  • 11. Data: 2020-07-29 10:45:51
    Temat: Re: Czujnik piany
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    (...)

> [...]
    > wszędzie oszczędności. Na koniec otrzymujemy produkt, który co do zasady
    > można zbudować jako dużo bardziej trwały, tylko, że wtedy nie
    > wytrzymałby konkurencji z cenowymi wymaganiami suwerena. I tak, dla
    > wielu popularnych urządzeń, zakłada się ile to urządzenie ma popracować
    > i jest to zwykle kilka lat.
    >
    > Do tego dochodzi jeszcze przemozne pragnienie suwerena aby miec coś
    > nowego co te kilka lat, no i na koniec mamy tez technologie, które z
    > natury oferują produkty mniej trwałe.
    >
    > Niekoniecznie więc musi to być od razu celowe "psucie", żeby zbić ekstra

    Co jakiś czas pojawiają się informacje, że oprogramowanie danego
    urządzenia skraca sztucznie czas jego użytkowania.
    Przekonałem się, że coś jest na rzeczy.

    Mam starą drukarkę laserową, którą bardzo rzadko używam.
    Właściwie tylko w sytuacjach wyjątkowych, najwyżej kilka razy w roku.
    Od jakiegoś czasu pojawia się natrętny komunikat, że czas zamówić nowy
    toner bo stary jest zużyty.
    Ten napis to pół biedy, gorzej że blokowany jest wydruk i muszę
    pokombinować by coś wydrukować.
    Wydruki są idealne, więc zupełnie nie mam ochoty zmieniać tonera.

    WM

  • 12. Data: 2020-07-30 02:24:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-29, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Trochę masz racji, ale coraz mniej. Dzisiejsza inżynieria już dawno
    > się przekonała że da się coś zrobić i tańsze i bardziej trwałe
    > jednocześnie. Oczywiście, kto nie przywyknie ten zdechnie, jak ze

    To pewnie zalezy mocno od dziedziny. Zaoferuj np. trwałą
    hydro/olejo-fobową powłokę do garnków. Teflon nie jest trwały ale za to
    jest tani. A teraz dodajmy do tego fobie przed związkami fluoru i
    wyjdzie nam, że na rynku nie ma nic w rozsądnej cenie, co przy
    codziennym smażeniu przetrwa nawet pół roku. A jak zaoferujesz tanią,
    trwałą hydrofilową to nie będziesz już musiał niczego oferować do końca
    swoich dni. To tak apropos limitów technologicznych.

    A na codzień widzę walkę u podstaw u różnych producentów w tym AGD aby
    produkty nadal trzymały odpowiedni standard, a były tańsze lub coraz
    bardziej funkcjonalne. Sprowadza się to np. do szukania tańszych
    podwykonawców, tańszych technologii, materiałów, a potem cyrków pt. co
    oni tam nagle spieprzyli, bo wczesniej przecież było dobrze. Bo np.
    niektórym się wydaje, że jak zrobią sprężynkę z 304 zamiast 316L to nikt
    nie zauważy, a więcej pieniązków zostanie u podwykonawcy w kieszeni. Ale
    wymiana kilkudziesięciu tysięcy spręzynek w gotowych już urządzeniach do
    zyskownych nie nalezy.

    Może Dżejef mówił o sobie? :)

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2020-07-30 02:37:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-29, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > (...)

    > Co jakiś czas pojawiają się informacje, że oprogramowanie danego
    > urządzenia skraca sztucznie czas jego użytkowania.
    > Przekonałem się, że coś jest na rzeczy.

    Coś jest, ale nie ma podstaw aby spekulować o skali zjawiska.

> [...]
    > pokombinować by coś wydrukować.
    > Wydruki są idealne, więc zupełnie nie mam ochoty zmieniać tonera.

    Ale data ważności na opakowaniu z wodą destylowaną lub solą kuchenną,
    czy nawet musztardą nie budzi już podobnych emocji? A poważniej, jasne,
    na pewno się zdarza, ale producent, który w nachalny sposób coś takiego
    robi, na ogół traci. Więc jak nie jest to firma-krzak to albo subtelniej
    albo wcale. No chyba, że to firma boska z rzesza klientów, bezkrytycznych
    wyznawców. Ale nawet w tym ostatnim wypadku, jest MZ trochę wątpliwości
    z czego taki ruch może wynikać: (a) popchnięcie w kierunku nowego
    zakupu; (b) "maskowanie" chamskich błędów w produkcie lub własności nie
    przystających do twierdzeń marketingowych; .. i pewnie parę dalszych.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2020-07-30 11:27:08
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    (...)
> [...]
    > zakupu; (b) "maskowanie" chamskich błędów w produkcie lub własności nie
    > przystających do twierdzeń marketingowych; .. i pewnie parę dalszych.

    Firma Samsung wypuściła tanią drukarkę z małym, drogim tonerem, zapewne
    by zarabiać na jego częstej wymianie.
    Ja natomiast szukałem bezproblemowej drukarki, do pracy dorywczej.
    Poprzednio miałem plujkę, która zasychała po dłuższym postoju i dlatego
    zupełnie się nie sprawdziła.

    WM

  • 15. Data: 2020-07-30 12:21:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 lipca 2020 09:24:54 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > trwałą hydrofilową to nie będziesz już musiał niczego oferować do końca
    > swoich dni. To tak apropos limitów technologicznych.

