  • 31. Data: 2017-09-13 06:38:54
    Temat: Re: Wydrukowac i schowac w aucie bo podobno wyrok prawomocny :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.09.2017 o 22:26, J.F. pisze:

    > gdyz ci, co do tej pory bali sie jednego piwa wypic teraz sobie wypija.

    Tu się zgadzam. Sam bym czasem piwo do obiadu wypił jak biały człowiek.

    > Ci co sie nie bali jednego, a bali dwoch - to teraz beda sie bali trzech ..

    A tu się nie zgadzam. Sam piszesz, że ci co się nie boją idą od razu w
    ponad pół promila.

    Policja być moze i odróżnia, ale nie piszą o tym wprost, tylko
    paragrafami. I jest to oczywiste nadużycie.

    > Od lat tak robi, a kto ciekawy, ten sobie paragrafy przeczyta.
    > W kazdym badz razie w tej tabelce rzetelnie rozdziela.

    Nagłówek:

    "VIII. ALKOHOl

    W 2016 roku użytkownicy dróg (kierujący, piesi, pasażerowie) będący pod
    działaniem alkoholu

    uczestniczyli w 2 967 wypadkach drogowych (8,8% ogółu wypadków),"

    I od razu manipulacja _uczestnicy_ruchu_ (w tym pasażerowie)
    _uczestniczący_ (a nie powodujący) w wypadkach. Jednym słowem jakby w
    rozdziale "kradzieże" pisać na wstępie o "zmieszanych w kradzież" jak w
    dowcipie ukradł czy jemu ukradli - zamieszany.

    > No, IMO jest sporo takich, co by chetnie wypili, ale sie boja.
    > Boja sie kontroli i odebrania PJ.

    No ja się boję - dlatego nie mogę jak biały człowiek wypić do sobotniego
    obiadu w knajpie piwa.

    > To akurat proste procenty z liczb zlapanych, dobrze podzielonych na
    > paragrafy.

    Ogólnie - "pijani kierowcy" (kierowcy rowerów oraz ci ponziej 0,5
    również) 115 635, w tym pijanych kierowców - 59 861 - czyli połowa.
    Reasumując co drugi "ujawniowny pijany kierowca" wcale pijanym kierowcą
    nie jest i nie jest to wcale wiedza tajemna. W polowaniu na pijanych
    kierowców od dawna nie chodzi o bezpieczeństwo i przypomina raczej
    polowanie na czarownice.

    Shrek

  • 32. Data: 2017-09-13 08:42:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Sep 2017 06:38:54 +0200, Shrek napisał(a):

    > Tu się zgadzam. Sam bym czasem piwo do obiadu wypił jak biały człowiek.

    > A tu się nie zgadzam. Sam piszesz, że ci co się nie boją idą od razu w
    > ponad pół promila.

    18 tys takich bylo. Tzn 18 tys zlapano, a ile bylo ?

    I oni beda teraz mieli dwa razy wiecej.

    > Policja być moze i odróżnia, ale nie piszą o tym wprost, tylko
    > paragrafami. I jest to oczywiste nadużycie.

    Albo im tak najlatwiej, bo taki rejestr maja - skazanych czy spraw
    wytoczonych.
    A w tym rejestrze kto wie czy nie pijani operatory koparek oraz pijani
    zeglarze.

> [...]
    > rozdziale "kradzieże" pisać na wstępie o "zmieszanych w kradzież" jak w
    > dowcipie ukradł czy jemu ukradli - zamieszany.

    Ale pijany pasazer na motocyklu to juz wydaje mi sie pewnym problemem.

    Pijani mlodziency w aucie trzezwego mlodego kierowcy tez

    > No ja się boję - dlatego nie mogę jak biały człowiek wypić do sobotniego
    > obiadu w knajpie piwa.

    No ale jak kontroli nie bedzie, to sie przestaniesz bac :-)
    I sobie raz na tydzien to piwko wypijesz i pojedziesz ... wypadkow od
    tego nie przybedzie.

    Ale kiedys sie umowisz na grila czy w knajpie i pojedziesz po dwoch
    piwach. Co tez jeszcze nie jest jakies szczegolnie niebezpieczne.
    Wiec czasem pojedziesz po trzech :-)

> [...]
    > nie jest i nie jest to wcale wiedza tajemna. W polowaniu na pijanych
    > kierowców od dawna nie chodzi o bezpieczeństwo i przypomina raczej

    Mnie chodzi tylko o to, ze wsrod kierowcow samochodow wiekszosz
    zlapanych miala jednak ponad pol promila, a nie "za Odra byliby
    trzezwi".

