  • 91. Data: 2013-10-25 14:39:37
    Temat: Re: punkty za jazde na zderzaku i zajechanie drogi
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ergie,

    Friday, October 25, 2013, 2:27:10 PM, you wrote:

    [...]

    > My tu nie dyskutujemy o tym że ktoś chciałby 200/30 tylko o tym, że ktoś
    > jadący 70/80 utrudnia życie tym co chcieliby 80/80.

    Pamiętaj! Żądając jazdy 80/80 wspierasz piratów jadących 200/30!
    Przecież to całkowicie oczywista oczywistość. I logiczna logika. I
    żadne krzyki i płacze nie przekonają nas...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 92. Data: 2013-10-25 14:42:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.10.2013 13:09, Ergie pisze:

    > Co to znaczy "generalnie" są jasno określone warunki kiedy jest a kiedy
    > nie jest. Chyba że chodzi Ci o częstotliwość - wtedy pełna zgoda.
    > Znacznie częściej taka jazda jest dozwolona niż niedozwolona.

    Zwracam uwagę, że nadal nie ustaliliśmy, jaki limit obowiązywał w
    opisanym przypadku "dziadka jadącego 70 tam gdzie wszyscy jadą 80-90".

    Miejsca, gdzie "wszyscy jaką 80-90" nierzadko mają legalny limit 50km/h.

    No, dla KupyLina jazda 20km/h ponad limit może i jest "tamowaniem
    ruchu", ale prawo ma jednak odmienne zdanie ;)

    > Chęć zgłoszenia łamania prawa przez innego uczestnika ruchu nie uprawnia
    > do łamania prawa, a nie w każdym aucie mam zestaw głośnomówiący z
    > głosowym wybieraniem numerów.

    Słuchaweczka BT załatwia sprawę - obecnie większość telefonów ma
    wybieranie głosowe.

    Fakt, że je się łatwo gubi/rozdeptuje ;)

  • 93. Data: 2013-10-25 14:44:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail e...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > No i właśnie o tym jest ten przepis

    Ale rozmowa sprowadza sie do tego, ze wszedzie gdzie jade mniej niz fabryka
    dała jest przewinieniem.

    > Co to znaczy "generalnie"

    Generalnie znaczy generalnie.
    Od generalnie sa wyjątki.

    > są jasno określone warunki kiedy jest a
    > kiedy nie jest.

    Moim zdaniem są bardzo niejasno, ponieważ zależą od indywidualnej oceny.
    Ale to dobrze.

    > Chyba że chodzi Ci o częstotliwość - wtedy pełna
    > zgoda. Znacznie częściej taka jazda jest dozwolona niż niedozwolona.

    Też.

    > Chęć zgłoszenia łamania prawa przez innego uczestnika ruchu nie
    > uprawnia do łamania prawa, a nie w każdym aucie mam zestaw
    > głośnomówiący z głosowym wybieraniem numerów.

    Ale to juz Twoj problem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 94. Data: 2013-10-25 15:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > My tu nie dyskutujemy o tym że ktoś chciałby 200/30 tylko o tym, że ktoś
    > jadący 70/80 utrudnia życie tym co chcieliby 80/80.

    Nie, wy tu dyskutujecie, ze predkosc maks = predkosc min.
    I nie powiem - chciałbym, zeby tak było.
    Ba, chciałbym aby w wiekszosci przypadków maks = maks + 20.
    Ale czy to coś zmienia?
    Zaden przepis do tego nie zmusza, a juz na pewno wspomniany przepis nie
    mowi, ze 70/80 nawet jeżeli to jest prosta droga, to jest jakiekolwiek
    wykroczenie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 95. Data: 2013-10-25 16:08:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > a jak będzie jechał 75 to nadal będzie utrudniał?

    Jeśli inni będą chcieli jechać 90 i powstanie korek to tak - będzie to
    utrudnianie.

    > Coś Cię zmusza do jazdy
    > 80? a może 79? a może 90/80?

    Przepis nic nie mówi na temat różnicy prędkości od której należy go
    stosować.

    > Sorry ale jeżeli masz problem z jazdą 70/80 tocoś jest z Toba nie tak.

    Tu nie chodzi o problem tylko przestrzeganie prawa. Jak ktoś ma problem z
    jazdą 70/70, 80/80, 90/90 to nie powinien siadać za kierownicę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 96. Data: 2013-10-25 16:10:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Zaden przepis do tego nie zmusza, a juz na pewno wspomniany przepis nie
    > mowi, ze 70/80 nawet jeżeli to jest prosta droga, to jest jakiekolwiek
    > wykroczenie.

    Nie - dopóki jesteś sam na drodze. Jeśli jednak taka jazda spowoduje
    powstanie korka to jak najbardziej ma zastosowanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 97. Data: 2013-10-25 16:12:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.10.2013 16:08, Ergie pisze:

    > Tu nie chodzi o problem tylko przestrzeganie prawa. Jak ktoś ma problem
    > z jazdą 70/70, 80/80, 90/90 to nie powinien siadać za kierownicę.

    Wiesz, jazda z oczami wlepionymi w prędkościomierz w celu utrzymywania
    się dokładnie na limicie jest zdecydowanie niebezpieczna.

    Biorąc pod uwagę ukształtowanie terenu, nawet na nizinach, oraz pracę
    wiatru, wahania prędkości w zakresie 10km/h to raczej norma.

    Mało kto ma "cruise control" ;)

  • 98. Data: 2013-10-25 16:13:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.10.2013 16:10, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup

    > Nie - dopóki jesteś sam na drodze. Jeśli jednak taka jazda spowoduje
    > powstanie korka to jak najbardziej ma zastosowanie.

    Mhm. A wg czyjego prędkościomierza to stwierdzisz?

  • 99. Data: 2013-10-25 16:16:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Zwracam uwagę, że nadal nie ustaliliśmy, jaki limit obowiązywał w opisanym
    > przypadku "dziadka jadącego 70 tam gdzie wszyscy jadą 80-90".

    Dyskusja jest o konkretnym przepisie który ma zastosowanie tylko w
    przypadku gdy ktoś jedzie poniżej dozwolonej.

    > Miejsca, gdzie "wszyscy jaką 80-90" nierzadko mają legalny limit 50km/h.

    O takich przypadkach nie dyskutujemy bo wtedy ten przepis nie ma
    zastosowania.

    > Słuchaweczka BT załatwia sprawę - obecnie większość telefonów ma
    > wybieranie głosowe.

    Mój nie ma, więc to nie rozwiązuje sprawy zgłaszania naruszeń przepisów
    przeze _mnie_.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 100. Data: 2013-10-25 16:19:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ale rozmowa sprowadza sie do tego, ze wszedzie gdzie jade mniej niz
    > fabryka
    > dała jest przewinieniem.

    Bynajmniej. Rozmowa jest o konkretnym paragrafie który ma zastosowanie w
    konkretnych przypadkach.

    > Ale to juz Twoj problem.

    Oczywiście :-)
    Pytanie było jaki _ja_ mam problem więc _ja_ odpowiedziałem.

    Pozdrawiam
    Ergie