  • 31. Data: 2022-11-29 16:42:50
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jak klapę od kibla podnoszę to cie widze.

    To nie ja, debilu. To twoje odbicie w wodzie :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 32. Data: 2022-11-29 18:45:48
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Yerine Ictimai napisał(a):
    > Tak przykladowo
    >
    > Jest sobie akumulator motocyklowy 8Ah i powerbank 20 000 mA.
    > 8*12 = 96 Wh a 20*5,3 = 106 Wh
    >
    > Akumulator kosztuje 160 zl
    > a powerbank 110 zl

    cyt.
    Dostępna gęstość energii akumulatorów litowo-jonowych wynosi obecnie 250 Wh/kg,
    podczas gdy wcześniejsze akumulatory NiMH miały 80-90 Wh/kg, a współczesny
    akumulator kwasowo-ołowiowy wartość tylko 40-60 Wh/kg

    Ogólnie z accu LI-ion można iść w stronę coraz cieńszej anody-katody i folii
    jono-przepuszczalnej i coraz większej ilości elektrolitu. Trza również robić tak,
    aby pacniecie czy upadek baterii nie powodowały zwarcia.

    Kwasowo-ołowiowe podejrzewam jak o nie dobrze dbać, mogą służyć dziesiątki lat
    w niektórych zastosowaniach.

  • 33. Data: 2022-11-29 19:39:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 28.11.2022 o 23:40, Yerine Ictimai pisze:

    > A skad sie wzielo 3,6? Tyle ma powerbank?

    Tyle mają baterie w powerbanku. I to ich pojemność jest podawana.

    --
    Irokez

  • 34. Data: 2022-11-29 20:33:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:21vqj9fbf4fn$.13tc9c7tbhm3o.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Na pewno nie "nieograniczony". 200A moze byc? 2000A?

    Nieograniczony w sensie gniazdkiem usb c, kablem, ładowarką
    niespecjalną. Wyobraziłem sobie powerbank 20000mAh z Auchan.

    > A jakiej pojemnosci aku? Bo np 80Ah ladowane 20A, to ze 4h trzeba
    > ładować - i to wcale nie jest szybko, tylko wolno :-)

    Niby tak ale wyobraziłem sobie powerbank 20000mAh z Auchan.

    > W dodatku z 14V to moze i na początku poplynie duzo, ale szybko
    > spadnie. Chcesz duzy prąd, to trzeba wiecej V.

    Może będą używali stare prostowniki to ustawią prąd.

    > Niby aku w samochodzie mial prawie calkowicie rozladowane.
    >
    > Inni mierzyli ... bydle naprawde potrafi dac 200+ A.

    ale nie zdejmował klemy czyli benzyną na powerbanku nie pojedzie?
    a dieslem chyba pojedzie? spali coś?
    chyba że przetnie / zdejmie pasek alternara.

    --
    Piter

    halo Tu dzwoni Macron

  • 35. Data: 2022-11-29 20:57:34
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.11.2022 o 18:45, alojzy nieborak pisze:

    > Kwasowo-ołowiowe podejrzewam jak o nie dobrze dbać, mogą służyć dziesiątki lat
    > w niektórych zastosowaniach.

    Zapisz się do prokuratury z tymi podejrzeniami :]

    Dawno takiej bredni nie czytałem :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 36. Data: 2022-11-29 21:45:00
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > Wyślij UPS na jaki cie stać. Ma w sobie wszystko co potrzeba...w
    > zależności od ceny :)

    Na olx za niecałe 500zł jest do kupienia agregat jednofazowy.
    Może taki z bańką benzyny więcej pomoże?
    Wody da się zagotować i ewentualnie podgrzać pomieszczenie
    wystawiając agregat na zewnątrz...
    --
    pzdr, j.r.

  • 37. Data: 2022-11-29 22:25:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.11.2022 o 21:45, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Na olx za niecałe 500zł jest do kupienia agregat jednofazowy.
    > Może taki z bańką benzyny więcej pomoże?

    200zł więcej i masz na Allegro NÓWKĘ z gwarancją.

