  • 81. Data: 2021-02-16 22:30:57
    Temat: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Od: - <s...@g...com>

    wtorek, 16 lutego 2021 o 15:19:44 UTC-6 - napisał(a):
> [...]
    mozna cokolwiek powiedziec o akumulatorze majac go w niskiej temperaturze.

    o minutach przy rozladowaniu pradem - ale pradu nie podaja w dokumencie)
    2017/04/2017_MOTORCRAFT_BATTERY_CATALOG.pdf

    dolegliwe przy duzych akumulatorach (w sensie pojemnosci)?

    Aaaaaa dobraaaa. Juz, juz.
    105 minut to nie godzina :)

    Zaciemnienie mialem :)

  • 82. Data: 2021-02-16 22:43:04
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.02.2021 o 21:52, - pisze:
    [...]
    > Spoks. Mysle ze teraz juz z grubsza mam wszystko co potrzeba, szkoda ze bez
    zrodel...

    > Spokojnego!

    Szkoda czasu i zachodu na pomiary, warto skorzystać z lepszych
    rozwiązań. Jak już wiesz jak zadbać o problem to jest podstawa. Pomiary
    potwierdzają tylko fakty, w sumie. Skoro faktem jest, że coś nie bangla
    to wskazana jest reakcja, reakcję opisałem a wniosek jest prosty. O
    takie rzeczy dbamy przed zimą, wtedy problemy są znikome. Jeśli jednak
    nie zadbamy wcześniej, to ścieżka nie wygasa, należy nią podążać :)
    To wszystko. Pomiarem niczego nie zmienisz a sam pomiar nie rozwiąże Ci
    problemu, to też wskazówka, tyle że czasem błędna i ja bym na niej nie
    polegał.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 83. Data: 2021-02-17 06:31:11
    Od: - <s...@g...com>

    wtorek, 16 lutego 2021 o 15:43:28 UTC-6 LordBluzg(R) napisał(a):
> [...]
    > To wszystko. Pomiarem niczego nie zmienisz a sam pomiar nie rozwiąże Ci
    > problemu, to też wskazówka, tyle że czasem błędna i ja bym na niej nie

    No nie do konca. Ta dyskusja mi uswiadomila dwie rzeczy.

    Pierwsza to fakt ze przy tych temperaturach zaden akumulator by pewnie rady se nie
    dal. Moglem go wyjmowac ale to bylo by upierdliwe bo o ile mocowanie odkreca sie
    szybko o tyle klemy sa jakies dziwne i odkrecanie bylo by upierdliwe. Wiec cala
    operacja wyjac, zalozyc trwala by dobre 5 minut.

    W zwiazku z tym mozliwe ze przedwczesnie aku wymienilem. Pewnie jeszcze rok by pozyl
    a moze nawet i wiecej. Tyle ze musial bym co innego mu zrobic. Mianowicie albo
    podladowywac albo wyjmowac albo dolozyc ogrzewacz (co tez zrobilem dla nowego).

    Druga to fakt ze o ile ten stary aku byl nieco podejrzany ale jako tako se dawal rade
    o tyle i tak jego dni byly policzone i chyba lepiej bylo go wymienic jak byl na
    krawedzi w naprawde niskich temperaturach niz czekac az padnie na amen i nawet po
    naladowaniu prostownikiem na cieplym silniku by nie odpalil. Wtedy trza bylo
    dodatkowe koszta poniesc zwiazane z ewentualnym udaniem sie do sklepu po nowy za
    pomoca taksowki albo zamowieniu se serwisu na podworko.

    Podsumowujac:

    Aku wymienilem i tak bo nie lubie dziadowac i potem se rozpamietywac ze moglem zrobic
    dobrze a zrobilem drutowanine ale patent z woltomierzem do zapalniczki chyba sobie
    zrobie/kupie bo to akurat pozyteczne i w sumie odpowiednik kazdorazowego mierzenia
    spadku napiecia podczas kazdego rozruchu. Jak bede widzial jak ten spadek nastepuje w
    lato, zime i konkretna zime to bede wiedzial czy aku daje rade czy nie.

    Myslalem ze uda mi sie to samo osiagnac w warunkach statycznych ale w sumie sugestia
    Piotra spelnia to o co pytam.

    W ramach taxu pacjent w towarzystwie sundogow i kupka sniegu do zjezdzania...

    https://imgur.com/a/LEoGWjn

    Wtedy bylo -26C

  • 84. Data: 2021-02-17 10:48:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-02-16 o 16:27, LordBluzg(R) pisze:
    > Ostatni akumulator, który wymieniłem ucierpiał od uszkodzenia
    > regulatora. Regulator "wariował" i podawał czasem maxa. Objawem były
    > pulsujące (rozbłyski) w światłach mijania/drogowych i nieraz migotanie
    > wszystkich kontrolek (w zależności od posiadanego samochodu to różne
    > dziwactwa) Te stany nie były długie (kilka minut) i w większości spokój.
    > Akumulator się obraził i sobie spuchł :]...ale działał.

