
    Czyzby nie stara praktyka, a "Dobra Zmiana" ?

    J.

  • 23. Data: 2017-09-12 21:31:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.09.2017 o 21:00, J.F. pisze:

    > No to mam zagwozdki:
    > -prokurator prowadzacy pilnowal szamba, czy po prostu normalnie trzymal
    > materialy w tajemnicy i zwyklym tempem "prowadzil sledztwo" ?

    Zapewne gdzieś po środku. Prokurator nie pytał specjalnie, to i nikt się
    do odpowiedzi nie wyrywał.

    > -wydawalo mi sie, ze wladza opublikowala te materialy, a tu mi wychodzi,
    > ze nie, to kto wlasciwie opublikowal ?

    Media o wiadomym kapitale?

    > Bo Ziobro wlasnie mowi, ze nie udostepni.

    Wcale się nie dziwie. Przypomnij mi - on jest oberprokuratorem? Czyli
    odpowiedzialnym ze tego prokuratora, co niespecjalnie pytał?

    > -wladza akurat byla na etapie narzekania na poprzednikow, i tu miala
    > swietna okazje odwolac tych z poprzedniego ustroju i posadzic swoich ...
    > i nie skorzystali z okazji ?

    Akurat w "służbach" to władza się nikomu tłumaczyć nie musi. Mianuje się
    nowego komendanta a stary jak się najął jako pies to ma szczekać.
    Ewentualnie się go służbowo do Ustrzyk przeniesie, oczywiście nie mam
    mowy o zemście - po prostu tamten komisariat potrzebuje fachowca na
    miarę byłego komendanta wojewódzkiego.

    > Czyzby nie stara praktyka, a "Dobra Zmiana" ?

    Bez przesady... Przecież to był przypadkowy człowiek.

    Shrek

  • 24. Data: 2017-09-12 21:32:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 12.09.2017 o 20:02, J.F. pisze:

    >Więc tym bardziej jest to argument za dostosowaniem limitów do
    >Europy.

    I tak i nie - w zaleznosci od podejscia.

    Niewatpliwie jakies podniesienie limitow przez pewien czas
    zaowocowaloby wzrostem liczby bardziej pijanych na drogach.
    Ci, co dzis ryzykuja jazde po kielichu, ryzykowaliby pewnie jazde po
    dwoch kielichach :-)

    Oczywiscie jestem za podniesieniem.

    >No właśnie... A przecież rozwerzysta po browarku to "pijany
    >kierowca". I w ten sposób 2/3 "pijanych kierowców" wcale pijanymi
    >kierowcami nie jest.

    Ale policja od lat odroznia, przynajmniej w tym punkcie raportu.
    Bo w innych to nie dam glowy.

    Ilosc pijanych rowerzystow spadla - teraz ich mamy 30 i 6 tys w
    odpowiednich kategoriach.
    Oczywiscie nie mam watpliwosci, ze spadek spowodowany jest spadkiem
    zainteresowania policji ... ale 6 tys mnie zastanawia, jakos tak
    nieproporcjonalnie malo.
    Czyzby niektorzy rowerzysci byli tak pijani, ze nawet
    niezainteresowany policjant nie moze przejechac obok obojetnie ?

    >I jakkolwiek nie popieram jazdy po pijaku, tak tak samo nie popieram
    >kontroli bez powodu przez policję. Dlatego, że tu nie chodzi o
    >bezpieczeństwo a o "wyniki".

    Ale z drugiej strony - nie bedzie kontroli, to ludzie przestana pic ?
    Odwrotnie - beda jechac po pijaku czesciej.
    Jedni w stanie takiego upojenia, ze naprawde nie powinni, inni w
    calkiem przyzwoitym stanie, a tu pieszy wybiegnie i zdziwienie:
    -0.45 ... uf, tylko PJ na rok stracone, plus troche dodatkowych
    kosztow.
    -0.60 ... moze i pan sie czuje prawie trzezwy, ale naleza sie dwa
    lata.

    >A jesteś pewny, że spowodowanego?

    W takiej tabelce.
    Ale czy mial ponad 0.5 promila to sie nie zaloze - bo tu juz
    rzetelnosc mogla sie wylaczyc.

    > Bo żeby wypadki spowodowane przez pijanych znaleźć w statystykach,
    > to musisz się wczytać. Wyróżnianie są "z udziałem nietrzeźwych
    > uczestników ruchu"... na przykład pieszych albo pasażerów;) Jak
    > widać, mimo, ze 2/3 "pijanych kierowców" jest z dupy wziętych, to
    > dalej trzeba problem pompować;)

    Ja tylko o tym, ze u nas 2/3, a nawet 4/5 to ma ponad 0.5 promila, a
    nie ponizej.

    J.

  • 25. Data: 2017-09-12 21:45:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.09.2017 o 21:32, J.F. pisze:

    > I tak i nie - w zaleznosci od podejscia.
    >
    > Niewatpliwie jakies podniesienie limitow przez pewien czas zaowocowaloby
    > wzrostem liczby bardziej pijanych na drogach.

    Gdyż albowiem ponieważ? Bo na przykład podniesienie prędkości na
    autostradach nie spowodowało, ze nagle ludzie zaczęli jeżdzić szybciej.

    > Oczywiscie jestem za podniesieniem.

    > Ale policja od lat odroznia, przynajmniej w tym punkcie raportu.
    > Bo w innych to nie dam glowy.

    Wręcz przeciwnie - w nagłówku wrzuca kierowców, rowerzystów. Dopiero
    potem rozdziela, ale kto by się wczytywał. Na dodatek, żeby to dostrzec,
    to chyba paragrafy trzeba znać.

    > Ale z drugiej strony - nie bedzie kontroli, to ludzie przestana pic ?

    Nie. Będzie praktycznie bez różnicy, więc po co przepłacać?

    > W takiej tabelce.
    > Ale czy mial ponad 0.5 promila to sie nie zaloze - bo tu juz rzetelnosc
    > mogla sie wylaczyc.

    Jutro sprawdzę:P

    > Ja tylko o tym, ze u nas 2/3, a nawet 4/5 to ma ponad 0.5 promila, a nie
    > ponizej.

    Za to 40% nie była kierowcami:P z pozostałych 60% 1/5 nie była pijana:P
    Magia procentu skadanego:P Chyba że coś się bardzo zmieniło - to sprzed
    dwóch lat dane.

    Shrek

  • 26. Data: 2017-09-12 22:03:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zapewne gdzieś po środku. Prokurator nie pytał specjalnie, to i nikt
    >się do odpowiedzi nie wyrywał.

    Tam sie pare watkow przebija, ze np polozyl lape na nagraniu i policja
    "nic nie wie co zaszlo". W co jestem sklonny uwierzyc.

    Poza tym przeciez z kazda sprawa prokurator nie biegnie do ministra,
    wiec i do wladzy dochodzi to powoli.

    >Media o wiadomym kapitale?

    a skad je mieli, skoro rzekomo u prokuratora w sejfie lezy ?

    >Wcale się nie dziwie.

    Ja sie tez nie dziwie z calkiem innych przyczyn - normalna rzecz, ze
    prokuratora trzyma materialy w tajemnicy, zeby sprawcy "nie
    mataczyli".

    >Przypomnij mi - on jest oberprokuratorem? Czyli odpowiedzialnym ze
    >tego prokuratora, co niespecjalnie pytał?

    Ale z czyjego nadania ten prokurator ?
    No chyba, ze go Ziobro za poprzedniej kadencji mianowal :-)

    Poza tym mozliwe, ze prokurator nie ma sobie nic do zarzucenia - czeka
    na ekspertyzy, materialy trzyma w tajemnicy, a sledztwo calkiem szybko
    idzie, jak na polskie zwyczaje :-)

    >Akurat w "służbach" to władza się nikomu tłumaczyć nie musi. Mianuje
    >się nowego komendanta a stary jak się najął jako pies to ma szczekać.

    A media o wiadomym kapitale grzmia "PiS obsadza wszystkie stanowiska
    swoimi".
    A przeciez mozna powiedziec, ze zdymisjonowano za karygodne
    zaniedbania, i w tym przypadku suweren nie ma co polemizowac, a przy
    okazji sie ponarzeka na stara wladze i spadek po niej :-)

    Tylko ... znow pamiec odswiezylem ... akurat komendant miejski zostal
    mianowany w grudniu 2016, wiec rok po wyborach, wtedy tez powolano
    zastepce.
    No i jak sie szambo wylalo, to wojewodzki i miejski polecieli.
    ale ... zastepca nie polecial, a wczesniej byl komendatem feralnego
    komisariatu. Wot pech :-)

    Oj, cos te media o wiadomym kapitale kiepsko swoja robote robia, kiedy
    mam takie braki w podstawowej wiedzy :-)
    Tzn dobrze informuja, google wszystko znajduje, ale widac cos slabo
    naglasniaja.

    Juz nieaktualne ... ale faktycznie mi sie wladze pomylily
    http://wolnywroclaw.pl/serwis/wiadomosci/pokazowe-zw
    olnienia-policjantow-w-tle-nepotyzm/

    >Bez przesady... Przecież to był przypadkowy człowiek.

    Wzorowy policjant, ktoremu nagle cos odbilo ?
    Czy przypadkowa ofiare masz na mysli ?

    J.

