  • 41. Data: 2021-11-25 13:23:01
    Temat: Re: Blachosmrody
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-11-2021 o 13:04, J.F pisze:

    > Masz skrzywione spojrzenie :-)

    Albo Ty.

    > Policz np na parkingu pod supermarketem :-)

    Po co?
    Tak to można badać wpływ cen paliwa na ilość chętnych na zakupy.

    > Jeszcze taka ciekawosta z Allegro czy otomoto.
    > Kiedys sie w Polsce sprzedawaly masowo fiaty siena i daewoo lanosy.

    Masowo tzn ile w sumie?
    I jeśli złomuje się 100 tys rocznie, to kilkanaście lat nie wystarczyło
    Twoim zdaniem na pozbycie się lanosów i sien?

    > Zobaczcie na oferty sprzedazy teraz.
    >
    > Co sie z tym stalo? Ukraincy wywiezli czy na zlom trafily?

    Wszystkie po trochu.
    Plus część gnije w szpach i na parkingach.

    > 1989

    1 stycznia dokładnie.
    I jakoś aut nadal jeździło mało.
    Bo ich po prostu było mało.

    > Bo nie wiem o ktorym roku piszesz 1985, 1990, 1995 ...

    O wszystkich do 1990 powiedzmy.

    > Przybylo, ale czy tak duzo?

    10 krotnie, albo i więcej.

    > Niby jakos tak, ale ... a dzis co - mieszkancy parkuja hen daleko, czy
    > nadal samochodow nie maja ... z wyjatkiem tych, co maja :-)

    Nie wiem co to za osiedle, opisujesz jak jakieś pokomunistyczne slumsy.

    > Teraz to i ja nie mam - bank przez internet, bywam raz na pare lat :-)

    Pisałem o parkowaniu w centrum.

  • 42. Data: 2021-11-25 14:29:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Nov 2021 13:23:01 +0100, Cavallino wrote:

    > Albo Ty.

    > Po co?
    > Tak to można badać wpływ cen paliwa na ilość chętnych na zakupy.

    Zobaczysz co jezdzi i w jakim wieku :-)

    > Masowo tzn ile w sumie?

    Kilkaset tysiecy moim zdaniem.

    > I jeśli złomuje się 100 tys rocznie, to kilkanaście lat nie wystarczyło
    > Twoim zdaniem na pozbycie się lanosów i sien?

    IMHO - nie ma tak, ze "zlomuje sie 100 tys rocznie".
    Auto jezdzi u nas, dopoki sie nadaje do jazdy.
    Sprzedawane byly auta nowe, rok ok 2000, wiec sie wcale nie dziwie,
    ze obecnie juz ich prawie nie ma ... ale pisalem o tym pare lat temu,
    i tez juz bylo niewiele.
    Czyli co - 15 letni fiat to juz nie nadaje sie do jazdy i trafia na
    zlom?

    > Wszystkie po trochu.
    > Plus część gnije w szpach i na parkingach.

    Czyli zarejestrowane są, statystyki podbijaj,
    a na drogach nie jezdzą

    > 1 stycznia dokładnie.
    > I jakoś aut nadal jeździło mało.
    > Bo ich po prostu było mało.

    Jak sie 10 lat odzwyczajalo od jezdzenia, to potem sie nie od razu
    przyzwyczajono.
    Samych maluchow fabryki trzaskaly 200 tys rocznie ... fakt, ze w
    dekade to raptem 2 mln, z czego sporo wyekportowano.

    Ale zobacz tu
    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pow%C3%B3d%C
    5%BA_1997_Wroc%C5%82aw-24.jpg

    rok 1997 - jaki procent stanowia maluchy ?

    > O wszystkich do 1990 powiedzmy.

    A potem bylo tak
    https://www.wyborkierowcow.pl/sprzedaz-nowych-aut-w-
    polsce-w-latach-1992-2017/

    ale to tylko samochody nowe, importowanych uzywanych ... sporo bylo,
    ale nie za duzo, bo cla troche zaporowe.

    od 200 tys w 1992, do 632 tys w 1999.
    Biorac pod uwage, w 1990 bylo zarejestrowanych 5 mln osobowych
    i zakladajac ze po 20 latach samochod trafia na zlom, to jednoczesnie
    ubywalo 250 tys rocznie.
    Naprawde to mniej, bo masowa produkcja w PRL tez sie rozpedzala,
    i sporo z tych 5 mln bylo mlodsze.

    > 10 krotnie, albo i więcej.

    No to widzisz - w 2016 bylo zarejestrowanych 21mln samochodow
    osobowych, a 1990 5.2mln, czyli 4-krotnie, a nie 10.
    Teraz moze juz 5-krotnie.

    Tylko ..
    https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/transport-i-l
    acznosc/transport/transport-drogowy-w-polsce-w-latac
    h-2018-i-2019,6,6.html

    tamze tabelka struktura wieku
    15.7% ma ponad 31 lat.
    22.2 ma 21-30 lat.