    Nie zaproponuję bo to nie moja dziedzina, ale widzę przecież niezniszczalne powłoki
    do konserwacji np podwozi samochodowych. Postęp jest, dla mnie laika wygląda na duży.
    Dojdą i do garnków. Czekaj, zaraz coś wymyślimy. Jakie cechy (w nanoskali) musi mieć
    powierzchnia z taniego materiału żeby zaczęła być hydrofobowa? Drugie pytanie już
    znasz: jak taką powierzchnię wytworzyć na metalu. W Korei wszystkie uchwyty, klamki
    itd w przestrzeniach publicznych (pociągi, markety itd) poobklejali jakąś metaliczną
    folią dziwną w dotyku (jakby ultradźwięki przez nią szły), która podobno zabija
    wirusy.

> [...]
    > nie zauważy, a więcej pieniązków zostanie u podwykonawcy w kieszeni. Ale
    > wymiana kilkudziesięciu tysięcy spręzynek w gotowych już urządzeniach do

    To nie widziałeś sprężynek z 201? Rdzewieje od samego patrzenia.

    > Może Dżejef mówił o sobie? :)

    Podałem jako przykład na jednak elitarność nowoczesnych koncepcji. Wizjonerów na
    świecie jest naprawdę mało a wdrażanie tych wizji jest cholernie trudne. I niewielka
    pociecha w regule "kto nie przywyknie ten zdechnie".

  • 16. Data: 2020-07-30 17:46:40
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-07-30 o 12:21, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    świecie jest naprawdę mało a wdrażanie tych wizji jest cholernie trudne. I niewielka
    pociecha w regule "kto nie przywyknie ten zdechnie".

    Ci rzekomi wizjonerzy mogą być na usługach polityków, którzy dla
    doraźnych korzyści, forsują rozwiązania tragiczne w skutkach dla
    przyszłych pokoleń.
    Na zasadzie: "Po nas choćby potop".

    WM

  • 17. Data: 2020-07-30 23:56:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 lipca 2020 00:46:43 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Ci rzekomi wizjonerzy mogą być na usługach polityków, którzy dla
    > doraźnych korzyści, forsują rozwiązania tragiczne w skutkach dla
    > przyszłych pokoleń.
    > Na zasadzie: "Po nas choćby potop".

    Musisz być czujny.

  • 18. Data: 2020-07-31 02:44:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-30, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Ja natomiast szukałem bezproblemowej drukarki, do pracy dorywczej.
    > Poprzednio miałem plujkę, która zasychała po dłuższym postoju i dlatego

    Byłoby etyczniej jakby o tym otwarcie informowali (czego, nie oszukujmy
    sie, nikt nigdy nie zrobi), ale model handlowy czy marketingowy, gdzie
    sprzedaje się coś tanio, aby potem zarabiać na eksploatacji jest
    powszechny. Z drukarek, chyba HP był tu prekursorem. Sam mam C480
    Samsunga, jedna z tańszych kolorowych laserówek, drukuję tak z
    kilkanascie stron na tydzień i po 2ch latach na razie wyszedł żółty, ale
    wyszedł faktycznie. Dokupiłem zamiennik i łyknęło bez problemu.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2020-07-31 03:35:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-30, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Nie zaproponuję bo to nie moja dziedzina, ale widzę przecież
    > niezniszczalne powłoki do konserwacji np podwozi samochodowych. Postęp

    Nietoksyczne i trwałe do jakiś 400C?

> [...]
    > z taniego materiału żeby zaczęła być hydrofobowa? Drugie pytanie już
    > znasz: jak taką powierzchnię wytworzyć na metalu. W Korei wszystkie

    Nie da się, przynajmniej jak dotąd. Robimy (jedna z naszych grup) coś
    takiego od dłuższego już czasu. Można faktycznie i hydrofobowe i
    hydrofilowe, laserem w gołym metalu, ale przy gotowaniu jest brud i
    temperatura. Co by tam nie utworzyć to się szybko zapcha, a w sumie
    chodzi o to aby łatwo czyścić.

    Nb. taki inny limit technologiczny z okolic tej samej dziedziny to
    wysoktemperaturowe (150-500C) wskaźniki termochromowe. Jak bardzo jest
    źle moża zobaczyć po tym co oferuje w swoich pateniach Tefal.

    > uchwyty, klamki itd w przestrzeniach publicznych (pociągi, markety
    > itd) poobklejali jakąś metaliczną folią dziwną w dotyku (jakby
    > ultradźwięki przez nią szły), która podobno zabija wirusy.

    Pewnie oleofobowa (co by nie przenosić wydzieli z łapy - tzw
    "anti-fingerprint") + jakiś biocyd. Jeśli wygląda metalicznie to może
    czymś napylana (PVD/CVD). Przy czym nie wiem czym, bo jakiś przełomowych
    antywirusowych rzeczy, które by się dało napylić to chyba nie ma. Co
    innego antybakteryjnych.

    > To nie widziałeś sprężynek z 201? Rdzewieje od samego patrzenia.

    Pewnie uznali, że to by już było przegięcie i muszą się zachowywać
    etycznie :)

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2020-07-31 10:45:48
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > sprzedaje się coś tanio, aby potem zarabiać na eksploatacji jest
    > powszechny. Z drukarek, chyba HP był tu prekursorem.

    Każdy sprzęt działa jakoś minimalnie inaczej.
    Zawsze kupowałem kolorowe plujki, bo przeważała taka myśl,
    że raz na jakiś czas wydrukuję coś w kolorze. Robiłem to rzadko a i tak
    najczęściej
    jakiegoś koloru nabój nie podawał, więc funkcji nie spełniało.
    W praktyce używam tylko
    czarnego atramentu i kiedyś te zasobniki z kolorem też stopniowo się
    zużywały i żeby czarne wydrukować raz na jakiś czas trzeba było zmienić
    pojemnik z kolorem. W obecnym modelu HP kolorowy pojemnik
    chyba zasechł i od kilku lat nie woła o wymianę.