eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.213.192.88.68!
    not-for-mail
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Date: Wed, 17 Feb 2021 11:11:52 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <s0iq56$4in$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    References: <0...@g...com>
    <60283150$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <s0dl25$j9e$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 213.192.88.68
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 17 Feb 2021 10:11:50 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="PiotrGalka";
    posting-host="213.192.88.68"; logging-data="4695";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.1
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <0...@g...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761923
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-02-16 o 22:06, - pisze:

    >> Rozwiązanie 1 - zapłon tyrystorowy.
    >> W Radioelektroniku był schemat zapłonu tyrystorowego i w opisie była
    >> informacja, że w czasie rozruchu napięcie na akumulatorze zazwyczaj
    >> siada nawet o połowę i w normalnym układzie zapłonowym skutkuje to
    >> czterokrotnym spadkiem energii iskry wtedy, gdy jest najbardziej potrzebna.
    >> W okolicy 1978 zrobiłem do taty Fiata (wydaje mi się, że 2300) zapłon
    >> tyrystorowy, którego idea działania była taka, że energia iskry była
    >> niezależna od napięcia zasilania (pracował już przy 4V).
    >> Od tej pory żadnych problemów, a zimy wtedy bywały normalne.
    >> W zanadrzu miałem jeszcze dołożenie generatora dającego w czasie
    >> rozruchu zamiast jednej iskry całą wiązkę z maksymalną częstotliwością z
    >> jaką mój układ mógł pracować, ale okazał się zbędny to go nie robiłem.
    >>
    >
    > Ciekawe. W tym aucie cewki sa na kazdej swiecy. Cewki to moze byc nazwa nie
    adekwatna bo nie wiem co tam jest. Ale auto dosyc nowe (2011 - model z 2007 OIDP) ale
    to amerykaniec wiec kij wi... :)
    >

    Nieco później była w Radioelektroniku opisana modyfikacja zapłonu na
    wiele cewek.

    > Wymysly takie. Ale silnik jest 4 cylindrowy i w jego komorze mozna w pilke grac.
    tyle miejsca jest na naprawy...

    Naprawy i przeróbki...
    Tamten mój zapłon był w obudowie około 12x12x30cm spawanej z 2mm blachy.
    Na wierzchu dałem dwie takie duże kostki (chyba specjalne do puszek) z 4
    zaciskami. Z samochodu szły 4 przewody do jednej z nich. W razie awarii
    zapłonu trzeba było przełożyć te 4 druty 1 do 1 do drugiej kostki i był
    układ tradycyjny.
    Ta przezorność raz się przydała. Kondensator od wstrząsów stracił
    kontakt ze swoją nogą (nie lutowanie tylko problem wewnątrz
    kondensatora) i zapłon przestał działać.
    P.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: