  • 161. Data: 2019-10-23 17:32:14
    Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Od: p...@g...com

    A ssij sobie jeśli takie masz fantazje :-)

  • 162. Data: 2019-10-23 19:11:30
    Temat: Re: Przejście. Debile kierowcy.
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-23 13:12, Kviat wrote:

    > Nie masz, bo siedzisz w swoim Pierdziszewie i wydaje ci się, że świat
    > się kończy na twoim Pierdziszewie.
    > Odkąd ludzie nie muszą błagać na kolanach byle urzędasa o paszport, to
    > sobie jeżdżą po świecie. Mają porównanie i przywożą dobre nawyki.

    Złe.

  • 163. Data: 2019-10-23 19:13:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2019 o 07:46, r...@k...pl pisze:

    > Nie ma, dopóki nie wejdzie.

    Pomijając wszystko inne - a jak wszedł, to miałem go zdjąć?

    > A ponieważ sam pisałeś, że jeszcze nie wszedł, to naraziłeś go.

    Zwolniłem bo wchodził do czego zobowiązuje mnie minister. Potem już był
    więc miał pierwszeństwo zgodnie z ustawą. Natomiast debil obok miał
    explicite napisane, że ma nie wyprzedzać/wymijać i to on naraził
    pieszego na niebnezpieczeństwo.

    A może ty chcesz sprawdzić swoje twierdzenia w praktyce i założyć sie,
    że winnym będzie kierownik BMW a nie zatrzymujący się przed przejściem
    ani pieszy? No dawaj - w końcu jesteś przekonany że masz rację - pewn
    kasa jest do zrobienia.

    --
    Shrek

  • 164. Data: 2019-10-23 19:16:05
    Temat: Re: Przejście. piesi ładują się.
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-23 15:27, Kviat wrote:

    > Gwarantuję, że po powrocie do kraju kilka dni minie zanim powrócisz do
    > polskiego "rytmu" jazdy. I nie dlatego, że chcesz, ale często nie da się
    > w Polsce normalnie jeździć, bo zapierdalacze siadają na dupę, inni z
    > piskiem ruszają spod świateł, potem jadą 300 metrów 100 km/h slalomem
    > żeby na następnych światłach wyhamować do zera i być bardziej pierwszym
    > o jeden samochód. W centrum miasta.

    Żal Ci?

    > Wybrzeże Katalonii to praktycznie same ronda. Często co kilkaset metrów
    > w centach nadmorskich miasteczek. Całkiem dobrze i płynnie się jeździ.

    Ale brednie. Ostatnio z zadowoleniem stwierdziłem, że w Polsce jedno
    rondo zlikwidowali. Zawsze jak miałem nim jechać to środkiem
    przejeżdżałem. I tak z każdej strony wszystkich wk..o bo nie dało się w
    żadną stronę jechać bez robienia kółeczka.

  • 165. Data: 2019-10-23 19:16:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    https://youtu.be/IJ2kvZpJ_BU?t=2 ?

    --
    Shrek

  • 166. Data: 2019-10-23 19:24:18
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-23 08:40, spider wrote:

    > Są przecież punkty karne.
    > Inna sprawa że taryfikator przekroczeń prędkości jest wg mnie do dupy.
    > Kara powinna być uzależniona od procentu przekroczenia prędkości
    > względem dopuszczalnej. Co innego przekroczyć o 40km/h na pustej Trasie
    > Siekierkowskiej a co innego zrobić to w mieście na ograniczeniu 40.

    Ograniczeń prędkości też nie powinno być :-) Są przecież znaki
    informacyjne i ostrzegawcze. Rozumiem prędkość zalecaną, ale generalnie
    3 kolory trudności drogi po to by wiedzieć czy uważać.

  • 167. Data: 2019-10-23 19:31:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2019 o 16:24, s...@g...com pisze:

    > Kogutek zaznaczal lare razy ze zaklada to i owo. I potem zaczal generalizowac.

    Tak zaznaczył, że jak pieszego piedolnął to pieszy wtargnął.

    > Jak sie wyjasnilo co i jak tam bylo to juz sie chyba nie odnosil do tego
    konkretnego przypadku.

    I zadania nie zmieniał, choć już kogucikowi jaj zabrakło żeby się
    załozyć kto zostanie uznany winnym.

    > Ale jesli jednak sie odnosil to jest w bledzie.