  • 27. Data: 2017-09-12 22:26:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Gdyż albowiem ponieważ?

    gdyz ci, co do tej pory bali sie jednego piwa wypic teraz sobie
    wypija.
    Ci co sie nie bali jednego, a bali dwoch - to teraz beda sie bali
    trzech ..

    >Bo na przykład podniesienie prędkości na autostradach nie
    >spowodowało, ze nagle ludzie zaczęli jeżdzić szybciej.

    No coz, jedni olewali ograniczenie juz dawno, drudzy i tak jechali
    wolniej .. ale trzeci sie pilnowali tych 130, a teraz jezdza szybciej.
    Tylko ich jest bardzo niewielu :-)

    >Wręcz przeciwnie - w nagłówku wrzuca kierowców, rowerzystów. Dopiero
    >potem rozdziela, ale kto by się wczytywał. Na dodatek, żeby to
    >dostrzec, to chyba paragrafy trzeba znać.

    Od lat tak robi, a kto ciekawy, ten sobie paragrafy przeczyta.
    W kazdym badz razie w tej tabelce rzetelnie rozdziela.

    >Nie. Będzie praktycznie bez różnicy, więc po co przepłacać?

    No, IMO jest sporo takich, co by chetnie wypili, ale sie boja.
    Boja sie kontroli i odebrania PJ.
    Nie bedzie kontroli, to sie nie beda bali, a wiec chetnie wypija.
    I niekoniecznie bedzie to jeden symboliczny kieliszek, no gora dwa...

    >Za to 40% nie była kierowcami:P z pozostałych 60% 1/5 nie była
    >pijana:P Magia procentu skadanego:P Chyba że coś się bardzo
    >zmieniło - to sprzed dwóch lat dane.

    To akurat proste procenty z liczb zlapanych, dobrze podzielonych na
    paragrafy.
    "stan wskazujacy" sie u nas rzadko zdarza, znacznie czesciej jednak
    nietrzezwosci.
    A wtedy i za Odra byliby ukarani ... z tym, ze byc moze niewielka
    karą, no bo skoro 0.5 wolno, to ile sie moze nalezec za 0.6.

    J.

  • 28. Data: 2017-09-12 22:44:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-12 o 20:14, J.F. pisze:

    > Tak mi sie widzi, ze OT policji nie zastapi ... ale jak sie policjantow
    > wywali, to moze pomoc :-)

    W czym może pomóc?
    Będą ich szkolić w opanowywaniu tłumów? w wystawianiu mandatów na drodze
    lub szukaniu złodziei czy innych przestępców?

    > Od razu dzialacz. Sa dzieci, jest dalsza rodzina.
    > A krawezniki zostaja kiedys komendantami ... jak dzialacz chce zostac
    > komendantem to jak ma to zrobic ? :-)

    Krawężnik komendantem nie zostanie, nie to wykształcenie i nie ten
    stopień żeby się doczołgać na górę.

    > A poza tym ... kto pomoze, jak dzialacza zlapia po pijaku ?
    > Krawezniki tez sie przydaja :-)
    > A najlepiej tacy, na ktorych jest kilka hakow :-)

    Takie drobnostki to załatwiają z komendantami.

    > Trudno mi powiedziec, bo zasadniczo to im wszystko jedno powinno byc co
    > robia w ramach sluzby.
    > Moze nawet lepiej sie po cieplym szpitalu wozic niz na chlodzie stac.

    Normy trzeba wyrobić. Debilizm jak z opowieści Suworowa o armii czerwonej.

    > I dopiero jakies statystyki moga ich zabolec, jak komendant upomni czemu
    > tak malo skontrolowanych w raporcie, albo czemu tak malo zlapanych.
    > Ale kto wie - moze wlasnie delikwent zrobil im statystyke - ilosc
    > zatrzymanych PJ +1 :-)

    Był taki taki durny co jak nie wyrobili normy to kazał zabierać PJ
    pod byle pretekstem. Potem się odda ale norma wyrobiona, wypierdolili
    debila z roboty.

    > No ale co proponujesz docelowo ?
    > Sad ma kazdemu chetnemu wyplacac, czy zatrzymaniu PJ na 6 tygodni nie ma
    > nic zlego ?

    Jak zabierają niepotrzebnie a bywa że i nie do końca zgodnie z
    przepisami to policja ma płacić odszkodowania a winni mają ponosić
    konsekwencje. Z wywaleniem ze stanowiska. I się okaże że już nie
    trzeba zabierać.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2017-09-12 23:08:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W czym może pomóc?

    W pracy policji.

    >Będą ich szkolić w opanowywaniu tłumów?

    A po co szkolic - wazne, zeby pomagali opanowac :-)

    >w wystawianiu mandatów na drodze
    >lub szukaniu złodziei czy innych przestępców?

    ale w opanowywaniu tlumu to juz moga pomoc.
    Czy np mieszane patrole - jeden PP, jeden OT.

