  • 11. Data: 2014-10-01 20:54:55
    Temat: Re: Wyrok SN - SM może prowadzić "czynności" (z nasłuchu PR)
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2014-10-01 19:41, Liwiusz pisze:

    > Bzdury piszesz. Obowiązek wskazania ciąży i na właścicielu, i na posiadaczu.

    A co jeżeli skorzysta się z prawa do odmowy złożenia zeznań (par 74 pkt
    1 KPK oraz par 183 pkt 1 KPK?

    Darek

  • 12. Data: 2014-10-01 21:08:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-01 20:54, Darek pisze:

    > A co jeżeli skorzysta się z prawa do odmowy złożenia zeznań (par 74 pkt
    > 1 KPK

    Nie jest oskarżonym.

    > oraz par 183 pkt 1 KPK?

    Nie jest też świadkiem, ponadto wskazanie komu się powierzyło pojazd (co
    do zasady) nie oznacza narażenia na odpowiedzialność za przestępstwo.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2014-10-01 22:28:11
    Temat: Re: Wyrok ... obowiązek wskazania.
    Od: "Orlikten" <f...@b...pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości

    > A co jeżeli skorzysta się z prawa do odmowy złożenia zeznań
    > Darek

    Zostanie ukarany grzywną.
    Kodeks wykroczeń Art. 96.
    § 3. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania
    w oznaczonym czasie.

  • 14. Data: 2014-10-01 22:50:11
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Orlikten" <f...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    § 3. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania

    No dobrze, ale kto musi spełnić ten obowiązek wskazania? Właściciel,
    kierowca, posiadacz, masaj?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2014-10-02 00:01:14
    Temat: Re: Re: Wyrok ... obowiązek wskazania.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2014, yabba wrote:

> [...]
    > w oznaczonym czasie.
    >
    > No dobrze, ale kto musi spełnić ten obowiązek wskazania?

    Posiadacz. Bo tylko posiadacz (choćby w ten sposób, że rozporządza
    kluczykami) może "powierzyć".

    > Właściciel, kierowca, posiadacz, masaj?

    *KAŻDY* kto "powierzył".
    Babcia kogoś, kto pożyczył samochód od kolegi i zostawił
    klucze w mieszkaniu, "powierzając" komukolwiek pojazd (poprzez
    wydanie kluczy) też podpada pod przepis.
    Czyli nie zostaniesz ukarany tylko jak Ci ukradli.
    Ale już złodziej, jeśli "powierzył" komuś, znowu podpada pod przepis.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2014-10-02 00:10:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

> [...]
    > Czyli nie zostaniesz ukarany tylko jak Ci ukradli.
    > Ale już złodziej, jeśli "powierzył" komuś, znowu podpada pod przepis.

    Ale było o tym co w przypadku skorzystania z jakiegoś prawa do
    odmowy.zeznań.

  • 17. Data: 2014-10-02 00:45:11
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > Czyli nie zostaniesz ukarany tylko jak Ci ukradli.
    > Ale już złodziej, jeśli "powierzył" komuś, znowu podpada pod przepis.

    Tak się zastanawiam ile by trwała sprawa gdyby tak to auto powierzało sobie
    ze 100 osób :)

  • 18. Data: 2014-10-02 01:12:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-02 00:45, Czesław Wiśniak pisze:

    > Tak się zastanawiam ile by trwała sprawa gdyby tak to auto powierzało
    > sobie ze 100 osób :)

    A nie wystarczą dwie?... Zapętlone :-)

  • 19. Data: 2014-10-02 09:58:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2014, Tomasz Pyra wrote:

    > A nie wystarczą dwie?... Zapętlone :-)

    Raczej nie - bo pytanie musiałoby z założenia implikować wskazanie
    komu powierzono, pytanie "prawidłowe" stawiające najpierw warunek
    końcowy, w formie "czy zapytywany kierował tym samochodem, a jeśli
    nie, to komu powierzył" przerywa pętlę.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2014-10-02 10:13:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2014, John Kołalsky wrote:

    > Ale było o tym co w przypadku skorzystania z jakiegoś prawa do odmowy.zeznań.

    Jak chodzi o "zeznanie" to patrz punkt drugi :)

    Pierwsze zaś pytanie brzmi: "a jest takie"?
    Idzie o manipulację tekstem kodeksu wykroczeń - literalny zapis zawarty
    jest w kodeksie karnym i dotyczy wprost karnego, w KW jest "odpowiednio"
    i pytaniem jest, czy obejmuje to karne czy wykroczenia.
    Jest teza, że karne i tylko karne (czyli odmówić można w kwesti narażenia
    się - lub osoby najbliższej - na zarzut przestępstwa, ale nie
    wykroczenia).

    Drugie zaś, to czy odrębny obowiązek (czyli przepis szczególny) pozwala
    na zastosowanie zasady ogólnej.
    Problem w tym, że "niewskazanie" jest odrębnym wykroczeniem, a nie
    efektem naruszenia procedury wyjaśniania tego pierwszego wykroczenia.
    Jest to "wykroczenie samo w sobie", a nie skutek udzielania
    wyjaśnień w sprawie "kto prowadził", taki haczyk.
    Założenie, że wolno popełnić wykroczenie aby ukryć inne wykroczenie
    jest karkołomne. Jakby je przyjąć, to gdzieś na końcu pojawi się
    pytanie, czy można kogoś zabić aby ukryć kradzież popełnioną
    np. przez brata.

    Na mój rozum, powyższe wnioskowanie co najwyżej prowadzi do pytania,
    czy sam przepis o "obowiązku wskazania" traktowanym (w razie
    niedopełnienia) jako wykroczenie jest konstytucyjny.
    Można uważać że stanowi "próbę obejścia prawa" przez prawo :>
    (poprzez spowodowanie, że udzielanie wyjaśnień nie jest udzielaniem
    wyjaśnień wg KPwSoW lub KPK, lecz osobnym "czynem" podległym przez KW).

    pzdr, Gotfryd