  • 31. Data: 2020-07-04 11:11:39
    Temat: Re: Elektrotechnika pr?d?w s?abych (1918 r.)
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-04 o 11:02, Queequeg pisze:
    > (nic mnie tak nie
    > wk... jak captcha Googla -- znajdź samochód, znajdź światła, znajdź
    > witrynę sklepu, rozjedź pieszego).

    Ktoś musi uczyć AI. :)

    Robert

  • 32. Data: 2020-07-04 11:57:23
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Ktoś musi uczyć AI. :)

    Ja wiem... co nie zmienia faktu, że to wk*, gdy jest się do tego
    zmuszanym, a chce się tylko otworzyć stronę.

    --
    Biegnie pies przez pustynie, widzi drzewo i mówi:
    - Jeśli to znowu fatamorgana to mi pęcherz pęknie!

  • 33. Data: 2020-07-04 14:35:17
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-04 o 09:57 +0000, Queequeg napisał:

    > Ja wiem... co nie zmienia faktu, że to wk*, gdy jest się do tego
    > zmuszanym, a chce się tylko otworzyć stronę.

    Bo ja wiem, jakiś sposób najwyraźniej jest potrzebny - a te klikalne
    obrazki jednak bardziej do mnie przemawiają, niż np. "podaj wynik
    działania siedemset czterdzieści trzy dodać pięć i pół".

    Mateusz

  • 34. Data: 2020-07-04 18:37:33
    Od: Konopny <o...@g...com>

    użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Bo ja wiem, jakiś sposób najwyraźniej jest potrzebny

    Muszą jakość oddzielić userów chcących pobierać darmo
    od tych skłonnych zapłacić kilka usd za transfer.

  • 35. Data: 2020-07-04 19:41:36
    Temat: Re: Elektrotechnika prądów słabych (1918 r.)
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-04 o 09:37 -0700, Konopny napisał:

    > Muszą jakość oddzielić userów chcących pobierać darmo
    > od tych skłonnych zapłacić kilka usd za transfer.

    captcha raczej do oddzielania userów nie służy, prędzej jako środek
    zapobiegawczy, coby sobie żaden sprytny nie wymyślił "własnego" CDNa w
    oparciu o zasoby kogoś innego.

    Mateusz

  • 36. Data: 2020-07-05 00:11:00
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Queequeg wrote:

    > Może kogoś zainteresuje.

    Mnie zainteresowało, dziękuję!

    Zadziwiające, jak dużo ci ludzie już wówczas wiedzieli.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 37. Data: 2020-07-06 14:41:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Queequeg wrote:

    >Mnie zainteresowało, dziękuję!
    >Zadziwiające, jak dużo ci ludzie już wówczas wiedzieli.

    Czytalem jakis inny - to mnie zaskoczyla dosc skomplikowana
    matematyka.
    Zdolalismy ją uproscic, przestala byc potrzebna, czy elektronikow juz
    sie nie uczy, tylko energetykow.

    A z innej banki - kolega WM podeslal niedawno takie cos sprzed 100 lat

    >Układ genetyczny pierwiastków
    >Ochorowicz, Julian
    >http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty3/0300/

    wstep przeczytac warto - bo oprocz tego, ze to jakies darwinowskie
    pomysly autora, to troche uzasadnia, i mozna sie doczytac stanu wiedzy
    kosmologicznej ... ze np gwiazdy powstaja z mglawic ... skad oni to
    wiedzieli ?

    A z dalszej beczki - slynny pomiar promienia Ziemi przez Erastotenesa.
    Skad on/i wiedzieli, ze Ziemia jest okrągla ?
    Przeciez tą metodą mozna tez obliczyc wysokosc Słonca nad płaską
    Ziemią ...

    J.

  • 38. Data: 2020-07-06 15:36:20
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > A z dalszej beczki - slynny pomiar promienia Ziemi przez Erastotenesa.
    > Skad on/i wiedzieli, ze Ziemia jest okrągla ?

    Na 100% tego nie wiemy. Spodziewamy się, że zauważyli (Grecy) zmiany
    wysokości gwiazdy polarnej oraz gwiazd pobliskich nad horyzontem w
    zależności od tego dokąd podróżowali. Były też relacje Fenicjan, którzy
    opływając Afrykę zauważyli, że od pewnego momentu Słońce świeci na północy.

    > Przeciez tą metodą mozna tez obliczyc wysokosc Słonca nad płaską Ziemią

    Nie czaję co masz na myśli. Wysokość można sobie zmierzyć, nie trzeba jej
    obliczać. Gdyby Ziemia była płaska, różnicę w wysokości trzeba by tłumaczyć
    tym, że Słońce jest bardzo blisko Ziemi i promienie docierające do Ziemi są
    bardzo dalekie od równoległości. Tymczasem wiedziano, że Słońce jest daleko,
    dalej niż Księżyc, a gwiazdy jeszcze dalej. Też ciekawe jak to ustalili :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 39. Data: 2020-07-06 15:40:03
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    a...@m...uni.wroc.pl <a...@m...uni.wroc.pl> napisał(a):
    > wget zamiast pliku daje Javascript. To "podpis" kombinatorow.
    > Jedni po prostu chca troche Ci uprzykrzyc zycie (np. spowalniajac
    > transfer) o ile nie zaplacisz. Inni bardziej kombinuja...

    Np. programiści tina rozwalają polskie litery w postach.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 40. Data: 2020-07-06 16:29:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >zależności od tego dokąd podróżowali. Były też relacje Fenicjan,
    >którzy opływając Afrykę zauważyli, że od pewnego momentu Słońce

    IMO - nadal malo.
    Moze po prostu zalozyli, ze planety maja "najdoskonalszy ksztalt"
    czyli kule.

    Cos tam ludzie pisza, ze mozna dostrzec zakrzywiony cien Ziemi na
    Ksiezycu w czasie zacmienia ... ale ma ktos fotke ?

    >Nie czaję co masz na myśli. Wysokość można sobie zmierzyć, nie trzeba
    >jej obliczać.

    Wysokosc w metrach, tzn w stadionach czy czego tam uzywali.

    >Gdyby Ziemia była płaska, różnicę w wysokości trzeba by tłumaczyć
    >tym, że Słońce jest bardzo blisko Ziemi i promienie docierające do
    >Ziemi są

    nie az tak blisko, jesli jeden stopien ma ok 111km obwodu, to tak
    grube pare tysiecy km powinno wyjsc, mozna by rzec, ze "bardzo
    daleko".

    >bardzo dalekie od równoległości. Tymczasem wiedziano, że Słońce jest
    >daleko, dalej niż Księżyc, a gwiazdy jeszcze dalej. Też ciekawe jak
    >to ustalili :)

    Ze Ksiezyc jest blizej, to widac po zacmieniach. Ale to tez trzeba
    wielu lat obserwacji astronomicznych, zeby wpasc na to, ze to
    zacmienie przez Ksiezyc.

    Ze gwiazdy sa dalej niz Ksiezyc chyba mozna podobnie - Ksiezyc je
    zaslania ... choc nie wiem - roznica jasnosci nie jest za duza ? Da
    sie to zobaczyc ?

    Ale o stosunku odleglosci niewiele to mowi.

    Na pomiary paralaksy to chyba za wczesnie, trzeba tam sekundowej
    dokladnosci.
    Mogli zauwazyc, ze gwiazdy nie zmieniaja pozycji ... ale jaki z tego
    wniosek, szczegolnie jak sie wyznaje koncepcje geocentryczna ?

    J.