  • 41. Data: 2015-12-01 17:32:01
    Temat: Re: wyprzedzanie pojazdu uprzywilejowanego poza terenem zabudowanym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n3ke51$sp8$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2015-12-01 o 13:58, J.F. pisze:
    >Co do zasady głupie nie są, ale ich użycie czasami wywołuje u mnie
    >czasami wysypkę, że o innych objawach nie wspomnę.
    >Przykłady?
    >Teren zabudowany w szczerym polu. Podwójna ciągła na dlugości kilku
    >kilometrów - na drodze, gdzie rok temu była przerywana, a nic się nie
    >zmieniło, ani nie przybyło przedszkoli, ani staruszek.
    >Podejrzewam, że jedyne, co przybyło, to w kieszeni urzędnika, który
    >się na to zgodził za namową firmy malującej linie.

    Watpie - za malowanie przerywanej placi sie pewnie tyle samo, albo i
    wiecej, a koszta farby mniejsze. Wystarczyloby stwierdzic ze stara
    farba kiepsko widoczna i nalezy sie nowa.

    Nie - albo tu ktos wzial za opracowanie nowej koncepcji organizacji
    ruchu, albo urzednik spi zadowolony, bo wlasnie poprawil
    bezpieczenstwo w miejscu niebezpiecznym, a wszystko oczywiscie dla
    naszego dobra :-)

    J.

  • 42. Data: 2015-12-01 18:10:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 1 Dec 2015 16:25:23 +0100, Jacek

    > Teren zabudowany w szczerym polu.

    Dla Ciebie to jest może szczere pole, dla innych droga piesza/rowerowa z
    domu do szkoły/pracy.

    > Podwójna ciągła na dlugości kilku kilometrów - na drodze,
    > gdzie rok temu była przerywana, a nic się nie zmieniło,
    > ani nie przybyło przedszkoli, ani staruszek.

    Koczujesz na tej ulicy, czy przejeżdżasz raz/dwa dziennie? Może jak akurat
    nie przejeżdżasz, to są tam jakieś dzwony, bo notorycznie na trzeciego
    wyprzedzali...

    > Podejrzewam, że jedyne, co przybyło, to w kieszeni urzędnika,
    > który się na to zgodził za namową firmy malującej linie.

    Bez kitu...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2015-12-01 19:50:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-01 o 18:10, Myjk pisze:
    > Dla Ciebie to jest może szczere pole, dla innych droga piesza/rowerowa z
    > domu do szkoły/pracy.
    Dla mnie pojęcie "teren zabudowany" jest proste. Problem w tym, że na
    zachodzie, w Skandynawii i nawet w Czechach budowano domy blisko siebie
    a pole każdy miał tam, gdzie miał. Jadę, jest tablica teren zabudowany,
    są domy, chodzą ludzie, psy itd. U nas każdy budował chałupę na swoim
    polu i powstały wioski ciągnące się kilometrami. Nie wiem, jak to zrobić
    dobrze, ale nie da się postawić znaku równości między wioską powiedzmy
    austriacką a polską.

    > Koczujesz na tej ulicy, czy przejeżdżasz raz/dwa dziennie? Może jak akurat
    > nie przejeżdżasz, to są tam jakieś dzwony, bo notorycznie na trzeciego
    > wyprzedzali...
    Nie koczuję, ale tam mieszkam i jeżdżę o bardo różnych porach. Nie
    zmieniło się nic, a już zwłaszcza nic w ruchu drogowym.

    > Bez kitu...
    Nie ma mowy o kicie - rachunek jest prosty. Trasa Olkusz-Kraków:
    linia ciągła podwójna = 0,24 mkw/mb powierzchni pomalowanej.
    Grubość warstwy farby 0,3-0,8 mm (malowanie cienkowarstwowe). Co daje
    wydajność 1,25 - 3 mkw z 1 litra
    Koszt farby za 1 litr minimum 10 zł/kg (Bandax, Kontur itp w cenach
    bardzo hurtowych), co przy gęstości rzędu 1,4 kg/l daje nam:
    40 km x 1000 x 0,24 x 1,4 x 10 x średnio 2 = 268800 zł.
    "Zwyczajowa" prowizja 5% daje 13400 zł.
    Skoro polityk potrafi zeszmacić się za zegarek............

    Jacek

  • 44. Data: 2015-12-01 21:13:43
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 1 Dec 2015 10:35:25 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Te naprawde duze, tzn amerykanskie potrafia.
    >No ale one raczej na lotniskach uzywane.

    OIDP, to ich prędkość maks. to coś koło 110 km/h. Przyśpieszenie do 80
    km/h to ponad 25 sekund.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 45. Data: 2015-12-01 21:16:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >wiem, jak to zrobić dobrze, ale nie da się postawić znaku równości
    >między wioską powiedzmy austriacką a polską.

    Ja tam mysle, ze bardzo podobne korzenie mialy te wioski, a czeskie
    czy niemieckie to jeszcze blizsze, choc przypominam, ze i my bylismy w
    Austrii :-)

    Tylko ze od kilkudziesieciu lat te zachodnie wioski sie pokurczyly,
    juz nie trzeba tylu rolnikow, za to trzeba duzo ziemi dla jednego
    rolnika.
    U nas ten proces byl opozniony.
    W Czechach to nie wiem - oni chyba jakies kolchozy/PGR mieli ?

