  • 21. Data: 2014-10-02 16:59:09
    Temat: Re: Wyrok SN - SM może prowadzić "czynności" (z nasłuchu PR)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:m0hjem$f06$...@n...news.atman.pl...

    >Nie jest oskarżonym.

    >Nie jest też świadkiem, ponadto wskazanie komu się powierzyło pojazd
    >(co
    >do zasady) nie oznacza narażenia na odpowiedzialność za przestępstwo.

    W kwestii formalnej - a skad wiadomo, ze nie naraza ?
    Obywatel sie zaslania ze moze go narazic na odpowiedzialnosc za
    _przestepstwo_,
    straznicy mu tlumacza ze radar to tylko wykroczenie, a obywatel nadal
    twierdzi
    ze moze go narazic na odpowiedzialnosc za _przestepstwo_ i odmawia
    zeznan.

    I co wtedy ?

    J.

  • 22. Data: 2014-10-02 18:44:58
    Temat: Re: Wyrok ... obowiązek wskazania.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Raczej nie - bo pytanie musiałoby z założenia implikować wskazanie
    > komu powierzono, pytanie "prawidłowe" stawiające najpierw warunek
    > końcowy, w formie "czy zapytywany kierował tym samochodem, a jeśli
    > nie, to komu powierzył" przerywa pętlę.

    To by był quiz

  • 23. Data: 2014-10-02 21:29:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-01 19:41, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Bzdury piszesz. Obowiązek wskazania ciąży i na właścicielu, i na posiadaczu.

    Bzdury piszesz, właścicielem nie byłem, byłem posiadaczem w piątek
    rano jak powierzał mi właściciel. W piątek o 17:15 w chwili
    zrobienia fotki nie byłem posiadaczem.
    I teraz udowodnij mi że były posiadacz ma takie same obowiązki
    jak aktualny właściciel. :-)

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2014-10-03 01:17:04
    Temat: Re: Wyrok ... wskazanie.
    Od: "Witolko" <v...@b...pl>

> [...]
    > zrobienia fotki nie byłem posiadaczem.
    > I teraz udowodnij mi że były posiadacz ma takie same obowiązki

    Dowód jest bardzo prosty. Wystarczy przeczytać PoRD.
    Artykuł byl podawany w tym wątku. Nie ma znaczenia czy jesteś właścicielem,
    czy 50-tym posiadaczem. Wszystkich dotyczy obowiązek wskazania.

  • 25. Data: 2014-10-03 01:26:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2014, RadoslawF wrote:

    > Bzdury piszesz, właścicielem nie byłem, byłem posiadaczem w piątek
    > rano jak powierzał mi właściciel.

    I starczy.
    Mamy przepis odrębny, czyli na pytanie "komu powierzyłeś" masz
    odpowiedzieć BEZ ZWIĄZKU z jakimkolwiek zdarzeniem.

    > W piątek o 17:15 w chwili
    > zrobienia fotki nie byłem posiadaczem.

    A co to kogo...

    > I teraz udowodnij mi że były posiadacz ma takie same obowiązki
    > jak aktualny właściciel. :-)

    No przecież masz prostą literę przepisu: masz odpowiedzieć na
    pytanie "komu powierzyłeś".
    Jak powiesz że "właścicielowi" to on będzie następny w kolejce.
    Jeszcze raz: to pytanie od strony formalnej pada BEZ ZWIĄZKU
    ze "zdarzeniem" :>
    To, że uprawnione podmioty nie zadają go "bez związku", to
    tylko ich dobra wola.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2014-10-03 07:16:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-02 21:29, RadoslawF pisze:

> [...]
    > zrobienia fotki nie byłem posiadaczem.
    > I teraz udowodnij mi że były posiadacz ma takie same obowiązki

    Dziury w logice. Skoro byłeś posiadaczem i masz obowiązek wskazać, to
    nie możesz się tłumaczyć, że powierzyłeś i już posiadaczem nie jesteś.
    Inaczej przepis nakładający obowiązek wskazania na posiadacza byłby
    pozbawiony sensu.

    Ale powodzenia z taką interpretacją przed sądem, nie ma zakazu robienia
    sobie krzywdy.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2014-10-03 10:22:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-03 07:16, Użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > pozbawiony sensu.
    >
    > Ale powodzenia z taką interpretacją przed sądem, nie ma zakazu robienia

    Jak będę miał okazje sprawdzę przed sądem. Tyle że na razie
    praktyka dowodzi że w podobnym przypadku "śledczy" odpuszczają.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2014-10-03 11:14:06
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.10.2014 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > No przecież masz prostą literę przepisu: masz odpowiedzieć na
    > pytanie "komu powierzyłeś".

    A nieco offtopicznie: a jak nie powierzałeś, ale Ty niekoniecznie
    musiałeś kierować?

    Najbalnalniejszy przykład: dwoje współwłaścicieli (choćby małżeństwo).
    Oboje mają pełne prawo korzystać z samochodu, nikt nie musi drugiej
    osobie go "powierzać"- klucze leżą sobie z dokumentami auta w szafce
    i kto potrzebuje, to bierze. Prowadzenia ewidencji jazd żaden przepis
    nie nakazuje.

    Wtedy wiejskie strażaki powinny się odstosunkować albo pokazać
    zdjęcie pozwalające na identyfikację sprawcy wykroczenia.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 29. Data: 2014-10-03 21:29:49
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Dziury w logice. Skoro byłeś posiadaczem i masz obowiązek wskazać, to
    > nie możesz się tłumaczyć, że powierzyłeś i już posiadaczem nie jesteś.

    "karze grzywny podlega ten, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie"

    Więc chodzi raczej o to, że nie powierzył do używania w oznaczonym czasie
    jak np pracodawca, wypożyczalnia albo lizingujący powierza.

    > Inaczej przepis nakładający obowiązek wskazania na posiadacza byłby
    > pozbawiony sensu.

    Pomyśl

  • 30. Data: 2014-10-03 21:36:50
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > I starczy.
    > Mamy przepis odrębny, czyli na pytanie "komu powierzyłeś" masz
    > odpowiedzieć BEZ ZWIĄZKU z jakimkolwiek zdarzeniem.

    Przepis brzmi zdaje się tak:

    "karze grzywny podlega ten, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie"

    Co według Ciebie oznacza "do kierowania w oznaczonym czasie" ?