  • 11. Data: 2015-04-29 08:57:20
    Temat: Re: wykrywanie samochodu...
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-04-28 o 20:28, sundayman pisze:

    > Sprawdzać trzeba często - najrzadziej raz na kilka sek.
    > Chodzi o to, żeby zajęcie było sygnalizowane prawie natychmiast - dopóki
    > kierowca jeszcze jest w samochodzie.
    >
    > To by się mogło sprawdzić, gdyby zrobić pomiar "od góry", i mierzyć
    > jakoś szerszą wiązką, coby przechodzący ludź nie psuł efektu.
    > Bo pomiar od dołu nie za bardzo - zabrudzenia, śnieg itp.
    >
    > Jakkolwiek najbardziej obiecujące wydaje mi się wykrywanie magnetometrem
    > 3 osiowym - od spodu. To jest z tego co widzę rozwiązanie stosowane
    > komercyjnie. Tyle, że to już zabaaawaaaa jest, nie na 2 dni...

    Zależy jeszcze do czego chcesz to wykorzystać.
    W zasadzie wszystkie rozwiązania poza magnetycznymi są obarczone sporym
    błędem. Kilku ludzi rozmawiających na parkingu wzbudzi wszelkie inne
    czujniki. Jeżeli chcesz włączać jakiś alarm czy coś, to jak ludzie
    obczają to się będą tym bawić ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 12. Data: 2015-04-29 13:28:04
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Może to głupie, ale takie coś powinna zapewnić nawet najtańsza kamera
    > IP. Z reguły oprócz podglądu online, mają one możliwość ustawiania
    > obszaru chronionego, w którym jak się coś pojawi, jest wszczynany przez
    > nie alarm, np przyjdzie mail lub co tam się ustawi. Do tego bez problemu
    > można ją zainstalować bez ingerencji w otoczenie.

    Zwykły motion detector po pierwsze nie odróżni człowieka od samochodu, a
    po drugie - nie wykrywa stojącego nieruchomo obiektu.

    Więc kamera tak - ale razem z oprogramowaniem analizy obrazu.
    A to trochę za dużo roboty - ciężko będzie...

  • 13. Data: 2015-04-29 13:30:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Proponuję zastosowanie czujnika pola magnetycznego.

    Jak już pisałem - magnetometry są stosowne faktycznie, i nawet szybkie
    sprawdzenie magnetometrem z telefonu (samsung S4) pokazuje, że
    obecność samochodu odchyla linie pola magnetycznego.

    To jest o tyle dobre rozwiązanie, że konstrukcja jest stosunkowo prosta
    - magnetometr + MCU, zasilanie z baterii i nadajnik np. zigbee.

  • 14. Data: 2015-04-29 14:06:53
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 29.04.2015 o 13:28, sundayman pisze:

    > Więc kamera tak - ale razem z oprogramowaniem analizy obrazu.
    > A to trochę za dużo roboty - ciężko będzie...

    Nie tyle dużo roboty, co drogo. Są kamery z wbudowaną analizą obrazu -
    spokojnie powinna dać radę patrząca z góry na kilka miejsc parkingowych.
    Ustawia się strefy, detekcja wejścia do strefy, kierunek, pozostawienie
    obiektu, jego wielkość itp. no ale tanie one nie są.
    Trochę więcej roboty, ale równie dobrą (jeśli nie lepszą) skuteczność
    dała by pętla indukcyjna - wymaga położenia przewodu w nawierzchni
    (wbrew pozorom nie takie trudne).
    Jeśli to jest przy ścianie to może dać czujniki ultradźwiękowe - po dwa
    na stanowisko, na wysokości zderzaka i reagować jeśli obydwa mają mniej
    więcej jednakowy odczyt. Można próbować z HC-SR04.
    Można by też wykorzystać fotokomórkę odbiciową i fakt, że rejestracja
    świetnie sprawdza się w roli odbłyśnika, ale czy nie zadziała na kogoś w
    białych spodniach to nie wiem.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2015-04-29 16:21:11
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    coś takiego mniej więcej....

    https://www.youtube.com/watch?v=ypAg4PMEtso

  • 16. Data: 2015-04-29 16:59:24
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 28 Apr 2015 20:28:16 +0200 sundayman <s...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Sprawdzać trzeba często - najrzadziej raz na kilka sek.
    >Chodzi o to, żeby zajęcie było sygnalizowane prawie natychmiast - dopóki
    >kierowca jeszcze jest w samochodzie.

    A będzie sprzężone z jakimś działkiem, czy coś? :-)

    A może kamera i jakieś algorytmy rozpoznawania obrazów? Może to wbrew
    pozorom nie być takie trudne.

  • 17. Data: 2015-04-29 17:04:48
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 29 Apr 2015 01:36:23 +0200 "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał:

    >W systemach parkingowych (np. w centrach handlowych) stosuje się czujniki
    >odległości zamontowane na suficie. Wadą jest, że wykrywają też ludzi.

    Ale człowiek zazwyczaj nie stoi w jednym miejscu zbyt długo, zwłaszcza
    na parkingu, a poza tym rusza się, co też można wykryć - wskazanie
    dalmierza będzie się ciągle zmieniać. Jak zaparkujesz samochód to
    wskazanie takiego dalmierza będzie stabilne. Wystarczy prosty
    analizator

  • 18. Data: 2015-04-29 18:21:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A będzie sprzężone z jakimś działkiem, czy coś? :-)

    no coś w tym rodzaju właśnie :)

    > A może kamera i jakieś algorytmy rozpoznawania obrazów? Może to wbrew
    > pozorom nie być takie trudne.

    no dałem linki, ale gotowca brak. Trzeba by robić...
    A jak to będzie działać zimą ? Przyjedzie czarny samochód, a po 5
    minutach będzie biały. I co wtedy ?

  • 19. Data: 2015-04-29 21:53:48
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
> [...]
    > błędem. Kilku ludzi rozmawiających na parkingu wzbudzi wszelkie inne
    > czujniki. Jeżeli chcesz włączać jakiś alarm czy coś, to jak ludzie

    Ewentualnie sprząc to z jakimś UZI, niewidocznym w zakamarkach, podejdzie,
    to mu jaja odstrzeli, drugi się natnie, to trzeci nawet nie pomyśli o
    żartach...
    Oczywiście, jaja robię, bo nie wolno ludzi krzywdzić za to, że sobie chodzą
    tam, gdzie nie ma zakazu.

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002 845383900
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 20. Data: 2015-04-29 21:59:30
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
    > Można by też wykorzystać fotokomórkę odbiciową i fakt, że rejestracja
    > świetnie sprawdza się w roli odbłyśnika, ale czy nie zadziała na kogoś w
    > białych spodniach to nie wiem.

    Panowie... ja jeszcze o jednym pomyślałem - OCR - fotoradary, jak trzepią,
    to zapisują też rejestrację samochodu. Niech kamera filuje, zaprogramować w
    systemie numer pożądanego samochodu, wtedy nie zareaguje, jak numer będzie
    inny, bądź brak, to podniesie alarm. Jedyne, co tu doprecyzować, czy kamera
    lipuje na gościa, który na moment przystanął podrapać się po jajach, czy
    zawiązać buty, czy filmuje pojazd, rozróżnić pojazd-nie_pojazd, w połączeniu
    z tanim OCR może to być skuteczne narzędzie.