    I zaloze sie, ze wiekszosci z nich juz nie ma, a sporo nie jezdzi.
    Wiec mamy nie 25 mln, tylko jakies 17 mln.
    co nam daje ok 3x wiecej.

    3x to sporo ... ale czy w miastach tak przybylo?
    Parkingow na pewno nie :-)

    > Nie wiem co to za osiedle, opisujesz jak jakieś pokomunistyczne slumsy.

    Skoro istnialo w 1990, to owszem pokomunistyczne :-)

    > Pisałem o parkowaniu w centrum.

    Ale co - nie jezdisz do centrum, nie ma problemu z parkowaniem,
    czy masz na mysli szerokie centrum ?

    J.

  • 43. Data: 2021-11-25 15:32:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-11-2021 o 14:29, J.F pisze:

    > Zobaczysz co jezdzi i w jakim wieku :-)

    Na zakupy....
    Ale nie mówimy o tym co jeździ na zakupy, tylko co jeździ po drogach.

    > Kilkaset tysiecy moim zdaniem.

    Czyli do zniknięcia 2 kilka lat.
    A od tego czasu minęło ze 20....

    > IMHO - nie ma tak, ze "zlomuje sie 100 tys rocznie".
    > Auto jezdzi u nas, dopoki sie nadaje do jazdy.

    Przecież mówiłeś, że się złomuje milion rocznie...

    > Sprzedawane byly auta nowe, rok ok 2000, wiec sie wcale nie dziwie,
    > ze obecnie juz ich prawie nie ma ... ale pisalem o tym pare lat temu,

    A jaki to ma związek?

    > i tez juz bylo niewiele.
    > Czyli co - 15 letni fiat to juz nie nadaje sie do jazdy i trafia na
    > zlom?

    15 letni to jest złom już od dawna.

    > Czyli zarejestrowane są, statystyki podbijaj,
    > a na drogach nie jezdzą

    Jeżdżą.
    Ale nie one śmierdzą, tylko diesle.
    No i Ople, spalanym olejem....

    > No to widzisz - w 2016 bylo zarejestrowanych 21mln samochodow
    > osobowych, a 1990 5.2mln, czyli 4-krotnie, a nie 10.
    > Teraz moze juz 5-krotnie.

    Widać więcej się jeździ.

> [...]
    > 22.2 ma 21-30 lat.
    >
    > I zaloze sie, ze wiekszosci z nich juz nie ma, a sporo nie jezdzi.
    > Wiec mamy nie 25 mln, tylko jakies 17 mln.

    Cudownie zakładasz, że teraz się nie wyrejestrowuje, a kiedyś tak?
    Obstawiam, że było dokładnie odwrotnie.
    I już w 1990 nie było 5 mln aut.

    > Ale co - nie jezdisz do centrum, nie ma problemu z parkowaniem,

    Coś się zawsze znajdzie, bez długiego szukania.

    > czy masz na mysli szerokie centrum ?

    Nawet ścisłe.
    Tyle że nie jeżdżę raczej przed 15 - wtedy to pracuję z domu. ;-)

  • 44. Data: 2021-11-25 16:31:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Nov 2021 15:32:15 +0100, Cavallino wrote:

    > Na zakupy....
    > Ale nie mówimy o tym co jeździ na zakupy, tylko co jeździ po drogach.

    Myslisz, ze maja dwa, jeden na zakupy, drugi na drogi?

    Na drodze to utrzymuje bezpieczny odstep, potem wyprzedzam, i tyle
    mnie interesuje.
    A jak smierdzi, to musi byc w bardzo zlym stanie :-)

    > Czyli do zniknięcia 2 kilka lat.
    > A od tego czasu minęło ze 20....

    Nowki sztuki, wiec do znikniecia 15-20 lat.
    No chyba, ze fiat tyle nie wytrzymuje.

    > Przecież mówiłeś, że się złomuje milion rocznie...

    Ale z racji wieku.
    Jak sie sprowadza np 12-letnie auto, myslisz, ze dlugo pojezdzi?
    A jak sie sprowadza milion uzywanych rocznie ... to gdzie one by mialy
    stac ...

    https://www.wyborkierowcow.pl/najczesciej-zlomowane-
    auta-w-polsce-w-2020-roku/

    no popatrz - oficjalnie kasuje sie 400-500 tys rocznie.

    Ba - najczesciej zlomowany rocznik to 1999 ... wiec gdzie te sieny i
    daewoo? seicento i punto sie zalapaly.

    https://moto.rp.pl/tu-i-teraz/art17214761-co-roku-mi
    lion-nielegalnie-zezlomowanych-aut-w-polsce
    "W Polsce nielegalnie złomuje się 600 tysięcy samochodów rocznie -
    podaje ,,Puls Biznesu". Komisja Europejska sądzi, że jest ich nawet
    milion."
    Jak na rok 2019, to mnie troche dziwi, ale z drugiej strony - skoro
    tyle sie sprowadza ... no chyba, ze sie urzedasy myla, i auta
    wyjezdzaja np na Ukraine, a urzednicy o tym juz nie wiedza.

