  • 21. Data: 2023-08-24 18:39:24
    Temat: Re: ISDN
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Aug 2023 22:08:15 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > To jasne, że w połowie lat siedemdziesiątych półprzewodniki nie były
    > niczym nadzwyczajnym.

    Nie były, ale te dużej mocy i dużej czestoliwosci to juz większy
    kłopot.
    W efekcie TV Jowisz zrobili na tyrystorach, choc jak wszedł do
    produkcji, to zachód juz produkował odpowiednie tranzystory.

    A to tylko parenascie W przy 15kHz.

    Aczkolwiek juz w latach 80-tych dawało sie zrobic "amatorski" nadajnik
    UKF na tranzystorach.

    J.

  • 22. Data: 2023-08-24 18:58:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Nie były, ale te dużej mocy i dużej czestoliwosci to juz większy kłopot.

    Tu mowa jest o tym, co mocy nie miało. Częstotliwości też, 4500 Hz najwyżej.

    > Aczkolwiek juz w latach 80-tych dawało sie zrobic "amatorski" nadajnik
    > UKF na tranzystorach.

    Wiem, sam ich zmajstrowałem kilkanaście.

    Jarek

    --
    Siekiera, motyka, piłka szklanka...

  • 23. Data: 2023-08-24 19:08:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Wiem, sam ich zmajstrowałem kilkanaście.

    A to było legalne?

    Robert

  • 24. Data: 2023-08-24 19:35:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > A to było legalne?

    A broń Panie Boże!

    Jarek

    --
    Patrz wyżej.

  • 25. Data: 2023-08-24 19:41:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > A to było legalne?

    A broń Panie Boże!

    https://youtu.be/ca3AGFdbKBc?feature=shared&t=83

    Jarek

    --
    Patrz wyżej.

  • 26. Data: 2023-08-25 12:56:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Aug 2023 19:41:20 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > A broń Panie Boże!
    > https://youtu.be/ca3AGFdbKBc?feature=shared&t=83

    No ale jak pamietam, to i wczesniej było zakazane.
    Mozna było posiadac jakiegos zabawkowego Tukana małej mocy.

    Mozna było posiadac radiotelefon wiekszej mocy, aparature do
    sterowania modeli, czy radiostacje amatorską - ale to juz wszystko za
    dodatkowymi zezwoleniami.

    P.S. Te nadajniki UKF - to na jakich tranzystorach?

    J.

  • 27. Data: 2023-08-25 13:19:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > P.S. Te nadajniki UKF - to na jakich tranzystorach?

    Tych od telewizorowego wzmacniacza wizji, BF258 bodajże. Dwie sztuki.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2023-08-25 16:25:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Aug 2023 13:19:35 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Tych od telewizorowego wzmacniacza wizji, BF258 bodajże. Dwie sztuki.

    Nawet nie pamietam, ile on wtedy mialy katalogowo.
    Dzis jakis pierwszy lepszy PDF podaje 90MHz.
    Nadajnik nadawał?

    W TV wystarczylo im 5 MHz.

    J.

  • 29. Data: 2023-08-25 16:33:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Nawet nie pamietam, ile on wtedy mialy katalogowo.
    > Dzis jakis pierwszy lepszy PDF podaje 90MHz. Nadajnik nadawał?

    Tak, nadawał. To było pasmo OIRT, okolice 70 MHz.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2023-08-26 20:25:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Aug 2023 16:33:25 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Tak, nadawał. To było pasmo OIRT, okolice 70 MHz.

    Ale tranzystor o ft=90MHz, 70MHz juz prawie nie wzmacnia.

    A tu jeszcze odszukalem katalog
    https://www.elenota.pl/datasheet-pdf/60697/CEMI/CEMI

    on mial 40MHz. 90 miala seria BF45x

    No coz, skoro nadawał, to widac był spory zapas parametrow.

    Ale zeby zrobic na nich 2MW nadajnik ... sporo by trzeba.
    No coz, najmocniejsze w katalogu były BDY24/25 .
    Ich 10MHz na Warszawe I wystarczy, ale ... nadal trzeba dziesiątki
    tysiecy ...

    Swoją droga ... nie pamietam ich.
    wyrob tylko z katalogow, czy cala produkcja szla gdzies do celow
    specjalnych?

    J.