  • 11. Data: 2023-01-25 18:14:22
    Temat: Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2023 o 17:54, heby pisze:

    > Wybuch gazującego akumulatora w garażu wielkości pływalni? Sądzisz, że
    > tego wodoru jest aż tyle?

    Sądzę że widziałem co się dzieje z wybuchającym akumulatorem i jakie są
    skutki :]
    Jak masz jakieś obiekcje to sobie obejrzyj na YT :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-01-25 18:23:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2023 18:14, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Sądzę że widziałem co się dzieje z wybuchającym akumulatorem i jakie są
    > skutki :]

    Kwasowe wybuchły? Bo litowe nie wybuchają. Zapalają się, owszem. Ale o
    wybuchach nie słyszałem. W dodatku niezwykle sporadycznie "gazują".
    Gazują to kwasowe ładowane z ładowarki dziadka. Najlepszej, bo
    bakelitowej, nie jeden akumulator przeładowały do zera.

    > Jak masz jakieś obiekcje to sobie obejrzyj na YT  :]

    Chętnie zobaczę wybuchający akumulator. Liion albo żelowy. Tylko podaj
    linka, gdzie solidnie dupnie, a nie tylko trochę się zapali.

  • 13. Data: 2023-01-25 18:54:38
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2023 o 18:23, heby pisze:

    > Kwasowe wybuchły?

    A nie mogą?

    > Chętnie zobaczę wybuchający akumulator. Liion albo żelowy. Tylko podaj
    > linka, gdzie solidnie dupnie, a nie tylko trochę się zapali.

    Rączki bozia ucięła?

    https://youtu.be/x2xoF_zK4uY

    https://youtu.be/kgsZXOSwtgQ

    > Bo litowe nie wybuchają. Zapalają się, owszem. Ale o
    > wybuchach nie słyszałem.

    I uważasz że jest to bezpieczne w garażu? Nawet są gorsze, bo palą się
    żywym ogniem od razu.

    https://youtu.be/eTm5O044sv4

    > W dodatku niezwykle sporadycznie "gazują".
    > Gazują to kwasowe ładowane z ładowarki dziadka. Najlepszej, bo
    > bakelitowej, nie jeden akumulator przeładowały do zera.

    Problem w tym, że do zapłonu dochodzi najczęściej z powodu wybuchu w
    kwasowym ale pewnie tego nie zrozumiesz.

    "Można naturalnie poszukiwać kozła ofiarnego na jakimkolwiek etapie
    procesu produkcji, jednak przykra prawda jest taka, że do eksplozji
    akumulatora, szczególnie podczas jego ładowania, zwykle przyczynia się
    jego dumny właściciel. Niestety, wygląda na to, że lwia część tego typu
    incydentów to pochodna niebezpiecznych zabaw z ogniem.

    Akumulator w procesie ładowania zawsze wydziela mniejsze lub większe
    ilości wodoru. Wystarczy jedna, najmniejsza iskra aby spowodować jego
    wybuch. Dlatego najczęstszą chyba przyczyną tego typu wypadków jest
    banalne zapalanie papierosa w pobliżu akumulatora podczas procesu jego
    ładowania."

    https://akustrefa.pl/poradnik-eksperta-2/item/1763-p
    rzyczyny-wybuchu-akumulatora-bezpieczne-ladowanie-i-
    eksploatacja

    Sądzę że wyczerpałem temat i nie zamierzam dalej "kopać się z koniem" :]

    EOT.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2023-01-25 19:08:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Jan 2023 18:54:38 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > A nie mogą?

    Tacie wybuchl w czasie ladowania, ale po fakcie to nie wiem - iskra
    jakas, czy niedrozny korek i cisnienie ... bo obudowa pękła z hukiem.

    > Rączki bozia ucięła?
    >
    > https://youtu.be/x2xoF_zK4uY

    Widowiskowo, ale ... szkody wielkiej garazowi nie zrobi.

    swoja droga - skąd ten wybuch?
    Wodor w srodku musial sie zapalic, wiele go tam nie ma, tyle co nic
    mozna by rzec.

    ale w jaki sposob sie zapalil? Na oko to byla iskra przy klemie,
    do wnetrza daleko.

    > https://youtu.be/kgsZXOSwtgQ

    Jeszcze ciekawsze.

    Tlumaczyla by iskra w srodku, ale skad? Przerwany mostek?

    > I uważasz że jest to bezpieczne w garażu? Nawet są gorsze, bo palą się
    > Ĺźywym ogniem od razu.
    >
    > https://youtu.be/eTm5O044sv4

    Dokladnie. Jak sie samochod zapali, to wkrotce caly garaz zniszczony.

> [...]
    > wybuch. Dlatego najczęstszą chyba przyczyną tego typu wypadków jest
    > banalne zapalanie papierosa w pobliĹźu akumulatora podczas procesu jego

    No ale wodor jest w srodku akumulatora. Oczywiscie wylatuje na
    zewnatrz, ale sie wtedy szybko rozprasza i zapalic trudno.
    Choc jakby tak papierosa zblizyc do otworka w obudowie ... palaczom
    sie pewnie zdarza.

    J.

  • 15. Data: 2023-01-25 19:14:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2023 o 19:08, J.F pisze:

> [...]
    > zewnatrz, ale sie wtedy szybko rozprasza i zapalic trudno.
    > Choc jakby tak papierosa zblizyc do otworka w obudowie ... palaczom

    Wystarczy wtedy, żeby doszło do zwarcia i zapaliła się instalacja, czy
    nieszczelny przewód z benzyną, cokolwiek, co podejmie dalszy pożar.

    Jak widzisz, "heby" nie uważa żeby to było niebezpieczne :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2023-01-25 19:17:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Jan 2023 18:23:50 +0100, heby wrote:

    > Kwasowe wybuchły? Bo litowe nie wybuchają. Zapalają się, owszem. Ale o
    > wybuchach nie słyszałem.

    wybuchaja wybuchaja.
    https://youtu.be/SMy2_qNO2Y0?t=90

    A potem sie palą, i to

    > W dodatku niezwykle sporadycznie "gazują".
    > Gazują to kwasowe ładowane z ładowarki dziadka.

    gazuja po kwasowemu, bo jak widac litowe puchną.
    Tez gazowanie, od przeladowania, od wyladowania, od gorąca ...

    > Najlepszej, bo
    > bakelitowej, nie jeden akumulator przeładowały do zera.

    Jak sie za dlugo ladowalo, to owszem.
    Albo jak zamkniety szczelnie byl.

    Byc moze tez jak byl Ĺźelowy lub AGM ...

    J.

  • 17. Data: 2023-01-25 19:18:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2023 18:54, LordBluzg(R)?? wrote:
    > A nie mogą?

    Ilość wodoru produkowanego w akumulatorze kwasowym, podczas gdy pokrętło
    bakelitowe jest "w prawo, na 150A" to ciągle niewiele w porównaniu z
    ilością przestrzeni parkingu, wymiany powietrza i wentylacji.

    > Rączki bozia ucięła?
    > https://youtu.be/x2xoF_zK4uY
    > https://youtu.be/kgsZXOSwtgQ

    W obu przypadkach pukło i odpało troche plastiku. Gdzie tu widzisz
    zawalajacy się blok, palące się samochody sąsiadów i solidne eksplozje?
    Podobną moc ma pistolet na "korki". Płomieni ma jednak więcej.

    > I uważasz że jest to bezpieczne w garażu?

    Uważam, że jak zwykle starasz się odskoczyć od bredni o tym, że
    "wybuchające akumualtory i to poważny problem" do jakiekolwiek
    zagrożenia, więc zmieniasz temat na "palące się" co już jest bliższe
    prawdy. Tak, palące się liion to problem. Do ogarnięcia niebawem, nie
    samym litem człowiek żyje.

    > Nawet są gorsze, bo palą się
    > żywym ogniem od razu.
    > https://youtu.be/eTm5O044sv4

    Patrz, zupełnie jak benzyna. Kilanaście lat temu, podczas tankowania
    skutera, znajomy stracił trochę skóry. Iskra przeskoczyła, elektryczność
    statyczna, jak zakręcał bak. Zakazać zakręcania baku i w ogóle zakazać
    benzyny!

    > Problem w tym, że do zapłonu dochodzi najczęściej z powodu wybuchu w
    > kwasowym ale pewnie tego nie zrozumiesz.

    Pokazałeś dwa filmy, gdzie poza dupnięciem nic się nie stało. Owszem,
    można nasrać w gacie jak się tego nie spodziewasz, ale poza tym straty
    niewielkie. W obu przypadkach jestem pewnien, że ładowano te akumulatory
    ładowarką z trafo uzwojonym szynami kolejowymi.

