eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaco to za czujnik światła? Z myszki? Proszę o pomoc w identyfikacji › co to za czujnik światła? Z myszki? Proszę o pomoc w identyfikacji
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: co to za czujnik światła? Z myszki? Proszę o pomoc w identyfikacji
    Date: Thu, 27 Aug 2015 22:26:01 +0200

    witam

    temat: czujnik światła, najlepiej laserka.
    Trafiłem na film a następnie zidentyfikowałem "moduł"

    https://www.elabpeers.com/laser-detector.html

    że niby do arduino, ale coś nie potrafię znaleźć takiego modułu w
    chinach za dolara. bo 3.5 to chyba za drogo jest.
    więc myślę sobie że sam takie coś zrobię. Tyle że nie wiem co to za
    element światłoczuły. Może się mylę, ale podobne elementy światłoczułe
    widziałem w myszce komputerowej przy "rolce". Czy ktoś wie co to za foto
    element? 3 nóżki... to znaczy że będzie łatwiej wyciągnąć "sygnał" (jest
    lub niema światła) niż z diody BPYP44 (która ma 2 nóżki i jest dostępna
    od ręki w sklepie elektronicznym)?

    ToMasz

    ps
    film: