  • 21. Data: 2022-08-10 18:37:00
    Temat: Re: Pod Wielbarkiem powstała jedna z największych farm fotowoltaicznych w Polsce
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 10 August 2022 at 15:19:10 UTC+2, r...@g...com wrote:

    > Może masz za rogiem, podszedłbyś i coś się dowiedział z pierwszej ręki? ;-)
    >
    > Robert
    Jako jednorożec, ten od Igi, za rogiem mam narośl rogową

    Ale skoro oglosili że otwarli fabrykę, to fabryka powinna coś wyprodukować

    Wiadomo, że czas zarazy jest trudny dla każdego i te primery do drukowania trzeba
    zamówić
    a w międzyczasie konkurencja rośnie.

    Nawet jak unia zakazała dystrybucji produktów zawierających ołów
    to sa inne rynki, Afryka, Hameryka Poludniowa, Azja
    i trzeba szukać kontrahenta

    Mają jakiegos japonskiego inwestora, ale dzisiaj Japonia to bida z nędzą
    i robotniki pracuja do 80 roku życia, aby oplacic czynsz, bo yen kiepsko stoi
    a co drugi zadlużony

    Podoba mi się produkcja foli solarnej

    https://www.infinitypv.com/

    Produkują folię solarną na kilometry i kup0ujesz tyle metrów ile potrzebujesz i
    nożyczkami odcinasz ile ci potrzeba
    i kapslujesz zakonczenia i już masz elastyczny foliowy panel solarny

    i na takie rozwiązania świat czeka

    https://youtu.be/4SJuIl-gd8g

    czyli na gotowy produkt

  • 22. Data: 2022-08-10 18:50:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-10 o 18:37, a a pisze:

> [...]
    nożyczkami odcinasz ile ci potrzeba
    > i kapslujesz zakonczenia i już masz elastyczny foliowy panel solarny

    A czym się to różni od tego z Wrocławia?
    Też nadruk na folię.

    Ta SauleTech we Wrocławiu fabryka to taka trochę prototypownia,
    ale z tego fimiku podlinkowanego wcześniej i z innych materiałów wynika,
    że Saule Technologies idzie bardziej w masówkę i podpisują kontrakty
    z takimi jak Scanska czy liderzy deweloperki, którzy całe płachty kupują
    i mają prąd ze ściany czy z witryny i raczej idą w hurt a nie w rozwiązania
    dla detalistów. Sieć detalistów, którzy ten produkt delikatnie zazbroją,
    ubiorą w jakieś ramki, czy przystosują do danego typoszeregu urządzeń
    to jest dopiero przyszłość.
    Dlatego nie znajdziesz cen ani żadnej oferty na dzisiaj.
    Nie wiadomo tylko czy zdążą, bo na tym
    rynku jest spora konkurencja i firmy od elektroniki użytkowej mogą wcześniej
    wypuścić swoje dedykowane arkusze/ramki solarne do telefonów czy
    oswietlenia itp

  • 23. Data: 2022-08-10 19:35:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Aug 2022 18:50:08 +0200, cef wrote:

> [...]
    > i mają prąd ze ściany czy z witryny i raczej idą w hurt a nie w rozwiązania

    Skanska chyba jeden budynek wyposazyla i to eksperymentalnie.

    A moze juz dwa?
    Bo cos niby sie zaczelo w 2018
    https://www.wnp.pl/budownictwo/fotowoltaika-i-perows
    kity-pochlonely-skanske,448347.html

    i cos zrobilo w 2021
    https://www.muratorplus.pl/technika/fasady/perowskit
    y-pierwsza-instalacja-z-perowskitami-uruchomiona-aa-
    hcyN-diVZ-yBmb.html

    Warszawa, Lublin ...

    https://www.teraz-srodowisko.pl/aktualnosci/saule-te
    chnologies-olga-malinkiewicz-ogniwa-perowskitowe-111
    30.html

    Miejmy nadzieje, ze za pare lat nie padną masowo.

    No ale wielkosc budynkow sugeruje juz w miare seryjna produkcje.

    J.