    >Krawężnik komendantem nie zostanie, nie to wykształcenie i nie ten
    >stopień żeby się doczołgać na górę.

    A jak sie dobrze ustawi ? :-)

    Wyksztalcenie mozna uzupelnic ... a cos mi sie obilo, ze teraz kazdy
    etap kraweznika musi przejsc.
    Naboru na stanowisko "komendant" policja nie prowadzi.

    http://praca.policja.pl/pwp/informacje/38758,dok.htm

    To jak sie zatrudnic na takie wyzsze stanowisko, odpowiednie do
    zostania komendantem ?

    >Takie drobnostki to załatwiają z komendantami.

    A co bedzie, jak krawezniki sie postawia ? :-)

    >Normy trzeba wyrobić. Debilizm jak z opowieści Suworowa o armii
    >czerwonej.

    Byc moze, mowisz ze nie ma usprawiedliwien ?

    >Był taki taki durny co jak nie wyrobili normy to kazał zabierać PJ
    >pod byle pretekstem. Potem się odda ale norma wyrobiona, wypierdolili
    >debila z roboty.

    Masz na mysli tego z Legnicy ? On swoje uzasadnienie mial, i nie
    calkiem glupie..

    Poza tym ... opierajac sie na tym co napisales, to kto norme narzucal,
    i co robia w innych komisariatach ?
    Stoja tak dlugo az normy nie wyrobia, czy jada gdzies na pewniaka ?
    Ale odkad rower przestal byc pierwszenstwem, to gdzie tego pewniaka
    znalezc ?

> [...]
    >przepisami to policja ma płacić odszkodowania a winni mają ponosić
    >konsekwencje. Z wywaleniem ze stanowiska. I się okaże że już nie

    No a co dalej ?
    Policja ma nie zabierac od razu pijanemu, jak ten sobie zazyczy
    badania krwi ?
    czy TK ma uznac, ze obywatel ma prawo żądać badania krwi, ale musi sie
    liczyc z 6 tyg bez prawka ?

    J.

  • 30. Data: 2017-09-13 06:21:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.09.2017 o 22:03, J.F. pisze:

    > Poza tym przeciez z kazda sprawa prokurator nie biegnie do ministra,
    > wiec i do wladzy dochodzi to powoli.

    Bez znaczenia. Zero jest odpowiedzialny za prokuraturę.

    > a skad je mieli, skoro rzekomo u prokuratora w sejfie lezy ?

    Stąd co zawsze dziennikarze wiedzą. Od tego oni są, żeby się dowiedzieć.

    > Ja sie tez nie dziwie z calkiem innych przyczyn - normalna rzecz, ze
    > prokuratora trzyma materialy w tajemnicy, zeby sprawcy "nie mataczyli".

    Taa. Przypomnij sobie parę spraw na topie, bdzie co chwila były
    wiadomości do mediów, co kto po raz kolejny przeszukał (lub nawet będzie
    przeszukiwać za trzy dni).

    > Ale z czyjego nadania ten prokurator ?
    > No chyba, ze go Ziobro za poprzedniej kadencji mianowal :-)

    Jeszcze raz - zero jest szefem tego burdelu. Jak uważa że nie może za
    niego odpowiadać, to niech się poda do dymisji.

    > Poza tym mozliwe, ze prokurator nie ma sobie nic do zarzucenia - czeka
    > na ekspertyzy, materialy trzyma w tajemnicy, a sledztwo calkiem szybko
    > idzie, jak na polskie zwyczaje :-)

    To jak z siebie taki dumny, to niech się przed mediami nie ukrywa za
    plecami zera;P

    > A media o wiadomym kapitale grzmia "PiS obsadza wszystkie stanowiska
    > swoimi".

    A pisiory się tym wręcz chwalą i mówią że esbeków wywalają. Przecież on
    wszystko po kolei "odzyskują" i wywalają wszyskich jak leci obchodząc
    kodeks pracy. Również kobiety na macierzyńskim i wychowawczym,
    zatrudniając w ich miejsce takie córki leśniczego. I są z siebie wręcz
    dumni. Czemu mieliby się kryć, skoro ich elektrorat uwielbia jak się
    kogoś sponiewiera "od koryta oderwie" i wytłumaczy że to wróg klasowo
    narodowy? A jak jeszcze milicjanta - no weź - będą wniebowzięci.

    > Tylko ... znow pamiec odswiezylem  ... akurat komendant miejski zostal
    > mianowany w grudniu 2016, wiec rok po wyborach, wtedy tez powolano
    > zastepce.

    No widzisz - dało się wymienić.

    > Wzorowy policjant, ktoremu nagle cos odbilo ?
    > Czy przypadkowa ofiare masz na mysli ?

    Ofiarę - na razie politycznych nie katują na komisariatach.

    Shrek