> [...]
    > jego dumny właściciel. Niestety, wygląda na to, że lwia część tego typu
    > incydentów to pochodna niebezpiecznych zabaw z ogniem.

    W sensie, że ktoś stara się ładować akumulator za pomocą pochodni i
    krzesiwa? Bo nie zrozumiałem tych "zabaw z ogniem". Ja zwyczajowo i
    staromodnie, używam ładowarki, mikroprocesorowej, z pomiarami napięć.
    Może dlatego niekoniecznie muszę się przejmować, że coś mi wybuchnie
    bardziej, niż lekko puknie. Już pomijam, że aby w akumulatorze pojawiła
    się iskra (w *środku*) nie tylko ładowarka musiała by być po dziadku,
    ale i sam akumulator z okolic późnego Rokokoko.

    Miałem akku który silnie gazował. Był martwy, z dużym samorozładowaniem.
    Ilość wodoru produkowana w nim, i wydostajaca się na zewnątrz, była
    znikoma. Zapalniczki nie wzruszał. pewnie, że jak bym go ładował w
    łazience, to może coś by z tego było po tygodniu, ale mowa cały czas o
    wentylowanych, zgodnie z przepisami, dużcyh garażach, prawda?

> [...]
    > wybuch. Dlatego najczęstszą chyba przyczyną tego typu wypadków jest
    > banalne zapalanie papierosa w pobliżu akumulatora podczas procesu jego

    A mimo to nie znalazłeś ani śladu płomieni i apokalipsy, a jedynie
    odpadające wieczko.

    > https://akustrefa.pl/poradnik-eksperta-2/item/1763-p
    rzyczyny-wybuchu-akumulatora-bezpieczne-ladowanie-i-
    eksploatacja

    "[...]Pod względem bezpieczeństwa priorytetem jest wykonywanie tej
    czynności w pomieszczeniu o bardzo dobrej wentylacji[...]".

    Sądzisz że garaże podziamne nie są dostatecznie dobrze wentylowane?

    Szanse na to, że akumuator kwasowy wybuchnie i zapali samochód zapewne
    są niezerowe. Ale nie przypuszczam, aby były jakieś istotne. Bardziej
    bałbym się ulatniającego się LPG, lejącej się benzyny z dziurawgo baku
    czy Krzysią spod 15, detektorystę, z nowymi znaleziskami z lasu, w
    bagażniku.

    > Sądzę że wyczerpałem temat i nie zamierzam dalej "kopać się z koniem" :]

    Masz rację, należy dmuchać na lodowate. Nie ładujcie akumulatorów, bo
    jak wybuchną, to spodnie do prania.

  • 18. Data: 2023-01-25 19:42:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2023 o 19:18, heby pisze:

    > Ilość wodoru

    Trudno jednak stać z kamerą i czekać na wybuch ale nadal "kopiesz" koniku :]

    https://lubartow.policja.gov.pl/llb/informacje/aktua
    lnosci/32854,Abramow-Samochod-zapalil-sie-od-prostow
    nika.html

    https://www.stalowka.net/wiadomosci.php?dx=7997

    Tak, że jednak bredzisz. Nie będę szukał czy to jednak wybuch spowodował
    dalszy pożar, czy się nagle same kable "zajęly" ale miałem sytuację,
    gdzie ładowałem akumulator w piwnicy i wystarczyła iskra, żeby wybuchł,
    co spowodowało zwarcie kabli prostownika, które się zapaliły żywym
    ogniem z energii, jaką miał jeszcze akumulator. W prostowniku zadziałał
    bezpiecznik ale źródłem prądu był jednak akumulator.

    Sorry, nie nagrywałem :/

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2023-01-25 19:55:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2023 19:17, J.F wrote:
    > wybuchaja wybuchaja.
    > https://youtu.be/SMy2_qNO2Y0?t=90

    Ten akumualtor nie ma nic wspólnego z akumualtorem liion w metalowej
    obudowie, stosowanym w motoryzacji. Ogólnie, firmowe ogniwa 18650 mają
    zawór upuszczający ciśnienie. Nic nie wybucha. Zapalać się, zapali. Ale
    wybuchają głównie baterie konsumanckie, bez układów zabezpieczajacych
    przed wzrostem ciśnienia. Stosowane w telefonach i tabletach, ale też i
    w skuterach. Nic dziwnego, miało byc tanio, jest tanio.

