  • 11. Data: 2022-08-08 17:08:38
    Temat: Re: Pod Wielbarkiem powstała jedna z największych farm fotowoltaicznych w Polsce
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-01 o 16:26, J.F pisze:
    > Zeby bylo ciekawiej - sa ogniwa o znacznie wiekszej
    > sprawnosci/wydajnosci ... ale widac za drogie. Tylko w kosmos lataja.
    > Kiedys pewnie potanieją.

    Ja czekam z niecierpliwością na perowskity, te z Wrocławia.

    Robert

  • 12. Data: 2022-08-08 17:30:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Aug 2022 17:08:38 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Ja czekam z niecierpliwością na perowskity, te z Wrocławia.

    Nie wiem czy tak szybko sie doczekasz,
    ale widze ze na swiecie wyrosla konkurencja.

    Hm, czyzbys sie doczekal?
    https://www.wroclaw.pl/en/the-worlds-first-perovskit
    e-factory-opens-in-wroclaw

    https://sauletech.com/product/

    Fabryka jest, a cennika nie ma ... hm

    J.

  • 13. Data: 2022-08-08 19:03:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 8 August 2022 at 17:30:45 UTC+2, J.F wrote:

    > Nie wiem czy tak szybko sie doczekasz,
    > ale widze ze na swiecie wyrosla konkurencja.

> [...]
    Wszystko co drukowane jest nietrwałe
    i każdy to wie.
    Krzem to krzem i jest twardy i odporny na dzialanie UV, tem peratury, kwasów, wody

    W internecie znalazlem, że ta firma zajmuje się operacjami finansowymi, a
    niekoniecznie produkcją

    Cenówki solarne sa znane od 100 lat pod nazwą solarnych kalkulatorów po 2$ u
    Chinczyka

    W markecie solarne cenówki wymagaja doświetlenia, a panel o przyzwoitej rozdzielności
    nie jest tani i do tego łącznośc RF Bluetooth za krótka a wifi będzie się mieszało z
    wifi klientów , podczas aktualizacji.

    Czyli najtaniej kupić u Chinczyka miliony tanicch smartfonów z dużymi wyświetlaczami
    i podłaczyć na ladowanie do solarów

    Smartfony mają duże ekrany i mają łacznośc radiową i sa obecnie bardzo tanie
    i nie potrzeba niczego produkować, bo wszystko jest gotowe i wystarczy wgrać
    oprogramowanie.

    A co do Perowsików to może być tak, że produkcja nigdy nie ruszy, bo jest
    nieoplacalna, a wokól miliony tanich solarów z Chin

    Duńczyk drukuje solary od lat na drukarkach atramentowych dla szkół, ale nigdy nie
    były tanie.

    Japonczyk produkował folie solarną jako papę na dachy
    ale cala produkcja poszla do utylizacji i wyprzedaz jest w Holandii na ebayu,
    bo napięcie nominalne 380V
    czyli niebezpieczne

  • 14. Data: 2022-08-08 19:04:58
    Od: a a <m...@g...com>

    Redakcja www.wroclaw.pl 01-06-2021

  • 15. Data: 2022-08-10 11:39:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-08 o 17:30, J.F pisze:
    > https://www.wroclaw.pl/en/the-worlds-first-perovskit
    e-factory-opens-in-wroclaw

    > https://sauletech.com/product/
    >
    > Fabryka jest, a cennika nie ma ... hm

    Jak tłumaczyli z rok temu, to oni tylko dają technologię i linię
    produkcyjną, którą podłączasz do swojego procesu. Sami nie mają produkować.

    Robert

  • 16. Data: 2022-08-10 13:23:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 10 August 2022 at 11:39:41 UTC+2, r...@g...com wrote:

    > Jak tłumaczyli z rok temu, to oni tylko dają technologię i linię
    > produkcyjną, którą podłączasz do swojego procesu. Sami nie mają produkować.
    >
    > Robert
    To jest bardzo dziecinne tlumaczenie,
    gdy nikt perowsikowych solarów nie widzial, nie testowal, nie starzył i nie
    sprawdzil, że się w ogóle do czegokolwiek nadają i mają jakieś parametry w slońcu,
    temperaturze jako nowe i po roku, dwóch.

    Nikt nie zapłaci 1 feniga za wirtualny produkt./

    Oni nie dają linii produkcyjnej, bo drukarki atramentowe produkują zewnętrzne firmy.