    > A jaki to ma związek?

    Ze juz wtedy ich sprzedawano jako uzywane ... czyzby zezlomowano
    jeszcze wczesniej? Nie wytrzymaly nawet 15 lat?

    > 15 letni to jest złom już od dawna.

    Moze ja fiat czy alfa :-)

    > Jeżdżą.
    > Ale nie one śmierdzą, tylko diesle.
    > No i Ople, spalanym olejem....

    Opel oleju mi nie bierze.
    Sierra puszczala z dymem :-)

> [...]
    h-2018-i-2019,6,6.html

    > Cudownie zakładasz, że teraz się nie wyrejestrowuje, a kiedyś tak?

    Za PRL samochod byl cenny, to sie go tak lekko nie wyrzucalo, tylko
    silnik remontowalo :-)
    Poza tym prywatna motoryzacja sie rozpedzala, wiec wiele z nich mialo
    ponizej 15 lat. A dzieki kartkom niewiele przejechaly.

    No i byl jeszcze podatek "drogowy" i obowiazkowe OC, wiec nie wiem czy
    tak chetnie ludzie stare zlomy trzymali ...

    J.

  • 45. Data: 2021-11-26 08:39:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-11-2021 o 16:31, J.F pisze:

> [...]
    > mnie interesuje.
    > A jak smierdzi, to musi byc w bardzo zlym stanie :-)

    > Nowki sztuki, wiec do znikniecia 15-20 lat.

    Czyli wystarczyło.

    > Ale z racji wieku.

    No i te się łapały.

    > Ze juz

    Ale co mnie obchodzi wtedy?
    Mówimy o tym co pisałeś teraz, a Twoje wspomnienia średnio mnie interesują.
    O ile kogokolwiek.

    > Moze ja fiat czy alfa :-)

    Racja, fordy jeszcze wcześniej.

    > Opel oleju mi nie bierze.

    Ale reszcie tak.

    > Za PRL samochod byl cenny, to sie go tak lekko nie wyrzucalo, tylko
    > silnik remontowalo :-)

    W takich 30 letnich też?
    Ruda dwano zżarła większość tamtego parku, tylko nikt tego nie zgłosił.
    Zabezpieczenia były deczko inne.

> [...]
    >
    > No i byl jeszcze podatek "drogowy" i obowiazkowe OC, wiec nie wiem czy
    > tak chetnie ludzie stare zlomy trzymali ...

    I był też powszechny burdel w rejestrach.
    Sam wtedy wielu sprzedaży nie zgłosiłem.

  • 46. Data: 2021-11-26 10:17:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Nov 2021 08:39:11 +0100, Cavallino wrote:

    > Czyli wystarczyło.

    Teraz tak.
    Ale patrzylem pare lat temu, gdy mialyby ok 15 lat ... tez malo ofert.

    No chyba ze ... dobre samochody, wiec po co sprzedawac :-)

    > Ale co mnie obchodzi wtedy?
    > Mówimy o tym co pisałeś teraz, a Twoje wspomnienia średnio mnie interesują.
    > O ile kogokolwiek.

    mowimy tez o czasie uzywania auta.
    Jeli 30% zarejestrowanych ma ponad 20 lat ... to ja nie bardzo wierze,
    ze one jeszcze jezdzą.
    Czyli nie mamy 25 mln aut, ale powiedzmy 17 ...

    > Racja, fordy jeszcze wcześniej.

    Zalezy ktore. 15 letnie mondeo mk1 i mk2 jezdzilo dobrze, ale dziury
    na wylot. Pozniejsze modele ponoc troche lepsze.

    > Ale reszcie tak.

    Sierra mi brala. Inne nie.

    > W takich 30 letnich też?

    30-letni w 1990 musial byc kupiony w 1960.
    Czyli chyba jeszcze Warszawa, tudziez syrena 101 i 102.

    Tego ogolnie malo wyprodukowano, i nawet nie wiem czy wtedy prywatnym
    osobom sprzedawano ... syreny chyba tak.

    Syrenek 104 wyprodukowano 113 tys, w latach 66-72
    https://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Syrena

    Wiec nie mogly one stanowic duzej czesci z tych 5 mln pojazdow w 1990.

    > Ruda dwano zżarła większość tamtego parku, tylko nikt tego nie zgłosił.
    > Zabezpieczenia były deczko inne.

    Ale mozna bylo powtarzac co roku, tudziez miec garaz.

    > I był też powszechny burdel w rejestrach.
    > Sam wtedy wielu sprzedaży nie zgłosiłem.

    A to swoja droga, wiec moze i te 5 mln to zawyzone, bo podwojnie
    liczone.

    J.