  • 31. Data: 2021-02-24 22:47:32
    Temat: Re: MC1204 N - wyprowadzenia kontrolne...
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2021-02-24 14:20, Piotr Wyderski wrote:

    > Były, ale się zmyły. A ten póki co został z nami -- jakie proponujesz
    > rozwiązanie podtrzymywania przez 48h prądem, powiedzmy, 2uA wytrzymujące
    > 50 lat? Cena nie gra roli, byle z COTS, tj. bez certyfikatu Państwowej
    > Agencji Atomistyki. 100uAh to coś, co póki co potrafią tylko elementy
    > elektrochemiczne, a one mają krótką żywotność. Wiele godzin przy tym
    > kombinowałem, ale bez efektu.

    a o energy harvestingu myślałeś?
    Choć tu są inne zagrożenia - zrobiłem łądnych parę lat temu urządzenie
    zasilane energią z pobliskiego BTS-a GSM (kilka mikrowatów mi
    wystarczało). Najpierw się to nie spodobało naszym prawnikom, a potem
    problem z prawnikami sam się rozwiązał, bo operator BTS-a zakończył
    pracę w paśmie 900MHz, z którego łapałem energię..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 32. Data: 2021-02-25 08:31:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 24 Feb 2021 22:47:32 +0100, Michal <m...@g...ze.ta.pl>
    wrote:
    > wystarczało). Najpierw się to nie spodobało naszym prawnikom

    Bo?

    --
    Marek

  • 33. Data: 2021-02-25 08:41:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 24 Feb 2021 18:56:02 +0100, PeJot <P...@n...pl> wrote:
    > Bo się nie sprzeda. Przeciętny Kowalski czy inny Schmidt za
    > podtrzymanie
    > zegara, które może przyda się raz do roku, zwyczajnie nie zapłaci,
    > więc
    > producenci AGD, jako masówki nie stosują tego rozwiązania.

    Obawiam się, że to juz jest mit. Koszt podtrzymania jest mniejszy od
    kosztów innych niepotrzebnych "wynalazków" typu rozbudowane menu i
    koszt jego oprogramowania, fikuśne i psujące się enkodery, drogie
    szklane panele frontowe zamiast taniego plastiku.
    Brak rozwiązania problemu zegara to celowy spisek. I to nie jakaś
    teoria spiskowa ale zwykła spiskowa praktyka. Tutaj nie tylko chodzi
    o kwestię braku podtrzymania ale celowego utrudniania ustawienia
    zegara ukrywając to w menu. Każdy normalny projektant nie dając
    funkcji podtrzymania umieściłby przyciski do zegara pod ręką by
    wygodnie i szybko zegar ustawić. A tak celowo utrudnia się nawet
    ustawianie. Produkty sprzed 5-10 lat miały często dedykowane
    przyciski do zegara, obecnie coraz rzadziej.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2021-02-25 08:48:22
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Michal wrote:

    > a o energy harvestingu myślałeś?

    Myślałem, ale to jest zbyt nieprzewidywalne. Z jednej strony widmo
    nieprzerwanie ucieka w kierunku mikrofalowym, więc gdzie byś się nie
    ustawił, to Ci w końcu odjedzie. Z drugiej, lokalny blackout wyłączy
    większość loklnych nadajników, więc się harvesting skończy akurat w
    momencie, gdy zaczyna być potrzebny.

    > a potem problem z prawnikami sam się rozwiązał, bo operator BTS-a zakończył
    > pracę w paśmie 900MHz, z którego łapałem energię..

    No więc sam widzisz. A tempo wyłaczeń będzie przyspieszać.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 35. Data: 2021-02-25 09:11:39
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 25.02.2021 o 08:41, Marek napisał:

> [...]
    > ustawianie. Produkty sprzed 5-10 lat miały często dedykowane
    > przyciski do zegara, obecnie coraz rzadziej.

    Bo obecne produkty przeznaczone są dla współczesnego pokolenia, od
    niemowlęctwa raczkującego z tabletem w rączce, a nie dla dziadersów
    pamiętających jeszcze Franie w domu, które miałyby na pewno przycisk
    osobny do zegara, gdyby miały zegar. Ot i cały spisek. Po prostu czas
    umierać.

