  • 31. Data: 2021-03-01 15:37:39
    Temat: Re: Mała garażowa firma z produkcją urządzeń.
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 01.03.2021 o 14:49, heby pisze:

    > To samo robią urzędy skarbowe. Myślę że to nie jest zły punkt wyjścia.

    Czyli każdy mający lutownice jest zdaniem US zorganizowaną DG?
    Próbujesz chyba konkurować z US w doprowadzaniu czegoś do absurdu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 32. Data: 2021-03-01 15:38:06
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Piotr Gałka wrote:

    > W dniu 2021-03-01 o 11:23, heby pisze:

    > Ale mieliśmy kontrolę i się okazało, że być może literalnie rozumiejąc
    > dyrektywę to mam rację, ale obowiązująca interpretacja jest inna i do
    > przetworzenia 0kg potrzebny jest 1 zakład.
    > Dla mnie to jakaś inna matematyka, której w szkole nie byłem uczony, ale
    > może i w matematyce są zmiany - kto to może wiedzieć.
    >
    > Zapłaciliśmy jakąś karę, i teraz mamy podpisaną jakąś umowę, za którą
    > systematycznie ileś tam płacimy.
    > Szczegółów nie znam bo nie byłem przy tym.

    He, he, bo to nie chodzi o to czy produkujesz odpady czy też nie ale czy
    masz podpisaną umowe z firmą odzysku :).

    Jakiś czas temu drążyłem temat czy nie mógłbym samemu raportować dwóch liczb
    (ilości i wagi). Okazało się, że do gioś nie można się dodzwonić a w
    Urzędzie marszałkowskim powiedzieli mi, że muszę mieć umowę z firmą.
    No i tak skubią po min. 100 zł na kwartał. Pewnie gdyby były to większe
    kwoty to przedsiębiorcy by się burzyli. A tak to, natrafiając na mur, dają
    sobie spokój i płacą.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 33. Data: 2021-03-01 15:54:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 01 Mar 2021 15:12:39 +0100, Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz
    Wojtiuk"> wrote:
    > To zwracam uwagę na pewien wredny aspekt DG, uwazany przez
    > niektórych za
    > fajny:
    > - pieniadze "firmy" wymieszane są z prywatnymi
    > i jest fajnie do momentu jak nie przyłożą Ci np. minimalnej kary za
    > gospodarkę odpadami = 10 000 zł
    > - komornik wchodzi na konto po całości (brak ochrony płacy
    > minimalnej)
    > - efekt, nie masz jak kupić żarcia

    Dlatego niektórzy uważają, że DG poza mną być zabroniona z urzędu, a
    biznes powinno się zaczynać od sp zoo.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2021-03-01 16:18:50
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-03-01 o 15:30 +0100, Mario napisał:

    > Skoro twierdzi, że u niego w firmie jest raczej rynek pracownika, to
    > znaczyłoby, że pracodawca nie wstawił jakichś dziwacznych konstrukcji
    > w umowę o pracę.

    Zarówno zawodowa wyłączność pracownika, jak i pełna własność pracodawcy
    do ew. wynalazków pracownika to dość powszechne - przynajmniej na
    zachodzie - zapisy. A nawet kiedy tych zapisów nie ma, to pracodawca
    może je uważać za oczywiste. Przy czym nie upieram się w żaden sposób -
    skoro Sebastian mówi że jest ok, to z pewnością tak jest. Ja zwróciłem
    tylko uwagę na aspekt, który potencjalnie mógłby stać się powodem
    większej spiny z pracodawcą, gdyby ten dowiedział się o sprawie post
    factum, np. z KRS.

    Mateusz

  • 35. Data: 2021-03-01 16:25:29
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Mateusz Viste <m...@x...invalid> napisał(a):
> [...]
    > tylko uwagę na aspekt, który potencjalnie mógłby stać się powodem
    > większej spiny z pracodawcą, gdyby ten dowiedział się o sprawie post

    Wydaje mi się, że nie ma takiej możliwości w polskim prawie pracy. Wolny
    czas pracownika nie należy do pracodawcy. Zresztą można mieć przecież kilka
    etatów. Obawiałbym się jedynie zapisów antykonkurencyjnych jeśli ktoś takie
    ma w umowie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 36. Data: 2021-03-01 16:26:39
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-02-28 20:58, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > O recyklingu nie napiszę Ci w szczegółach. W startupie z którym współpracuję
    > jest to ogarnięte umową z firmą recyklingową. Chodziło tu w szczególności o
    > akumulatorki Li-ion. Jest też kwestia rejestracji w BDO. Generalnie papierki
    > będą zależne od rodzaju urządzeń jakie będziesz produkował.

    poza bdo można się też przejechać na wielu rzeczach, m.in. na
    wprowadzaniu opakowań do obiegu

    warto też dobrze przemyśleć rodzaj działalności, kiedyś pracowałem w
    pewnej niszowej firmie która miała regularne kontrole z pih które
    twierdziło że muszą wyrobić normy kontroli w danym sektorze a w
    województwie opolskim przez wiele lat nie mieliśmy konkurencji :P

  • 37. Data: 2021-03-01 16:33:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/03/2021 15:37, Mario wrote:
    > Czyli każdy mający lutownice jest zdaniem US zorganizowaną  DG?

    Zapomniałeś: i regularnie robi jakieś płytki pobierając za to pieniądze.

    Tak, to wtedy w przypadku nadgorliwca z US może być DG jak w pysk strzelił.

    Ponadto, kto normalny ma w domu lutownicę? Wiadomo, że tylko ludzie
    starający się okraść Państwo. Jesteś na straconej pozycji przed sądem.

  • 38. Data: 2021-03-01 16:34:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/03/2021 15:38, jacek pozniak wrote:
    > No i tak skubią po min. 100 zł na kwartał.

    Hmmm to jeszcze nie koniec świata... To jest skubane rozumiem z 0kg
    waste? Każdy gram liczą jako dodatek?

  • 39. Data: 2021-03-01 16:53:10
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 1 Mar 2021 15:22:41 +0100, heby napisał(a):

    > Zgadza się, żyjemy w kraju gdzie przedsięborczość jest ścigana z urzędu.
    >
    > Dlatego na razie pytam o różne punkty widzenia. Na koniec trzeba będzie
    > załozyć fundacje, spółkę i pożyczyć sprzęt fundacji do spółki aby
    > uniknąc komornika ;)

    Spółkę powoływać będzie fundacja, czy spółka powoływana będzie odrębnie?

  • 40. Data: 2021-03-01 17:01:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/03/2021 16:53, dantes wrote:
    > Spółkę powoływać będzie fundacja, czy spółka powoływana będzie odrębnie?

    Zdaje się że to ma być odrębne. Przekręt polega na tym że jestś sp. z
    o.o. narobi długów to komornik nie ma prawa zajmować majątku fundacji.
    Nie wiem czy to aktualne, ale jeszcze nie dawno to była popularna metoda
    ochrony przez komornikami.

    Sporo takich sztuczek jest opisana w książce "Biznes w kraju dziadów".

    https://kamilcebulski.pl/ksiazki/biznes-w-kraju-dzia
    dow/