  • 41. Data: 2018-04-13 11:08:21
    Temat: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:7c1438be-5bde-4c63-bd17-56e79d16a61d@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 10:03:16 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Być może, ale ja już pracuję u konkurencji :-)

    Konkurecji poprzedniej firmy, czy konkrencji klienta ?
    Bo namowic klienta na zaplacenie nowej firmie ... to sie chwali :-)

    Albo szefa namowic na wewnetrzny projekt :-)

    P.S. Zdarza sie, ze firma zamawia cos R&D u swojej konkurencji, czy
    raczej nie ?
    Bo tak mi sie widzi ... ze potem moga byc problemy patentowe.

    Ale ... Apple u Samsunga kupuje procesory (tzn zleca wykonanie) czy
    wyswietlacze ...

    J.

  • 42. Data: 2018-04-13 11:29:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2018-04-13 o 10:39, J.F. pisze:

    > o, pop pop boat
    >W jego działaniu ważną role mają samowzbudne drgania:
    >https://en.wikipedia.org/wiki/File:Poppop.gif

    Tylko na pierwszy rzut oka, to bym powiedzial, ze jak raz wypchnie
    wode, to cisnienie pary w puszce nie pozwoli jej wrocic.
    A jednak dziala.

    Ale ... z tego co widac, to te drgania powinny zachodzic i przy jednej
    rurce.
    taka tez plywa ?

    J.

  • 43. Data: 2018-04-13 12:29:35
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 18:08:26 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Albo szefa namowic na wewnetrzny projekt :-)
    >
    > P.S. Zdarza sie, ze firma zamawia cos R&D u swojej konkurencji, czy

    Dość często, ale to zależy jak sobie zdefinniujesz pojęcia 'konkurencji' i
    'zamawiania czegoś z R&D'. Co to w ogóle znaczy konkurencja? Jak kupisz kilka akcji
    dwóch konkurencyjnych firm, to one wciąż są konkurentami? A jak to nie będzie kilka
    akcji, tylko 100% i nie chcesz ich łączyć, bo straciłbyś połowę klientów obu tych
    firm? To jest powszechne zjawisko, a są jeszcze inne przypadki. Przyjrzyj się co
    dzieje się z rynkiem większych urządzeń AGD, albo motoryzacyjnym, tam jest cała gama
    ciekawych strategii. Niedawno z bliska przyjrzałem się jeszcze bardziej zakręconemu
    zjawisku: firma A produkowała nielegalnie podrabiane części zamienne do urządzeń firm
    X, Y, Z. Firma X kupiła po cichu firmę A, ale nie zamknęła jej. Firma A działa nadal
    pod tym samym logo, adresem, stroną internetową itd. Firmy Y i Z dowiedziały się o
    tym i zażądały od X jakiegoś procencika z dochodów firmy A, plus nowej oferty
    podróbek innych firm z tej branży: K, L i M. Wszystko po cichu. Ani klienci, ani
    regulator rynku, ani branża o tym nie wiedzą. Teraz spróbuj przy pomocy słowa
    'konkurencja' opisać zależności między A, X, Y, Z, K, L, M.

    > Bo tak mi sie widzi ... ze potem moga byc problemy patentowe.

    Gdyby tylko. Słyszałeś o ITAR?

    > Ale ... Apple u Samsunga kupuje procesory (tzn zleca wykonanie) czy
    > wyswietlacze ...

    Porównaj Apple i Google. Ja mam wrażenie że wiele aplikacji Googla działa lepiej na
    telefonach Appla niż na Androidzie u Samsunga. No kto tu z kim konkuruje i o co?

  • 44. Data: 2018-04-13 12:52:41
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-13 o 11:29, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Tylko na pierwszy rzut oka, to bym powiedzial, ze jak raz wypchnie wode,
    > to cisnienie pary w puszce nie pozwoli jej wrocic.

    Słyszałem od naocznych świadków o zbiornikach z ciekłym helem, które
    wpadały w rezonans i z hukiem odparowywały gaz.
    Ciśnienie pary nad helem w zbiorniku pulsowało i raz było wyższe od
    ciśnienia otoczenia, raz niższe.
    Gdy ciśnienie spadało to ciepły gaz napływał do zbiornika z szyjki, co
    powodowało odparowanie, wzrost ciśnienia, wyhamowanie napływu i
    wypychanie gazu.
    Gdy gaz wypływał to ciśnienie w zbiorniku spadało i na skutek
    bezwładności było w końcu niższe niż otoczenia i cykl zasysania
    powtarzał się.
    Podobno lekarstwem na te drgania była zwykła nitka wkładana w szyjkę
    zbiornika.

    > Ale ... z tego co widac, to te drgania powinny zachodzic i przy jednej
    > rurce.
    > taka tez plywa ?

    Pływa, ale trudno napełnić wodą zbiorniczek bez drugiej rurki
    odpowietrzającej :)

    WM

  • 45. Data: 2018-04-13 12:57:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Albo miedzy dwoma.
    >
    > IMO - tym bardziej. Odparuje, nacisnie w dwie strony, poplynie moze i
    > w jedna, ale cos innego musi napedzic naplyw nowej wody.
    >
    > Byc moze tak jak Konrad proponuje - pecherzyki w wersji mikro ..
    [..]