    Jeżeli sami nie maja zaufania do swojej technologii i niczego nie wyprodukowali
    to jak ktoś może cos kupowac w ciemno i drogo i po co ryzykować,
    gdy solary krzemowe, elastyczne są coraz tansze i nie potrzeba kupować fabryki, bo
    Chinczyk dziennie milion solarów produkuje i rozsyła na cały świat.

    Reklamują 2 produkty

    1. cenówki solarne

    i 2. dachy solarne na wiatach nad samochodami.

    Ale takie cewówki może produkować Chinczyk i to miliard rocznie , bo ma tanie solary
    i ma elektronikę, ma wyświetlacze
    a gdy w markecie będzie niedoświetlona półka to cenowki przestana działać
    i firma je zdemontuje, bo za dużo kłopotu

    Kalkulatory solarne mają 50 lat

    --
    Dach solarny nad wiatą samochodowa musi byc sztywny i trwały, bo grad go uszkodzi
    mechanicznie, bo perowsiki będą drukowane na folii, a folia nie ma odporności

    Czyli 2 wirtualne pomysły
    a można takich setki wymyślać.

    Na okna się perowsiki nie nadają, bo blokują widocznośc
    na zasłony się nie nadają, bo nietrwale i nie mają sztywności

    Kto kupi wirtualny produkt, wirtualna technologię
    którą od lat reklamują, a produktu jak nie było tak nie ma,
    poza tym co w głowie.

    Jeżeli nie wyprodukują setek perowsików , nie pokazą że działaja, są mrozoodporne, są
    przydatne, mają sprawność
    nie udostepnią do publicznych testów, to nie przetrwają

    Poza tym problemem jest związek ołowiu w atramencie do drukowania.
    Unia zakazała produkcji i dystrybucji produktów zawierających rakotwóreczy ołów

    Czyli sklad atramentu musi zostac zmieniony a ołów wyeliminowany.

    Czy to jest możliwe ?

    Należy to sprawdzić

  • 17. Data: 2022-08-10 13:47:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Aug 2022 04:23:46 -0700 (PDT), a a wrote:

    > To jest bardzo dziecinne tlumaczenie,
    > gdy nikt perowsikowych solarów nie widzial, nie testowal,

    Chyba jednak widzieli i testowali ..

    > nie starzył i nie sprawdzil, że się w ogóle do czegokolwiek nadają i
    > mają jakieś parametry w slońcu, temperaturze jako nowe i po roku,
    > dwóch.

    Taka aktualna wersja - perowskity maja problem z trwałoscią.

    > Nikt nie zapłaci 1 feniga za wirtualny produkt./

    Kwestia ceny. Ludzie i w Lotto grają :-)

    > Oni nie dają linii produkcyjnej, bo drukarki atramentowe produkują zewnętrzne
    firmy.

    To niekocznie jest argument.
    Ta drukarka pewnie sie sklada z wielu elementow kupowanych.

> [...]
    Chinczyk dziennie milion solarów produkuje i rozsyła na cały świat.

    Co? daj linka. A - etykiety/pudelka z cenami.
    Nie zwrocilem uwagi, ze bez baterii.

> [...]
    > a gdy w markecie będzie niedoświetlona półka to cenowki przestana działać
    > i firma je zdemontuje, bo za dużo kłopotu

    No fakt, cena fotoogniwa w tej "cenówce" to tylko drobna część,
    konkurencji się tak nie wygra.
    Choc jak dojdzie do przetargu, to i 1% sie moze liczyc :-)
    A klientowi sie niekoniecznie powie, ze to ma trwalosc 3 lata :-)

    Za to wiaty ... to ogolnie moze byc przyszlosc na parkingach,
    ale znow masz racje - moga byc tez krzemowe.

    J.

  • 18. Data: 2022-08-10 14:11:40
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 10 August 2022 at 13:47:13 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    >

    > Za to wiaty ... to ogolnie moze byc przyszlosc na parkingach,
    > ale znow masz racje - moga byc tez krzemowe.

    Ja chcę aby odnieśli sukces, ale żeby cokolwiek wyprodukowali
    w realu, a nie w wirtualu, na animacji
    i żeby to miało znaną cenę
    i żebym to mógl kupić.