    J.

  • 33. Data: 2017-09-13 09:10:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Sep 2017 06:21:21 +0200, Shrek napisał(a):

    > Bez znaczenia. Zero jest odpowiedzialny za prokuraturę.

    Znaczy sie powinien na poczatku kadencji wszystkich wywalic i
    zatrudnic na nowo tylko tych, do ktorych ma zaufanie :-)

    > Stąd co zawsze dziennikarze wiedzą. Od tego oni są, żeby się dowiedzieć.

    No i chwala im za to.

    Tym razem jednak nie przyszla ABW zajac komputer redaktora, jako dowod
    w sprawie ujawnienia tajemnicy sledztwa :-)

    > Taa. Przypomnij sobie parę spraw na topie, bdzie co chwila były
    > wiadomości do mediów, co kto po raz kolejny przeszukał (lub nawet będzie
    > przeszukiwać za trzy dni).

    no pamietam konferencje Z z poprzedniej kadencji.

    Ale ogolnie to jednak maja trzymac w tajemnicy.

    > Jeszcze raz - zero jest szefem tego burdelu. Jak uważa że nie może za
    > niego odpowiadać, to niech się poda do dymisji.

    Alez on z przyjemnoscia sprawdzi kto tego proroka mianowal i wywali
    :-) No nie, do wywalenia to jeszcze ma za krotkie rece, zdegraduje.

    Tylko czy aby na pewno jest tu cos do zarzucenia.

    > To jak z siebie taki dumny, to niech się przed mediami nie ukrywa za
    > plecami zera;P

    No i pewnie bez wstydu wyjdzie i powie "nic nie moge powiedziec, bo
    mamy tajemnice sledztwa" :-)

    > A pisiory się tym wręcz chwalą i mówią że esbeków wywalają. Przecież on
    > wszystko po kolei "odzyskują" i wywalają wszyskich jak leci obchodząc
    > kodeks pracy. Również kobiety na macierzyńskim i wychowawczym,
    > zatrudniając w ich miejsce takie córki leśniczego. I są z siebie wręcz
    > dumni. Czemu mieliby się kryć, skoro ich elektrorat uwielbia jak się
    > kogoś sponiewiera "od koryta oderwie" i wytłumaczy że to wróg klasowo
    > narodowy? A jak jeszcze milicjanta - no weź - będą wniebowzięci.

    Ale bardziej niebowzieci beda, jak bedzie jakies uzasadnienie, jaki to
    byl zly czlowiek :-)

    > No widzisz - dało się wymienić.

    Jest tam tez naturalna rotacja.
    Ale to tez musi potrwac, wiec w pol rou po wyborach spokojnie mozna
    zrzucic policjanta z dzielnicowego komisariatu na karb poprzednikow
    :-)

    Tylko co proponujesz - zeby byli policjanci i prokuratorzy z PiS i z
    PO i co 4 lata sie zmieniali ?

    > Ofiarę - na razie politycznych nie katują na komisariatach.

    A ja o policjantach mysle - jednorazowy wybryk, czy wypracowana przez
    lata praktyka, przynajmniej na tym komisariacie.
    Przez lata wladzy PO :-)

    J.

    P.S. A dzis sondaze coraz gorsze, PiS ma 38% poparcia. Jesli opozycja
    nie zacznie sie rozsadnie zachowywac, to bedzie druga kadencja :-(

  • 34. Data: 2017-09-13 11:05:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-12 o 23:08, J.F. pisze:

    > W pracy policji.

    Skoro piszesz że policjantów się wywali to w pracy nie pomogą,
    w to że zastąpią nie wierzę, nie potrafią.

    > A po co szkolic - wazne, zeby pomagali opanowac :-)

    Bez szkolenie nie pomogą. A tłum się niezdecydowanego wartownika nie
    przestraszy.

    > ale w opanowywaniu tlumu to juz moga pomoc.
    > Czy np mieszane patrole - jeden PP, jeden OT.

    Nie mogą, nie potrafią, nikt ich nie szkolił do tego.
    A teraz się postaw w miejscu wyszkolonego policjanta z doświadczeniem.
    Przed nim kilku agresywnych chuliganów, z doświadczonym kolegą by
    ich spacyfikował a z takim hgw kim strach ich zaczepiać.
    Bo ten może ucieknie a może będzie stał jak słup soli nie wiedząc
    co może i co ma zrobić.