  • 24. Data: 2022-08-10 22:52:17
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 10 August 2022 at 19:35:12 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    >
    > Miejmy nadzieje, ze za pare lat nie padną masowo.
    >
    > No ale wielkosc budynkow sugeruje juz w miare seryjna produkcje.

    A czy ktoś widział ich gotowy produkt i sprawdził, jakie ma parametry ?

    Chinka produkuje od lat elastyczne panele solarne
    i pokazala mi cala fabrykę, cala produkcję, powiedziała z czym mieli problemy, z
    jakimi foliami
    i produkują solarne dachy do samochodów, produkują solary na maski samochodow.
    Powiedziała z czego wynika cena, jaka jest pracochłonność
    i taki standard można spogtkac na targach Intersolar w Monachium

    Przyjeżdżaja producenci solarów i pokazują swoje produkty, próbki, wersje demo
    i mozna kupić, bo to żadna tajemnica.

    Pani Olga mowi, że potrzebuje pinioncow, dużo pinionców,
    ale przecież zaczyna się od maloseryjnej produkcji i dostaje się pin ionce ze
    sprzedaży
    i rozkręca biznes.

    Można byc finansowanym Capexem, jak w Hameryce, że bank daje miliard dolarów do
    wyprania w biznesie
    no i buduje się fabrykę, cos tam produkuje, sprzedaje
    i oddaje bankowi, gdy się zarobi.

    Ale w każdym przypadku produkt jest realny, mozna go dotknąć, sprawdzic, pomierzyć.
    \
    No bo inaczej, to Zenki by gadały, że produkują poduszkowce z poduszki, do latania po
    łóżku

  • 25. Data: 2022-08-11 07:05:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-10 o 22:52, a a pisze:

> [...]
    > A czy ktoś widział ich gotowy produkt i sprawdził, jakie ma parametry ?
    >
    > Chinka produkuje od lat elastyczne panele solarne

    A jesteś pewny, że to ten sam produkt?.

> [...]
    > i taki standard można spogtkac na targach Intersolar w Monachium
    >
    > Przyjeżdżaja producenci solarów i pokazują swoje produkty, próbki, wersje demo

    Wskaż tych dostawców perovskitów na Intersolar 2023 - jest lista wystawców.

    > Pani Olga mowi, że potrzebuje pinioncow, dużo pinionców,

    A to inny temat, też lubię pinionce.

  • 26. Data: 2022-08-11 07:57:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 07:05:48 +0200, cef wrote:
> [...]

    [...]
> [...]
    y-pierwsza-instalacja-z-perowskitami-uruchomiona-aa-
    hcyN-diVZ-yBmb.html

    chnologies-olga-malinkiewicz-ogniwa-perowskitowe-111

    Chyba nie, ale jesli krzemowy, to lepszy.

    Przy czym cienkie/foliowe ogniwa sloneczne krzemowe sa znane od lat,
    sprawdzone, w najlepszej technologii maja znakomitą sprawnosc ... i
    kosmiczną cenę. Bo tez i w kosmos latają.

    Po perowskitach swiat spodziewa sie:
    -niskiej ceny,
    -może wyzszej sprawnosci niz tanie krzemowe - jak dopracują.
    zwykle krzemowe maja ok 15-20%.
    Ale na razie to chyba bój szedl o cene, choc krzemowe tanieją.

    > Wskaż tych dostawców perovskitów na Intersolar 2023 - jest lista wystawców.

    > A to inny temat, też lubię pinionce.

    Jak bedzie mogla konkurowac z Chinczykami, to i pieniadze sie znajdą.
    Tylko trwałosc - to na razie perowskity martwi.

    J.

  • 27. Data: 2022-08-11 12:51:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 11 August 2022 at 07:57:38 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    > Jak bedzie mogla konkurowac z Chinczykami, to i pieniadze sie znajdą.
    > Tylko trwałosc - to na razie perowskity martwi.

    Problem jest taki, że wyższą sprawnośc maja perowsiki ołowiane, których produkcja i
    dystrybucja w Europie jest zakazana.

    Perowsiki cynowe mają sprawnośc nawet o 50% niższą

    I tu jest problem