    > Wody da się zagotować i ewentualnie podgrzać pomieszczenie
    > wystawiając agregat na zewnątrz...

    Zapamiętaj. NIGDY nie używamy prądu do grzania wody czy w ogóle grzania.
    Chyba że nie mamy atmosfery z obecnością tlenu :)

    Mam tłumaczyć koszty energii?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 38. Data: 2022-11-30 12:47:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Nov 2022 19:39:54 +0100, Irokez wrote:
    >>> 20Ah * 3,6V * 0,85 = 61Wh

    > Tyle mają baterie w powerbanku. I to ich pojemność jest podawana.

    Tak jest, z tym, ze te baterie maja od 4.2V jak w pelni naladowane i
    nie obciazone.
    A koncowe napiecie ... trudno powiedziec - 3.6V jak rozladowane i
    nieobciazone, ale przeciez obciazone uzywamy.

    Ale ... do zasilania roznej elektroniki mozna by zrezygnowac z jednego
    przetwarzania.
    Polaczyc tych ogniw szeregowo na ~19V, i laptop zadziala.

    Tak przy okazji akumulator LiFePhosphate "12V"
    https://allegro.pl/oferta/akumulator-lifepo4-12v-100
    ah-100a-bms-bluetooth-12757582033

    napiecie na obudowie dumne 12.8V ... ile on ma ogniw?
    12.8/3=4.26666
    12.8/4=3.2

    3.2V jako napiecie koncowe mogloby by byc, ale w pelni naladowany
    to 16.8V. Ciut duzo jak na "12V", choc w granicach przyzwoitosci.

    Chyba, ze one maja jakies nizsze napiecia?

    J.

  • 39. Data: 2022-11-30 13:13:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Nov 2022 12:47:47 +0100, J.F napisał(a):

> [...]
    > przetwarzania.
    > Polaczyc tych ogniw szeregowo na ~19V, i laptop zadziala.

    Chłopie, ogranij się.
    Zasilacz laptopa jest trochę bardziej skomplikowany, niż stare oświetlenie
    choinki na kilkunastu żaróweczkach.
    Jeśli podepniesz szeregowo, to nie będzie balasowania poszczególnych ogniw.
    Laptop musi mieć zasilanie napięciem o dość dużej precyzji.
    Ponadto większość współczesnych laptopów "gada" z zasilaczem - są tam
    dodatkowe piny. Przykładowo Lenovo i Delle widzą, jaki zasilacz (o jakiej
    mocy) jest podłączony, a niektóre modele nie pozwolą ładować akumulatorów,
    jeśli jest podpięty zasilacz nie będący w ich wewnętrznej bazie (czyli
    chiński zamiennik).

    Są gotowe samochodowe zasilacze, które można zasilać w niektórych
    przypadkach od 8 do prawie 30 volt. Jest tam najczęściej przetwornica
    step-up / step-down, czasem coś innego, ale na pewno precyzyjny układ po
    stronie wyjściowej - do laptopa.
    Nie ma tylko zasilaczy do najmocniejszych laptopów typu gamingowego czy
    workstation, jak np ThinkPad P70, bo bezpiecznik zapalniczki samochodowej
    ma mniejszy prąd niż taki laptop jest w stanie pobrać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 40. Data: 2022-11-30 13:18:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Polaczyc tych ogniw szeregowo na ~19V, i laptop zadziala.

    Ja mam laptop zasilany przez USBC ze stacji dokującej.
    W "/sys/class/power_supply/ucsi-source-psy-USBC000:001
    "
    są pliki "voltage_min", "voltage_max" i "voltage_now",
    a w nich "5000000", "19500000", "19500000". Czyli stacja
    daje maksymalne namięcie, 19,5 V. Ale powinno działać
    już od 5 V, choć zapewne z mniejszą wydajnością. Branie
    napięcia wprost z akumulatora samochodowego/motocyklowego
    może być dobrą koncepcją dla nowoczesnych laptopów.
    Jest bliskie maksymalnemu, ale nie ma niebezpieczeństwa
    przekroczenia wartości granicznej.

    --
    Jarek