    > A jak sie dobrze ustawi ? :-)

    Znasz dzisiejszych komendantów którzy zaczynali od krawężników?
    Ja nie, ci których znam zaczynali jako oficerowie.

    > Wyksztalcenie mozna uzupelnic ... a cos mi sie obilo, ze teraz kazdy
    > etap kraweznika musi przejsc.

    Zdefiniuj każdy a potem popytaj o karierę oficerów policji.
    Krawężników tam nie znajdziesz.

    > Naboru na stanowisko "komendant" policja nie prowadzi.
    >
    > http://praca.policja.pl/pwp/informacje/38758,dok.htm
    >
    > To jak sie zatrudnic na takie wyzsze stanowisko, odpowiednie do zostania
    > komendantem ?

    Skończyć studia, zostać oficerem, szybko awansować.

    > A co bedzie, jak krawezniki sie postawia ? :-)

    Przełożonemu? Dobry dowcip.

    > Byc moze, mowisz ze nie ma usprawiedliwien ?

    Na pewne działania niema.

    > Masz na mysli tego z Legnicy ? On swoje uzasadnienie mial, i nie calkiem
    > glupie..

    Nie. Mam na myśli sepca ze swojej okolicy. Było komendantem powiatowym
    niedaleko Lublina.

    > Poza tym ... opierajac sie na tym co napisales, to kto norme narzucal, i
    > co robia w innych komisariatach ?
    > Stoja tak dlugo az normy nie wyrobia, czy jada gdzies na pewniaka ?
    > Ale odkad rower przestal byc pierwszenstwem, to gdzie tego pewniaka
    > znalezc ?

    Nie masz samochodu i PJ, nie wiesz gdzie stają żeby normę wyrobić?
    Na przykład na tymczasowych zakazach w miejscu gdzie jakiś remont
    jest, zwłaszcza jak się remont skończy, droga gładka i szeroka
    a zakaż jakoś tak dalej wisi.

    > No a co dalej ?
    > Policja ma nie zabierac od razu pijanemu, jak ten sobie zazyczy badania
    > krwi ?

    Jak nie potrafią odróżnić pijanego od trzeźwego to zmienić im zakres
    obowiązków. Natychmiast.

    > czy TK ma uznac, ze obywatel ma prawo żądać badania krwi, ale musi sie
    > liczyc z 6 tyg bez prawka ?

    A po co mieszać w to TK?
    W dyskutowanej sprawie wystarczył sąd niższej instancji.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2017-09-13 11:22:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-09-12 o 14:07, J.F. pisze:

    > -w KK zapisano
    > § 16. Stan nietrzeźwości w rozumieniu tego kodeksu zachodzi, gdy:
    > 1) zawartość alkoholu we krwi przekracza 0,5 promila albo prowadzi do
    > stężenia przekraczającego tę wartość lub
    > 2) zawartość alkoholu w 1 dm3 wydychanego powietrza przekracza 0,25 mg
    > albo prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość.
    >
    > I na moj gust, to wskazanie alkomatu wystarczy :-)
    > Na szczescie sady maja inne zdanie ... chyba :-)
    >
    > J.

    Są gusta i guściki.
    Problemem jest, że 0,5 promila we krwi prawie nigdy nie zgadza się z
    0,25mg w wydychanym powietrzu.
    To 0,25 jest dużo ostrzejsze a w niektórych przypadkach może pokazać
    stan wskazujący na spożycie gdy we krwi jest 0.

  • 36. Data: 2017-09-13 12:50:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >To 0,25 jest dużo ostrzejsze a w niektórych przypadkach może pokazać
    >stan wskazujący na spożycie gdy we krwi jest 0.

    Ja tam nie wiem, ale na moj gust, to powyzej jest spojnik LUB
    Mozna miec 0 we krwi i 0.26 w powietrzu, i w rozumieniu kodeksu jest
    sie nietrzezwym :-)

    J.

  • 37. Data: 2017-09-13 16:30:53
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-09-13 o 12:50, J.F. pisze:

    > Ja tam nie wiem, ale na moj gust, to powyzej jest spojnik LUB
    > Mozna miec 0 we krwi i 0.26 w powietrzu, i w rozumieniu kodeksu jest sie
    > nietrzezwym :-)
    >
    > J.

