  • 71. Data: 2021-03-02 21:22:28
    Temat: Re: Mała garażowa firma z produkcją urządzeń.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/03/2021 20:53, Luke wrote:
    > Nie było.

    Przykro mi, sprawdziłem tu i tam:

    https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/5
    033/M.2019.281.Zarz.105.pdf

    [...]Podjęcie lub wykonywanie dodatkowego zatrudnienia bez zgody
    Rektora, o której mowa w ust. 1, może stanowić podstawę
    odpowiedzialności dyscyplinarnej lub rozwiązania za wypowiedzeniem
    stosunku pracy z nauczycielem akademickim[...]

    https://www.wojsko-polskie.pl/wat/u/92/9b/929b1b2b-8
    e62-4771-bf00-48e791612853/statut_01_10_2019_r_-1.pd

    [...]Podjęcie lub kontynuowanie dodatkowego zatrudnienia w ramach
    stosunku pracy przez nauczyciela akademickiego może nastąpić
    tylko u jednego dodatkowego pracodawcy prowadzącego działalność
    dydaktyczną lub naukowo-badawczą, po uzyskaniu zgody rektora[...]

    Ale już UŚ ma tylko zgłoszenie, zaś kilka innych w ogóle nie podejmuje
    tematu, lub nie potrafie znaleźc stosownego paragrafu.

  • 72. Data: 2021-03-03 00:14:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    > USTAWA
    > z dnia 6 marca 2018 r.
    > Prawo przedsiębiorców
    > Art. 5. [Działalność nieewidencjonowana]
    > 1. Nie stanowi działalności gospodarczej działalność wykonywana przez osobę
    > fizyczną, której przychód należny z tej działalności nie przekracza w żadnym
    > miesiącu 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia, o którym mowa w ustawie z dnia
    > 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2018
    > r. poz. 2177 oraz z 2019 r. poz. 1564), i która w okresie ostatnich 60
    > miesięcy nie wykonywała działalności gospodarczej.

    Bardzo dziękuje - wiedza może mi się przydać na emeryturze, jak już
    będę miał czas coś dłubać :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 73. Data: 2021-03-03 00:15:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > A wyrejestrowales odbiornik?

    Dlaczego miałbym poświadczać nieprawdę.

    > Bo w efekcie placisz abonament, tylko z odsetkami, i jeszcze dajesz
    > zatrudnienie "pacholkowi systemu".
    > Takie "na zlosc mamie odmroze sobie uszy" :-(

    Ale odróżniasz cwaniakowanie od niezgody?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 74. Data: 2021-03-03 14:23:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 3 Mar 2021 00:15:59 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Ale odróżniasz cwaniakowanie od niezgody?

    Bym uważał z tym niepłaceniem. Np. ostatnio zmieniło się w kwestii
    niepłacenia mandatów. Za brak zapłaconego mandatu nie ściga już
    komornik tylko po roku od terminu płatności idzie się na 3 dni do
    odsiadki z 70zl dniówką. I nie ma odwołania, jeśli patrol policji
    zatrzyma takiego "nieplatnika" przypadkowo na drodze do kontroli to
    nawet jak będzie w garniturze na wesele jechał zostanie zatrzymany i
    osadzony. Państwo się po cichu zmienia.

    --
    Marek

  • 75. Data: 2021-03-18 17:00:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-03-01 o 19:36, heby pisze:

    > Ależ oczywiście, osób stojących w rozkroku jest bardzo wielu.
    >
    > To na którą stronę się przechylą zależy od wielu rzeczy, ale z moich
    > obserwacji jest tak że zdolne osoby szybko tworzą sobie warunki aby
    > zarabiać olewając "naukę i dydaktykę" jak najszerzej. Mogą wchodzić w
    > grę różne pozaracjonalne powody jak np. powołanie do dydaktyki czy
    > potrzeba dowartościowania się. Niektórzy trzymają taki etat zdecydowanie
    > za długo, bo im szkoda odejść.