    Kogócik w temacie pieszych jest w wiecznym błędzie.

    > Jako jeden z nielicznych jesli nie jako jedyny.

    Doszli nowi.

    > A cala dyskusja to sie generalnie odnosi do ogolnej zasady ze nie nalezy wlazic na
    przejscie bezkrytycznie.

    Nie - dyskusja jest o tym, kto jest winny, a nawet kto jest winny w tym
    konkretnym przypadku. I nikt nie mówi, że przez przejścia należy
    przechodzić bezkrytycznie - jeśli tak twierdzisz, to zacytuj. W tym
    konkretnym przypadku w miarę bezpieczna separacja to około 250 metrów.
    Ciężko, zeby takie warunki zakładać. Tym bardziej, że zdarzy się taki co
    zamiast 100 poleci 120 i okaże się że 250 metrów to mało, a za chwilę
    okaże się, że wogóle nie da się przejść bo z 300 metrów to samochodu z
    chodzika po prostu nie widać.

    > I na moje oko ten watek to tak naprawde bicie sie slepego z gluchym bo jeden nawija
    o konkretnym przypadku a drugi o ogolnym tredzie.

    To jest skutek ogólnego trendu wśród niektórych kierowców, że
    pierwszeństwo pieszego to tak jakby pierwszeństwo kierowców.

    --
    Shrek

  • 168. Data: 2019-10-23 19:40:18
    Od: Kviat

    W dniu 23.10.2019 o 19:16, kk pisze:

    > Żal Ci?

    Tak. Jest mi ich żal.

    > Ale brednie.

    Pojedź i sprawdź. Wiem, że daleko i nie każdy niedzielny kierowca da
    radę dojechać, ale możesz polecieć samolotem i wynająć samochód na miejscu.

    > Ostatnio z zadowoleniem stwierdziłem, że w Polsce jedno
    > rondo zlikwidowali. Zawsze jak miałem nim jechać to środkiem
    > przejeżdżałem.

    Piłeś - nie jedź.

    > I tak z każdej strony wszystkich wk..o bo nie dało się w
    > żadną stronę jechać bez robienia kółeczka.

    Na tym polega rondo.
    Teraz już będziesz wiedział.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 169. Data: 2019-10-23 19:56:29
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-23 19:40, Kviat wrote:

    > Tak. Jest mi ich żal.

    A siebie?

    > Pojedź i sprawdź. Wiem, że daleko i nie każdy niedzielny kierowca da
    > radę dojechać, ale możesz polecieć samolotem i wynająć samochód na miejscu.

> [...]

    Jak powyżej.

  • 170. Data: 2019-10-23 20:09:52
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 23 października 2019 12:31:20 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > Nie - dyskusja jest o tym, kto jest winny, a nawet kto jest winny w tym
    > konkretnym przypadku. I nikt nie mówi, że przez przejścia należy

    No i sam widzisz ze jednak na te sama dyskusje sa roznie perspektywy. Bo ja raczej
    widze dyskusje ogolna a nie o tym jednym przypadku. Ten jeden walkujesz ty. Reszta
    generalizuje.

    > przechodzić bezkrytycznie - jeśli tak twierdzisz, to zacytuj. W tym
    > konkretnym przypadku w miarę bezpieczna separacja to około 250 metrów.

    Od momentu kiedy wyszlo na jaw ze gostek zapieprzal i zmienil pas to raczej poza
    kogutkiem nikt sie ich nie czepial i nie zwalal na nich winy. Reszta dyskusji jest
    wlasnie indywidualny pryzpadek vs ogolne zachowania pieszych i kierowcow.

    nawija o konkretnym przypadku a drugi o ogolnym tredzie.

    > To jest skutek ogólnego trendu wśród niektórych kierowców, że
    > pierwszeństwo pieszego to tak jakby pierwszeństwo kierowców.

    Nie demonizuj. Czytam co inni pisza to widze co maja na mysli.

    To co jeszcze widze to brak wzajemnego zrozumienia ze stosowanie interpretacji
    statycznej w sytuacji dynamicznej nie zadziala.

    W tym temacie zajrzyj sobei na to video:
    https://www.youtube.com/watch?v=M4-L8UgPkOk

    I zobacz co destin gada na temat zrozumienia.
    To co widze w watku to tego rodzaju sytuacje.