    In general inkjet solar cells are made by using an inkjet printer to put down the
    semiconductor material and electrodes onto a solar cell substrate. Both organic and
    inorganic solar cells can be made using the inkjet method. Inkjet printed inorganic
    solar cells are mainly CIGS solar cells.
    Inkjet solar cell - Wikipedia
    en.wikipedia.org/wiki/Inkjet_solar_cell
    en.wikipedia.org/wiki/Inkjet_solar_cell
    Czy ta odpowiedź była pomocna?
    Inne zapytania
    What is a printable solar cell?
    How much does it cost to print a solar cell?
    What is the inkjet printing of solar cells?
    Can you print solar panels on paper?
    Opinia
    Obrazy Printed Solar cell
    bing.com/images
    Obraz znaleziony dla: Printed Solar cell. Rozmiar: 176 x 170. Źródło: www.youtube.com
    Printing Australia's largest solar cells - YouTube
    Obraz znaleziony dla: Printed Solar cell. Rozmiar: 176 x 170. Źródło:
    www.solarquotes.com.au
    Printed Solar Cells - Are We There Yet? - Solar Quotes Blog
    Obraz znaleziony dla: Printed Solar cell. Rozmiar: 176 x 170. Źródło:
    www.architectureanddesign.com.au
    New solar cells offer you the chance to print out solar panels and ...
    Obraz znaleziony dla: Printed Solar cell. Rozmiar: 176 x 170. Źródło:
    scitechdaily.com
    Printing Solar Cells on Thin Films for Cheaper and More Efficient Solar ...
    Obraz znaleziony dla: Printed Solar cell. Rozmiar: 176 x 170. Źródło:
    www.solarchoice.net.au
    Quiet innovations keeping screen printed solar cells on top - Solar Choice
    Zobacz wszystko
    Zobacz wszystkie obrazy
    Eksploruj
    Solar Panels
    Home with Solar Panels
    Solar Panel Close Up
    Photovoltaic Cells
    Solar Power
    Solar Windows
    Solar Panels On Houses
    Sollar Panels
    Construction Photovoltaic Panel
    Organic Solar Cells
    Perovskite Solar Panels
    Solar Panels On the Roof
    Screen Printed Solar Cells | PVEducation
    https://www.pveducation.org/pvcdrom/manufacturing...

    Screen-printed solar cells were first developed in the 1970's. As such, they are the
    best established, most mature solar cell fabrication technology, and screen-printed
    solar cells currently dominate the market for terrestrial photovoltaic ...
    Printable solar cells for lightweight energy - CSIRO
    https://www.csiro.au/.../Printed-Solar-Cells

    The Challenge
    Our Response
    The Results

    Printable solar cells that are flexible and lightweight
    We're developing new materials and processes to produce thin, flexible and
    semi-transparent solar cells based on printable 'solar inks'. These inks are
    deposited onto flexible plastic films using a range of processes including,
    micro-gravure coating, slot-die coating and screen printing. We'v...

    Zobacz więcej tutaj: csiro.au
    What Are Printable Solar Cells & How Are They Made?
    https://www.momentumenergy.com.au/blog/printable-sol
    ar-cells

    Towards commercially viable printed solar cells Currently, printed solar cells have
    the life span of only six months and only reached about 10 per cent efficiency,
    whereas traditional silicon solar PV cells are closer to 25% efficient. ...
    What is a printable solar cell?
    Zobacz ten i inne tematy dotyczące tego wyniku
    What Are Printed Solar Cell Panels? | Charge Around Australia
    https://chargearoundaustralia.com/what-are-printed-s
    olar-cell-panels

    09.02.2021 ? How are printed solar cell panels made? Physicist and solar energy
    researcher Professor Paul Dastoor, together with his team at the Centre for Organic
    Electronics at the University of Newcastle, Australia, have pioneered the development
    of water-based solar ink. This suspension of OPV materials in water can be printed at
    high speed to produce very large ...
    Flexible printed solar cells - a new manufacturing frontier?
    https://energypost.eu/printed-flexible-solar-cells..
    .

    24.09.2018 ? So the key cost and power parameters are as follows. A printed OPV solar
    cell would cost less than EUR6.19 per square metre, which would scale ...

    Szacowany czas czytania: 11 min

    While you're up, print me a solar cell | MIT News
    https://news.mit.edu/2011/printable-solar-cells-0711

    11.07.2011 ? The researchers continue to work on improving the devices. At present,
    the paper-printed solar cells have an efficiency of about 1 percent, but the team
    believes this can be increased significantly with further fine-tuning of ...
    Inkjet solar cell - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Inkjet_solar_cell

    Inkjet solar cells are solar cells manufactured by low-cost, high tech methods that
    use an inkjet printer to lay down the semiconductor material and the electrodes onto
    a solar cell substrate. This approach is being developed ...
    (PDF) Printable Solar Cells - ResearchGate
    https://www.researchgate.net/publication/313635290_P
    rintable_Solar_Cells

    30.03.2017 ? Printable photovoltaic modules, along with other printed electronic
    devices, such as light-emitting diodes, thin film transistors, capacitors, coils,
    resistors, etc., are a ...
    Saule Technologies - Inkjet-Printed Perovskite Solar Cells
    https://sauletech.com

    Saule Technologies is a high-tech company that develops innovative solar cells based
    on perovskite materials. We have pioneered the use of inkjet printing for the
    production of flexible, lightweight, ultrathin, and semi-transparent ...