    > gazuja po kwasowemu, bo jak widac litowe puchną.

    Puchna, bo nie mają zabezpieczeń upuszczajacych ciśnienie, zabezpieczeń
    przed przeładowaniem, rozładowaniem, nadmiernym prądem itd itp, które są
    normalne w bateriach samochodowych, a nawet lepszych ogniwach 18650,
    wbudowane w środek.

    To troche jak by podpiąc do akku kwasowego 20V i pokazać palcem:
    patrzcie, gazuje, ratuj się kto moze, akumulatory to zło! No więc wiele
    baterii ma BMS i nie dopuści do gazowania. Palące się baterie
    konsumenckie liion to głównie problem w tym, że zabezpieczenie
    kosztowało $0.50. A ta z filmu wygląda, na solidnie podpiętą pod jakiś
    zasilacz o dużej mocy. Przypuszczalnie podpięcie mydła pod odpwiednio
    wysokie napięcie też spowoduje eksplozje.

    > Tez gazowanie, od przeladowania, od wyladowania, od gorąca ...

    Prawie wszystko ogarnia BMS.

    > Jak sie za dlugo ladowalo, to owszem.

    W warsztacie mi uszkodzili akumulator. Koleś miał "prostownik", a nie to
    gówno co dzisiaj jest po sklepach. Solidny, ze 30kg wagi. W środku
    prostownik selenowy, sądząc po tym co było widąc przez dziury. Bakelit i
    młotkowany szary lakier. Czy można miec coś lepszego?

    Zabawne, że wielu ludzi używa do dzisiaj takich ładowerk, uszkadza
    akumulatory i nie widzi problemu.

    > Byc moze tez jak byl żelowy lub AGM ...

    Samochodowy mi uszkodzili. Dobrze że nie wybuchł.

  • 20. Data: 2023-01-25 20:42:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2023 19:42, LordBluzg(R)?? wrote:
    > https://lubartow.policja.gov.pl/llb/informacje/aktua
    lnosci/32854,Abramow-Samochod-zapalil-sie-od-prostow
    nika.html

    Sugeruje, abyś czytał treść, a nie tylko tytuły.

    "[...]Pracujący na miejscu policjanci i strażacy ustalili, że przyczyną
    pożaru było prawdopodobnie przegrzanie i zwarcie w prostowniku ładującym
    akumulator.[...]"

    > https://www.stalowka.net/wiadomosci.php?dx=7997

    I co się konkretnie zapaliło?

    > Nie będę szukał czy to jednak wybuch spowodował
    > dalszy pożar, czy się nagle same kable "zajęly"

    Tak, to nieistotne w dowodzeniu, że wybuchające akumulatory są poważnym
    źródłem ognia w garażach. Kable, akumulatory, jeden pies.

    > ale miałem sytuację,
    > gdzie ładowałem akumulator w piwnicy i wystarczyła iskra

    A skad ta iskra? I dlaczego w piwnicy? Kto w ogóle mówi o ładowaniu w
    piwnicy? Mowa była o ładowaniu w garażu podziemnym, gdzie ilosc
    powietrza jest jak na średnim basenie, z aktywną wentylacją. Zwarcie
    metaliczne klem może się trafić i bez ładowania. Jak, jako ludzkośc, do
    tej pory radziliśmy sobie z tak straszliwym zagrożeniem jak zwarcie klem
    w akku samochodowym?

> [...]
    > ogniem z energii>, jaką miał jeszcze akumulator. W prostowniku zadziałał
    > bezpiecznik ale źródłem prądu był jednak akumulator.

    Sporo tych zbiegów okoliczności. Szczególnie z tymi kablami palącymi się
    żywym ogniem. Ja nie używam szyn kolejowych jako przewodów i w przypadku
    ładowania moją ładowarką, mam na krokodylku bezpiecznik, fabryczny z
    resztą. Ale co ja tam wiem o bezpieczeństwie, prawdziwy facet podpina
    akku za pomocą AGW0000 i układa je na nasączonych parafną gazetach, bo
    tak najbezpieczniej. Aby potem mieć co wspominać na usenecie.

    > Sorry, nie nagrywałem :/

    No bywa.