    > spodziewam sie, ze z wymiennika poplywnie porcja wody z para do
    > komory,
    > cisnienie w komorze wzrosnie nieznacznie, moze nawet cos wypchnie do
    > zbiornika, w zbiorniku cisnienie troche wzrosnie ... ale w wymienniku
    > tez juz wzroslo.
    > I nawet jesli po pierwszym bąblu cos poplynie, to potem przestanie.

    No ale de facto to jest coś bardzo zbliżonego do tego co proponuje
    Konrad. Tam też to działą pulsacyjnie. Skala inna, pewnie potzrbne by
    były inne ciśnienia i potrzebny byłby mechaniczny generator impusów tego
    ciśnienia.

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2018-04-13 13:05:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-13, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    > Cały program był rozwojowo-badawczy, tyle że klient przyszedł do nas
    > na późnym etapie, kiedy już założenia, terminy i budżety były
    > ustalone.

    A próbowałeś choć sprawdzić czy koncept się sprawdza czy nikt się nie
    chciał zgodzić? To chyba nie byłby jakiś kosztowny projekt?

> [...]
    > Odbiera ciepło od ścianek do takiego stopnia, że bąbelek częściowo
    > kondensuje i zapada się, razem z wodą którą wypchnął przed chwilą.

    Ok, rozumiem. No to wracając do pytanie, zdecydowanie byłbym chętny aby
    to sprawdzić. Ale nie wiem czy nie wynika to z tego, że w tym nie siedzę
    więc rutyna nie ściąga mnie w dół.

    A tak kontynuując, czy byłby sens rozpatrywać jednokierunkowy zawór
    mechaniczny, wiesz, taka kólka/stożek w gnieździe co blokuje przepływ w
    jedną stronę albo grawitacyjnie ale dzięki skokom ciśnienia (-/+)? Czy
    to będzie robić za dużo hałasu i się szybko zużywać?

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2018-04-13 13:29:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-04-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No ale de facto to jest coś bardzo zbliżonego do tego co proponuje
    >Konrad. Tam też to działą pulsacyjnie.

    Tylko ze ja sie spodziewam, ze te pulsacje szybko zanikna :-(

    Aczkolwiek te łódki plywaja :-)

    >Skala inna, pewnie potzrbne by
    >były inne ciśnienia i potrzebny byłby mechaniczny generator impusów
    >tego
    >ciśnienia.

    Jak generator, to moze nie ma co eksperymentowac, bo pompa dziala
    dobrze :-)

    Rzecz warta sprawdzenia ... tylko jak to zrobic bez duzych kosztow :-)

    Wydrukowac w 3D i na jakiejs niskowrzacej cieczy ?

    J.

  • 48. Data: 2018-04-13 13:41:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Dość często, ale to zależy jak sobie zdefinniujesz pojęcia
    >'konkurencji' i 'zamawiania czegoś z R&D'.

    No np Ford zamawia opracowanie silnika u GM ...

    >Co to w ogóle znaczy konkurencja?
    >Jak kupisz kilka akcji dwóch konkurencyjnych firm, to one wciąż są
    >konkurentami?

    Jak kilka to pewnie sa.

    >A jak to nie będzie kilka akcji, tylko 100% i nie chcesz ich łączyć,
    >bo straciłbyś połowę klientów obu tych firm?

    Za to powiekszylbym obroty :-)
    Tzn w sumie to bym nie powiekszyl, podobnie jak nie stracil klientow.

    >To jest powszechne zjawisko, a są jeszcze inne przypadki.

    Ktore czesciowo moze wynikac z tego, ze taka samodzielna firme mozna
    potem latwiej sprzedac.

    Ba - spotkalem sie z konkurencja wewnetrzna.
    "mamy 4 zaklady produkcyjne, jak marketing cos sprzeda, to rozsyla
    zapytanie za ile i na kiedy, i wybiera najlepszy zaklad".

    >Gdyby tylko. Słyszałeś o ITAR?

    Nie slyszalem, ale tak na chlopski rozum - kto ma prawo do patentu -
    Ford jako zlecajacy, czy GM jako wykonujacy ?
    I jeszcze trzeba podac nazwisko wynalazcy, a on choroba, pracuje u GM

    >Porównaj Apple i Google.
    >Ja mam wrażenie że wiele aplikacji Googla działa lepiej na telefonach
    >Appla niż na Androidzie u Samsunga.

    Moze i prawdziwe wrazenie, przez tą jave...

    >No kto tu z kim konkuruje i o co?
    Konkurecji tu duzo.

    Samsung z iphone ... moze troche, bo klient czesto decyduje na innych
    kryteriach.
    Ale "najlepszy ekran" moze przyciagnac i tych niezdecydowanych :-)

    J.

  • 49. Data: 2018-04-13 14:08:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko ze ja sie spodziewam, ze te pulsacje szybko zanikna :-(

    Pulsacje mogą być tu wymuszane mechanicznie ciśnieniem pary i nie znikną
    póki dostarczane jest ciepło.

    > Rzecz warta sprawdzenia ... tylko jak to zrobic bez duzych kosztow :-)
    > Wydrukowac w 3D i na jakiejs niskowrzacej cieczy ?

    Ten koncept Konrada? Pewnie najlepiej albo jakąś frezarką CNC. Mój dałby
    się zrobić tradycyjnie, choć nie wiem czy nie trzeba byłoby dopiescić
    tesli.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2018-04-13 14:13:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-13, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > powtarzał się.
    > Podobno lekarstwem na te drgania była zwykła nitka wkładana w szyjkę

    No a jak działa gejzer? :)

    --
    Marcin