    ===

    https://www.bing.com/search?q=printed+solar+cell&for
    m=QBLH&sp=-1&pq=printed&sc=10-7&qs=n&sk=
    -----

    Solary drukowane na folii są znane od lat i produkowane od lat na świecie

    https://www.bing.com/images/search?q=printed+solar+c
    ell&qpvt=printed+solar+cell&tsc=ImageHoverTitle&form
    =IGRE&first=1

    ==

    Problemem są związki ołowiu, zakazane na terenie UE

    --

    Perowskitowe ogniwo słoneczne (PSC) jest rodzajem ogniwa słonecznego, które zawiera
    związek o strukturze perowskitu, najczęściej hybrydowy organiczno-nieorganiczny

    Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

    ---

    Materiały
    Struktura krystaliczna perowskitów CH3NH3PbX3 (X=I, Br i/lub Cl). Kation
    metyloamoniowy (CH3NH3+) otoczony jest oktaedrami PbX6.[12]

    Nazwa "perowskitowe ogniwo słoneczne" pochodzi od struktury krystalicznej ABX3
    materiałów absorpcyjnych, określanej jako struktura perowskitowa, gdzie A i B to
    kationy, a X to anion. Stwierdzono, że kationy A o promieniach od 1,60 A do 2,50 A
    tworzą struktury perowskitowe.[13] Najczęściej badanym absorberem perowskitowym jest
    trójchlorek metyloamoniowo-ołowiowy (CH3NH3PbX3, gdzie X jest jonem halogenowym,
    takim jak jodek, bromek lub chlorek), który ma optyczną przepaść pasmową pomiędzy
    ~1,55 a 2,3 eV, w zależności od zawartości halogenków. Trójhalek ołowiu formamidyny
    (H2NCHNH2PbX3) również okazał się obiecujący, z pasmami pomiędzy 1.48 a 2.2 eV. Jego
    minimalna pasmo przenoszenia jest bliższe optymalnemu dla ogniwa jednozłączowego niż
    trihalku ołowiu metyloamoniowego, więc powinien być w stanie osiągnąć wyższą
    wydajność.[14] Pierwsze zastosowanie perowskitu w półprzewodnikowym ogniwie
    słonecznym miało miejsce w ogniwie uwrażliwionym na barwniki, wykorzystującym CsSnI3
    jako warstwę transportującą dziury typu p i absorber. [15] Częstym problemem jest
    włączenie ołowiu jako składnika materiałów perowskitowych; ogniwa słoneczne
    skomponowane z absorberów perowskitowych na bazie cyny, takich jak CH3NH3SnI3,
    również zostały zgłoszone, choć z niższą wydajnością konwersji mocy.[16][17][18][19]

    https://en.wikipedia.org/wiki/Perovskite_solar_cell

    Czyli tak dlugo, jak perowsiki będą oparte na związkach ołowiu, tak długo ich
    produkcja i dystrybucja na terenie Europy będzie zakazana

    A jak podano wyżej,
    zastąpienie ołowiu cyną, radykalnie redukuje ich wydajnośc,
    czyli biznes sie nie zamyka

  • 19. Data: 2022-08-10 15:19:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Nie wiem czy tak szybko sie doczekasz,
    > ale widze ze na swiecie wyrosla konkurencja.

> [...]

    Może masz za rogiem, podszedłbyś i coś się dowiedział z pierwszej ręki? ;-)

    Robert

  • 20. Data: 2022-08-10 18:13:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Aug 2022 05:11:40 -0700 (PDT), a a wrote:

    bo Chinczyk dziennie milion solarów produkuje i rozsyła na cały świat.

    > Ja chcę aby odnieśli sukces, ale żeby cokolwiek wyprodukowali
> [...]

    Ilez wynalazkow mnie zaciekawilo, a potem sie okazywalo, ze to jakis
    demonstrator technologii do ulepszenia ..

    A mialy byc juz za chwileczke, juz za momencik.

    J.