    Nie bierzesz pod uwagę pewnej rzeczy: wydziały na uczelniach muszą
    zatrudniać określoną liczbę pracowników naukowych, by móc nadawać
    stopnie naukowe i mieć ministerialne akredytacje na danym kierunku. Więc
    bardzo często jest tak, że to nie pracownik-wykładowca nie chce się
    zwolnić z uczelni, ale to uczelni zależy na tym, by nie pozbywać się
    danego pracownika naukowego z uczelni.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 76. Data: 2021-03-18 19:11:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/03/2021 17:00, Krystek wrote:
    > Nie bierzesz pod uwagę pewnej rzeczy: wydziały na uczelniach muszą
    > zatrudniać określoną liczbę pracowników naukowych, by móc nadawać
    > stopnie naukowe

    Ależ biorę, tylko że mało kogo obchodzi byle doktor. W tym celu najepiej
    zatrudniać na pikoetatach profesorów zwyczajnych. W efekcie, jakoś w
    200x pojawił się przepis że profesorem można się dzielić tylko dwa razy.
    Jest podzielny przez 2, podzielenie na 3 powoduje wyjątek.

    Przez dobre 2-3 miesiące jedynym tematem rozmów było "jak oni mogli nam
    to zrobić, dobro nauki itd itp". Oczywiscie większośc dyskutantów miała
    po kilka etatów wliczajac w to wykłady w tym samym czasie odległe o
    100km które odwalali asystenci a patouczelnie z rodzaju Wyższej Szkoły
    Parzenia Kawy i Informatyki posrały się ze strachu że im odbiorom mgr.

    AL przyschło i bangla, więc może tych profesorów jednak stykło, lub
    znaleziono rozwiązania "alternatywne".

    > bardzo często jest tak, że to nie pracownik-wykładowca nie chce się
    > zwolnić z uczelni, ale to uczelni zależy na tym, by nie pozbywać się
    > danego pracownika naukowego z uczelni.

    Tylko powyżej dr. Do dr włacznie uczelnie nie mają żadnego problemu
    zwolnić z dnia na dzień, etaty są zwyczajowo w tym kraju z umowami
    czasowymi. Co prawda prawo wymaga aby jakaśtam umowa była juz na stałe,
    ale przecięz nie istnieje nawet śladowy problem aby zwolnić takiego
    mgr/dr na wakacje. Po ch... ma pierdzeić w stołek, skoro nie ma
    studentów? Nie wiem jak obecnie, ale w 200x zwalnianie na 3 miesiące
    było podstawową formą motywowania młodych pracowników. Bardzo skuteczną
    z resztą sądząc po skoku do firm prywatnych aby jakoś przebiedować.

  • 77. Data: 2021-03-31 19:03:53
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 02.03.2021 o 21:22, heby pisze:

    > Przykro mi, sprawdziłem tu i tam:
    >
    > https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/5
    033/M.2019.281.Zarz.105.pdf

    Dawno mnie tu nie było, ale co tam.

    Mnie też przykro, bo wkleiłeś zarządzenie o praktycznie takiej samej
    treści, jak ja.

    W całym wątku rozmawiamy o pracy poza uczelnią (nie na drugiej uczelni).
    Paragraf, który cytujesz, dotyczy pracy na innej uczelni ("o której mowa
    w ust. 1"). Jeśli praca nie dotyczy innej uczelni, to nowa ustawa Gowina
    nic o tym nie mówi. I obecnie rektora nie interesuje, co produkujesz w
    garażu i czy dorabiasz na kasie w markecie.

    Możesz mi nie wierzyć, ale tak właśnie jest.

    A przed ustawą Gowina otwarcie DG lub podjęcie jednego zatrudnienia
    wymagało tylko _poinformowania_ retora. Dopiero więcej zatrudnień
    wymagało jego zgody. Która mogła być nawet domyślna, jeśli uczelnia
    zawarła ją w statucie.

    L.

  • 78. Data: 2021-03-31 21:23:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/03/2021 19:03, Luke wrote:
> [...]
    > nic o tym nie mówi. I obecnie rektora nie interesuje, co produkujesz w
    > garażu i czy dorabiasz na kasie w markecie.

    Bo wątek skręcił juz dawno w kierunku tematyki z okolic "jeden profesor
    dzieli się bez reszty przez 20 uczelni" a dorabianie nauczycieli
    akademickich najczęsciej sprawdza się do dorabiania w uczelniach i
    szkołach prywatnych, sporadczynie na DG. W 200x roku cieżko było znaleźć
    asystenta bez drugiego etatu w jakiejś szkole. Uczelnia zabezpiecza się
    przed takimi numerami stosownymi zapisami. Ilu z nich ma DG nie wiem,
    wtedy nie musieli bo wystarczyło podpisywać umowy o dzieło.