  • 21. Data: 2021-03-01 12:33:23
    Temat: Re: Mała garażowa firma z produkcją urządzeń.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-03-01 o 11:23, heby pisze:

    > To ogarnę. Cały czas dopytuje co z resztą w tym "specyficznym hobby"
    > czyli różnych problemów z recyklingiem, ce, spełnianiem wymogów itd itp.

    Jak czytałem (ileś lat temu) dyrektywę WEEE to mi wychodziło, że
    przedsiębiorca musi zawrzeć umowę z firmą recyklingową (ew. kilkoma
    firmami) posiadającą wystarczającą zdolność przetwórczą do przetworzenia
    wyprodukowanego przez niego, zużytego i zebranego z rynku sprzętu.
    Jakieś tego typu sformułowania są w dyrektywie i wydają mi się logiczne.

    Ponieważ nasze produkty są instalowane na raczej dłuższe okresy
    użytkowania niż telefony komórkowe i raczej się nie psują, a jakby nawet
    to naprawiamy je a nie wyrzucamy więc systematycznie nam wychodziło, że
    raportowaliśmy 0kg/rok zebranych (odesłanych do nas) zużytych naszych
    produktów.

    Według mojej logiki wystarczającą zdolność przetwórczą do przetworzenia
    0kg ma 0 zakładów recyklingu. Więc uznałem, że umowę będziemy musieli
    podpisać jak zaczną się pojawiać zużyte produkty.

    Ale mieliśmy kontrolę i się okazało, że być może literalnie rozumiejąc
    dyrektywę to mam rację, ale obowiązująca interpretacja jest inna i do
    przetworzenia 0kg potrzebny jest 1 zakład.
    Dla mnie to jakaś inna matematyka, której w szkole nie byłem uczony, ale
    może i w matematyce są zmiany - kto to może wiedzieć.

    Zapłaciliśmy jakąś karę, i teraz mamy podpisaną jakąś umowę, za którą
    systematycznie ileś tam płacimy.
    Szczegółów nie znam bo nie byłem przy tym.

    W przypadku innych dyrektyw możesz korzystać z domniemania spełnienia
    wymogów dyrektywy jeśli zastosujesz odpowiednie normy zharmonizowane z
    dyrektywą. Pojawia się znów kwestia interpretacji - co to znaczy
    zastosować normy. Jeśli w normie są zawarte limity i metody ich pomiaru.
    Czy spełnienie tych limitów, ale bez wykonania pomiaru jest
    zastosowaniem normy czy nie...
    P.G.

  • 22. Data: 2021-03-01 13:14:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/03/2021 12:33, Piotr Gałka wrote:
    > Zapłaciliśmy jakąś karę, i teraz mamy podpisaną jakąś umowę, za którą
    > systematycznie ileś tam płacimy.

    OK, dzięki, tego się właśnie obawiałem. BDO/e-KPO też macie? Wydaje mi
    się że w takim wypadku podpadam pod obowiązek, nawet jak wymieniam 1
    rezystor.

  • 23. Data: 2021-03-01 13:49:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Mar 2021 10:50:54 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > wykonywana we własnym imieniu i w sposób ciągły."

    > a) zorganizowany: tak, mam lutownicę.

    To akurat nie jest przekonywujący argument.

    > b) ciągły: tak, robie 4 płytki na rok, w równych odstępach
    > czasowych.

    To akurat wg orzecznictwa da się obronić jako nieciągłość.

    Interpretujesz przepisy zbyt pragmatyczno-logicznie i w dodatek nie
    na swoją korzyść.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2021-03-01 13:50:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Mar 2021 11:04:22 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Czepiasz się. Ja się pytam co mam zrobić jeśli działalność urośnie
    > tych 4 płytek na rok do kilkunastu na miesiąc.

    Sprzedaż kilkunastu na miesiąc to już działaność zorganizowana w
    sposób ciągły. Tutaj jedynie DG lub pogadać z kolegą co ma DG i
    puszczać to przez niego a jemu odpalać na podatki.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2021-03-01 13:52:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Mar 2021 11:21:45 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Oby ;)

    To jest akurat OK. Jeśli masz UoP to ZUS masz że tak powiem na
    preferencyjnych warunkach.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2021-03-01 14:16:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-03-01 o 13:14, heby pisze:

    > BDO/e-KPO też macie?

    Nie wiem o co pytasz, choć chyba się domyślam.
    Siedzibę firmy mamy w Pile i tam, nasz kolega robi całą papierologię
    (posiłkując się czasem jakąś firmą, której być może systematycznie coś
    za taką pomoc płaci). Ja jestem w Gdańsku w naszym biurze
    konstrukcyjnym. Nigdy nie wnikałem w zadania kolegi w Pile tak jak on
    nie wnika w moje decyzje projektowe. Żaden z nas nie ma na to czasu.
    P.G.

  • 27. Data: 2021-03-01 14:49:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/03/2021 13:49, Marek wrote:
    > To akurat wg orzecznictwa da się obronić jako nieciągłość.
    > Interpretujesz przepisy zbyt pragmatyczno-logicznie i w dodatek nie na
    > swoją korzyść.

    To samo robią urzędy skarbowe. Myślę że to nie jest zły punkt wyjścia.

  • 28. Data: 2021-03-01 15:12:39
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-03-01 11:21, heby wrote:

    > W zasadzie sama DG jest nieistotnym detalem, do ogarnięcia.

    To zwracam uwagę na pewien wredny aspekt DG, uwazany przez niektórych za
    fajny:
    - pieniadze "firmy" wymieszane są z prywatnymi
    i jest fajnie do momentu jak nie przyłożą Ci np. minimalnej kary za
    gospodarkę odpadami = 10 000 zł
    - komornik wchodzi na konto po całości (brak ochrony płacy minimalnej)
    - efekt, nie masz jak kupić żarcia

    Włodek

  • 29. Data: 2021-03-01 15:22:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/03/2021 15:12, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
> [...]
    > gospodarkę odpadami = 10 000 zł
    > - komornik wchodzi na konto po całości (brak ochrony płacy minimalnej)

    Zgadza się, żyjemy w kraju gdzie przedsięborczość jest ścigana z urzędu.

    Dlatego na razie pytam o różne punkty widzenia. Na koniec trzeba będzie
    załozyć fundacje, spółkę i pożyczyć sprzęt fundacji do spółki aby
    uniknąc komornika ;)

  • 30. Data: 2021-03-01 15:30:26
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Trend jest moim zdaniem słuszny, i relacja przy tym zdrowsza - ale to
    > najwyraźniej nie twój przypadek.

    > Dziś dogadujesz się ze swoim pracodawcą, i fajnie. Ale nic nie trwa
    > wiecznie.

    Skoro twierdzi, że u niego w firmie jest raczej rynek pracownika, to
    znaczyłoby, że pracodawca nie wstawił jakichś dziwacznych konstrukcji w
    umowę o pracę.

    --
    pozdrawiam
    MD