    --
    Jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
    (Siara)

  • 36. Data: 2021-02-25 10:40:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .
    Michal wrote:

> [...]
    >ustawił, to Ci w końcu odjedzie. Z drugiej, lokalny blackout wyłączy
    >większość loklnych nadajników, więc się harvesting skończy akurat w

    Hm, jak blackout bedzie dluzszy, to najmniej istotne bedzie ze sie
    zegarki zresetowaly :-)

    >No więc sam widzisz. A tempo wyłaczeń będzie przyspieszać.

    Zaraz zaraz ... pasmo 900MHz sie uwalnia, czy raczej przechodzi na
    inne uslugi ... w telefonii komorkowej ciagle ...

    J.

  • 37. Data: 2021-02-25 10:45:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >Obawiam się, że to juz jest mit. Koszt podtrzymania jest mniejszy od
    >kosztów innych niepotrzebnych "wynalazków" typu rozbudowane menu i
    >koszt jego oprogramowania,

    Obawiam sie, ze bateryjka plus inne kosztuja od sztuki, a program - od
    projektu.
    A potem dzielisz cene na milion urzadzen, 2 mln, 10 ...

    >fikuśne i psujące się enkodery, drogie

    One akurat moga byc dosc tanie ..

    >szklane panele frontowe zamiast taniego plastiku.

    A szklany panel dotykowy .. kto wie, czy nie bardzo tani.

> [...]
    >funkcji podtrzymania umieściłby przyciski do zegara pod ręką by
    >wygodnie i szybko zegar ustawić. A tak celowo utrudnia się nawet

    Aby raz na rok zegar ustawic ?

    >ustawianie. Produkty sprzed 5-10 lat miały często dedykowane
    >przyciski do zegara, obecnie coraz rzadziej.

    Bo IMO mialy dedykowana kosc do zegara.
    Jak teraz trzeba rozbudowac funkcjonalnosc ... to sie zegar wciska
    gdzies w komputer.
    Ekran dotykowy robi sie koniecznoscia, a przyciski ... niepotrzebnym
    kosztem :-)

    Dodaj jeszcze modne "home automation" ... moze kolejna generacja
    bedzie sobie czas sama sciagala z internetu ...

    J.

  • 38. Data: 2021-02-25 10:49:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2021-02-24 o 17:04, J.F. pisze:

> [...]
    >podtrzymanie zegara, które może przyda się raz do roku, zwyczajnie
    >nie zapłaci, więc producenci AGD, jako masówki nie stosują tego

    Nie bardzo wiadomo co jest w srodku, wiec nie bardzo wiadomo ile to
    kosztuje ... ale na oko - bateria, nie moze byc bardzo drogo.

    Wiec sie sprzeda, klient nawet nie zauwazy - ani funkcjonalnosci, ani
    ceny, ale potem bedzie chwalil, ze dobry sprzet kupil, i kupi
    nastepny.

    A na to wszystko niestety naklada sie zmiana czasu - i tak dwa razy w
    roku trzeba przestawiac :-)

    J.

  • 39. Data: 2021-02-25 10:52:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 23 Feb 2021 14:01:42 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dasz bateryjke - minie pare lat i wyleje.

    >Jakoś w płytach PC dają CR2032 i nie wylewa, ja się nie spotkałem.

    Fakt, tez nie spotkalem.
    Ale inne "guzikowe" z lekkim wyciekiem to juz widzialem.

    Ciekawe - litowa technologia jakos mniej korozyjna ?

    >48h wystarczy, w swoich urządzeniach stosuję tą metodę i działa już
    >kilka lat.

    No ale chodzi o to, aby po 10 latach nadal bylo te 48h podtrzymania, a
    nie "supercap zdechl".

    J.

  • 40. Data: 2021-02-25 10:59:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .
    J.F. wrote:

    >Grosze jakieś, 14.63zł za sztukę w Mouserze. Ma też trochę RAMu na
    >pokładzie, więc krytyczne parametry przeżyją brak zasilania.

    Parametry sie trzyma w eepromie.

    >2 minuty na rok to znakomity wynik.

    Jak kto lubi dokladnosc - bedzie regulowal.
    No i zmiana czasu co pol roku ..

    >Czyli 6 minut na rok?

    Jakos tak wychodzi.

    >Jak nie wpadł, jak wpadł? MCXO się to nazywa, gdzie M to
    >Microcontroller. Tylko nie wszędzie się je da wcisnąć, jeśli w
    >budżecie energetycznym jest cały mikroamper, wliczając w to drgający
    >rezonator widełkowy.

    Ale przeciez to nie musi byc microcontroller - mozna by jakos
    oszczedniej zrobic..

    J.

    Pozdrawiam, Piotr