    Przybylo za to troche drog i obwodnic i coraz mniej tych wiosek po
    drodze.
    Za to rozrosly sie te przy miastach - raczej w obok od glownej drogi,
    ale potem trzeba na te glowna wyjechac.

> [...]
    >bardzo hurtowych), co przy gęstości rzędu 1,4 kg/l daje nam:
    >40 km x 1000 x 0,24 x 1,4 x 10 x średnio 2 = 268800 zł.

    Ja tam znalazlem dawkowanie 685g/m2, i cene rzedu 10zl/kg w detalu
    https://sklepdrogowy.pl/pl/p/Farba-drogowa-BIALA-BAN
    DAX-GOLD-20L30-kg/679

    co nam daje ~10tys m^2, 7t farby, 70 tys zl, chyba ze trzeba
    przemnozyc przez "srednio 2"

    >"Zwyczajowa" prowizja 5% daje 13400 zł.
    >Skoro polityk potrafi zeszmacić się za zegarek............

    Ale znajdz jakis przetarg. Jesli farba ma kosztowac cwierc miliona, to
    z malowaniem pewnie pol albo jeden mln.
    Dla urzednika to jeszcze lepiej ... ale nie musi przy tym ciaglych
    linii wymagac.
    A ile bedzie mozna podzielic, jak sie przerywane wymaluje zamiast
    ciaglych :-)

    J.

  • 46. Data: 2015-12-01 21:31:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 01 Dec 2015 21:13:43 +0100, j...@i...pl napisał(a):

    > OIDP, to ich prędkość maks. to coś koło 110 km/h. Przyśpieszenie do 80
    > km/h to ponad 25 sekund.

    Te co u nas jeżdża po drogach to gdyby były w stanie technicznie osiągać
    takie prędkości to pewnie musiałby mieć kaganiec na 85.

  • 47. Data: 2015-12-01 21:35:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    j...@i...pl wrote:

    > OIDP, to ich prędkość maks. to coś koło 110 km/h. Przyśpieszenie do 80
    > km/h to ponad 25 sekund.

    52t - max 150kmh
    0-80kmh - 14 sek :)
    <http://lotniczapolska.pl/Nowe-pojazdy-bojowe-Lotnis
    kowej-Strazy-Pozarnej-na-Lotnisku-Chopina,27383>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 48. Data: 2015-12-01 21:48:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...
> [...]

    >osiągać
    >takie prędkości to pewnie musiałby mieć kaganiec na 85.

    http://wiadomosci.onet.pl/warszawa/nowe-wozy-bojowe-
    na-lotnisku-chopina/894pz

    Ale producent jakis ostrozniejszy jest w osiagach ... tym niemniej
    135km/h gwarantuje.
    Ale 50t po krajowych drogach ... to chyba wolalbym nie prowadzic.

    Choc pamietam powodz w 97 - kierowcy Starow i Jelczy z piaskiem
    poczuli sie uprzywilejowani bardziej niz policja i po Wroclawiu
    zapieprzali szybciej niz osobowki :-)

    J.

  • 49. Data: 2015-12-02 00:06:00
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 1 Dec 2015 20:35:38 -0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

    >52t - max 150kmh
    >0-80kmh - 14 sek :)
    ><http://lotniczapolska.pl/Nowe-pojazdy-bojowe-Lotni
    skowej-Strazy-Pozarnej-na-Lotnisku-Chopina,27383>

    Jakoś nie zauważyłem zmiany ;) dlatego pisałem o Barrakudach.

  • 50. Data: 2015-12-02 11:03:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 1 Dec 2015 19:50:49 +0100, Jacek

    > Dla mnie pojęcie "teren zabudowany" jest proste.

    Uważaj, czy na pewno?

    Obszar zabudowany - pojęcie z dziedziny prawa o ruchu drogowym, oznaczające
    w ogólności obszar wzdłuż drogi, gdzie znajduje się zabudowa miejska,
    wiejska lub przemysłowa, _w_ _związku_ _z_ _czym_ _panować_ _może_ tu
    _wzmożony_ ruch _pieszych_ i _pojazdów_.

    To że Ty jadąc, nie widzisz domów, czy tego wzmożonego ruchu, nie znaczy że
    nie występuje.

> [...]
    > polu i powstały wioski ciągnące się kilometrami. Nie wiem, jak to zrobić
    > dobrze, ale nie da się postawić znaku równości między wioską powiedzmy

    Dobrze, a jaka to różnica czy stanie ograniczenie do 50 czy znak
    "miasteczka"? Ograniczenie to tylko ograniczenie, a "miasteczko" zwraca też
    uwagę na inne elementy.

    > Nie koczuję, ale tam mieszkam i jeżdżę o bardo różnych porach. Nie
    > zmieniło się nic, a już zwłaszcza nic w ruchu drogowym.

    To wystąp może o zmianę odpowiednio argumentując.

    > Nie ma mowy o kicie - rachunek jest prosty. Trasa Olkusz-Kraków:
    > linia ciągła podwójna = 0,24 mkw/mb powierzchni pomalowanej.

    Ale ciągła, po której z zasady się nie jeździ, zużywa się wolniej. :P A
    cykliczne przemalowywanie, kiedy to ekipa musi dojechać, "wcelować" w stare
    pasy, jest bardziej kosztowne. Dlatego, bez kitu...

    --
    Pozdor Myjk