    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: naprawa organów elektronicznych
    Date: Mon, 17 Dec 2018 19:30:01 +0100

    witam
    mam organy elektroniczne, thompson, takie za 100zł, 5 oktaw, raczej
    duze. niektóre klawisze wymagały mocniejszego nacisku. próba naprawy tej
    niedogodności skończyła się katastrofą. "przełączniki" są wykonane tak
    jak na pilocie TV. Plastikowy klawisz naciska na gumę przewodzącą, która
    dotyka styków na pcb. tyle ze te styki są.... namalowane gumą
    przewodzącą lub czymś podobnym. chcialem to naprawić za pomocą kleju
    przewodzącego, nawet go już kupiłem... ale zgubiłem go. Tyle że
    dzisiaj "macałem" takie same sprawne organy. w tych sprawnych, wystarczy
    leciutko nacisnąć klawisz - juz slychać dzwięk. w moich zepsutych -
    nawet dobre klawisze trzeba zdecydowanie wcisnąć aby zagrały. Proszę
    wiec o pomysły jak to naprawić. Wolałbym to zrobić maks tanio - i
    opchnąć jako ledwo żywe, albo porządnie i zostawić do grania. malować
    klejem przewodzącym (specjalnym mazakiem) wszystkie klawisze? kupić
    jakieś proste przełączniki, kontaktrony i magnesy? Tyle że czas naprawy
    to hobby, ale 100 przełączników będzie kosztować tyle co organy.
    Macie jakieś pomysły?
    ToMasz