    Będąc młodym kierowcą zauważyszy, że połowa elektrolitu się wygotowała,
    aby zapobiec dalszemu wygotowywaniu wpadłem na genialny pomysł aby po
    odpaleniu odłączyć akumulator.
    Efektem było przepalenie wszystkich żarówek, które zdarzyło mi się po
    drodze włączyć.
    P.G.

  • 85. Data: 2021-02-17 10:57:15
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.02.2021 o 10:48, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > odpaleniu odłączyć akumulator.
    > Efektem było przepalenie wszystkich żarówek, które zdarzyło mi się po

    Wyobrażam sobie niezmierne zdziwienie regulatora alternatora, kiedy
    zabrałeś mu sprzed nosa odnośnik do ustalenia właściwego napięcia dla
    prądu wzbudzenia cewek alternatora :D Dobre regulatory raczej nie
    wychylają się ponad 13,9V a widocznie ten miał jakieś większe aspiracje :D

  • 86. Data: 2021-02-17 11:11:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-02-16 o 22:06, - pisze:

    > Ciekawe. W tym aucie cewki sa na kazdej swiecy. Cewki to moze byc nazwa nie
    adekwatna bo nie wiem co tam jest. Ale auto dosyc nowe (2011 - model z 2007 OIDP) ale
    to amerykaniec wiec kij wi... :)

    Nieco później była w Radioelektroniku opisana modyfikacja zapłonu na
    wiele cewek.

    > Wymysly takie. Ale silnik jest 4 cylindrowy i w jego komorze mozna w pilke grac.
    tyle miejsca jest na naprawy...

    Naprawy i przeróbki...
    Tamten mój zapłon był w obudowie około 12x12x30cm spawanej z 2mm blachy.
    Na wierzchu dałem dwie takie duże kostki (chyba specjalne do puszek) z 4
    zaciskami. Z samochodu szły 4 przewody do jednej z nich. W razie awarii
    zapłonu trzeba było przełożyć te 4 druty 1 do 1 do drugiej kostki i był
    układ tradycyjny.
    Ta przezorność raz się przydała. Kondensator od wstrząsów stracił
    kontakt ze swoją nogą (nie lutowanie tylko problem wewnątrz
    kondensatora) i zapłon przestał działać.
    P.G.

  • 87. Data: 2021-02-17 11:12:48
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 17.02.2021 o 10:57, LordBluzg(R) napisał:

    > Dobre regulatory raczej nie
    > wychylają się ponad 13,9V a widocznie ten miał jakieś większe aspiracje :D

    14,4 V.

    --
    Jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
    (Siara)

  • 88. Data: 2021-02-17 11:16:58
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.02.2021 o 11:12, collie pisze:

    > 14,4 V.

    Może być ale żarówka wytrzymuje nawet 17V co miałem możliwość oglądać u
    siebie w samochodzie. Kiedyś robiłem testy z zasilaczem i większość
    zdycha dopiero przy 19V.

  • 89. Data: 2021-02-17 11:24:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-02-17 o 10:57, LordBluzg(R) pisze:

    > Wyobrażam sobie niezmierne zdziwienie regulatora alternatora,

    Był zepsuty - w ogóle nie regulował to się pewnie niczemu nie dziwił.

> [...]
    > prądu wzbudzenia cewek alternatora :D Dobre regulatory raczej nie
    > wychylają się ponad 13,9V a widocznie ten miał jakieś większe aspiracje :D

    Dawał prądu bozia dała. Problemem w tamtym czasie było, że nic się nie
    dało od ręki kupić. Kupiłem jakąś podróbkę (na radiatorze struktura
    tranzystora i jakiś układ grubowarstwowy). Podziałał krótko i znów
    miałem ten sam problem.

    Maluch nie miał żadnej kontrolki, która by o takiej sytuacji
    informowała. Można było nie zauważyć aż do kompletnego wygotowania
    akumulatora.
    P.G.

  • 90. Data: 2021-02-17 11:36:56
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 17.02.2021 o 10:48, Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > odpaleniu odłączyć akumulator.
    > Efektem było przepalenie wszystkich żarówek, które zdarzyło mi się po

    Bajdurzysz, powtarzając znaną urban legend o odłączonym akumulatorze
    i przepalonych żarówkach.

    --
    Kdyby hloupost nadnášela, tak se tady budete vznášet jako holubička!
    (doktor Štrosmajer)