    O tym właśnie mówię, że powinien być spójnik and.
    Kiedyś miarodajny był tylko poziom alkoholu we krwi, który jest obiektywny.
    Jak wprowadzono tzw. baloniki to stan nietrzeźwości zbadany na drodze
    musiał być potwierdzany przez pomiar krwi w laboratorium.
    Obecnie za takie fanaberie policja zakuwa w kajdany.

  • 38. Data: 2017-09-13 16:40:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Jak wprowadzono tzw. baloniki to stan nietrzeźwości zbadany na drodze
    >musiał być potwierdzany przez pomiar krwi w laboratorium.

    Ale to nie dlatego, ze ze zawartosc w powietrzu jest niemiarodajna,
    tylko ze balonik - a dokladniej rurka w ktora sie dmuchalo,
    w zaden sposob nie byl miernikiem.
    Pokazywal tylko ze w powietrzu wydychanym jest alkohol (a pewnie i
    inne substancje go barwily), ale nie mowil ile.
    Po kolorze cos tam mogl sie milicjant domyslec, ale wynik pomiaru mogl
    tylko szpital podac.

    Alkomaty sa jednak dosc precyzyjne - przynajmniej te policyjne.

    Na wypadek awarii tego precyzyjnego urzadzenia kierowca powinien moc
    sie domagac badania krwi.

    J.

  • 39. Data: 2017-09-13 17:09:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Skoro piszesz że policjantów się wywali to w pracy nie pomogą,
    >w to że zastąpią nie wierzę, nie potrafią.

    >Bez szkolenie nie pomogą. A tłum się niezdecydowanego wartownika nie
    >przestraszy.

    A to zalezy jak bedzie wygladal. I w co bedzie uzbrojony.

> [...]
    >Przed nim kilku agresywnych chuliganów, z doświadczonym kolegą by
    >ich spacyfikował a z takim hgw kim strach ich zaczepiać.

    Rozsadniej bedzie pomoc wezwac.

    >Bo ten może ucieknie a może będzie stał jak słup soli nie wiedząc
    >co może i co ma zrobić.

    To go trzeba poinformowac - odbezpieczaj kalasza i stawaj z boku,
    strzelaj jak sie rusza.
    Albo bierz pale i wal ile wlezie.
    Nie mieli szkolenia czego policjantowi nie wolno, to i
    odpowiedzialnosc mniejsza :-)

    >Znasz dzisiejszych komendantów którzy zaczynali od krawężników?
    >Ja nie, ci których znam zaczynali jako oficerowie.

    Bo znasz tych z poprzedniego ustroju.

    >Zdefiniuj każdy a potem popytaj o karierę oficerów policji.
    >Krawężników tam nie znajdziesz.

    >Skończyć studia, zostać oficerem, szybko awansować.

    A widzisz tam gdzies nabor na "oficera policji" ?

    >Przełożonemu? Dobry dowcip.

    W dzisiejszych czasach ?
    Rozmowa nagrana, telewizja puszcza ... z podwladnymi tez trzeba dobrze
    zyc.

    >Na pewne działania niema.

    Nie o dzialania chodzi, tylko "normy nie wyrobilem, bo musialem pijaka
    do szpitala zawiezc".

    >Nie. Mam na myśli sepca ze swojej okolicy. Było komendantem
    >powiatowym
    >niedaleko Lublina.

    Ale kto mu norme narzucil ?

> [...]
    >Na przykład na tymczasowych zakazach w miejscu gdzie jakiś remont
    >jest, zwłaszcza jak się remont skończy, droga gładka i szeroka

    I co - PJ za to zabieraja ?
    Z policja mam raczej dobre doswiadczenia, owszem, stoja, lapia,
    mandaty wypisuja - taka praca.
    Czasem wybaczaja ... moze przekonania nie maja, a moze norme wyrobili
    :-)

    I tylko to spisywanie za dlugo trwa, co oni tam pisza, ze tyle czasu
    zajmuje ...

    >Jak nie potrafią odróżnić pijanego od trzeźwego to zmienić im zakres
    >obowiązków. Natychmiast.

    Hm, to w koncu kupujemy im porzadne urzadzenia pomiarowe, czy maja
    oceniac na oko ?

    A jak podejrzany chuchniecia tez odmowi ?
    Albo specjalnie zabełkocze, bo 5 tys piechota nie chodzi :-)

    A jak mało podejrzany kilometr dalej kogos przejedzie, a badanie
    pokaze, ze mial 0.21 promila ?
    Albo 0.51 ...

    >A po co mieszać w to TK?
    >W dyskutowanej sprawie wystarczył sąd niższej instancji.

    Bo to jedna sprawa, a tak w ogolnosci, to kto ma orzec, czy obywatel
    ma w koncu prawo domagac sie badania krwi, czy ma prawo, ale bedzie 6
    tygodni bez PJ :-)

    Bo przyznasz, ze tez glupio - ma prawo, ale kara dodatkowa za jego
    skorzystanie jest, choc ustawa o niej nie wspomina :-)

    J.

  • 40. Data: 2017-09-13 18:38:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-13 o 17:09, J.F. pisze:

    > A to zalezy jak bedzie wygladal. I w co bedzie uzbrojony.

    Figa prawda. Zależy jak będzie się zachowywał.

    > Rozsadniej bedzie pomoc wezwac.

    Czyli lepiej niewyszkolonego wojska na policyjne patrole nie ciągnąć.

> [...]
    > strzelaj jak sie rusza.
    > Albo bierz pale i wal ile wlezie.
    > Nie mieli szkolenia czego policjantowi nie wolno, to i odpowiedzialnosc

    Zbiją nie tego co potrzeba, sprawa trafi do sądu i winny będzie poza
    tym co pobił ten co dopuścił nieprzeszkolonego do patrolu.

    > Bo znasz tych z poprzedniego ustroju.

    Właśnie znam tych dzisiejszych, z utrwalaczami władzy ludowej się
    nie zadawałem.

    > A widzisz tam gdzies nabor na "oficera policji" ?

    Widzę do wyższej szkoły policyjnej pod patronatem takiego jednego
    co na kolei rabował gotówkę, ale ja wiem gdzie szukać a ty patrzysz
    tam gdzie szukają na krawężników. :-)

    > W dzisiejszych czasach ?
    > Rozmowa nagrana, telewizja puszcza ... z podwladnymi tez trzeba dobrze zyc.

    Porozmawiaj z jakimś policjantem.

    > Nie o dzialania chodzi, tylko "normy nie wyrobilem, bo musialem pijaka
    > do szpitala zawiezc".

    To nie jest norma dzienna a miesięczna. I przełożonego nie bardzo
    interesuje kogo i gdzie musiał zawieźć. Stąd taka przesadzona reakcja
    policjantów na odmowę dmuchnięcia. Muszą pokazać reszcie że to
    oni tu rządzą bo wszyscy zaczną odmawiać dmuchania.

    > Ale kto mu norme narzucil ?

    Przełożeni z wojewódzkiej.

    > I co - PJ za to zabieraja ?
    > Z policja mam raczej dobre doswiadczenia, owszem, stoja, lapia, mandaty
    > wypisuja - taka praca.
    > Czasem wybaczaja ... moze przekonania nie maja, a moze norme wyrobili :-)

    Upomnienie to dostałem ze dwadzieścia lat temu. Teraz piszą mandaty.
    A że to wtórni analfabeci to nie potrafią nawet poprawnie druczka
    wypełnić.

    > I tylko to spisywanie za dlugo trwa, co oni tam pisza, ze tyle czasu
    > zajmuje ...

    Pisanie to skomplikowana czynność.

    > Hm, to w koncu kupujemy im porzadne urzadzenia pomiarowe, czy maja
    > oceniac na oko ?

    Mają dwa rodzaje mierników i mogą zabrać na krew. Rozum by im się
    przydał ale tego nie sprzedają.

> [...]
    > Albo specjalnie zabełkocze, bo 5 tys piechota nie chodzi :-)
    >
    > A jak mało podejrzany kilometr dalej kogos przejedzie, a badanie pokaze,

    To znaczy że tak go zdenerwowali kontrolę że musiał wypić.

    > Bo to jedna sprawa, a tak w ogolnosci, to kto ma orzec, czy obywatel ma
    > w koncu prawo domagac sie badania krwi, czy ma prawo, ale bedzie 6
    > tygodni bez PJ :-)

    Ustawa to przewidziała. Obywatel ma prawo i po dyskusji.

    > Bo przyznasz, ze tez glupio - ma prawo, ale kara dodatkowa za jego
    > skorzystanie jest, choc ustawa o niej nie wspomina :-)

    I za to postuluje karanie policjantów.