  • 11. Data: 2022-11-17 11:47:13
    Temat: Re: Przełącznik, układ sterujący czterema kanałami
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 16 listopada 2022 o 22:20:55 UTC+1 Adam napisał(a):
> [...]

    wodowy-czerwony-napis-0-i-6a-250v-tes-43?gclid=EAIaI
    QobChMI9qGyibOz-wIVawWiAx37eAmzEAsYBCABEgLslvD_BwE

    > To byłoby najlepsze rozwiązanie, gdyby nie to, że osoba słabo widzi i ma
    > problemy ruchowe i czuciowe.
    >
    > Ale kupię takie, zrobię atrapę do testów i zobaczymy, czy da radę
    > przełączać. Z pilotem do TV jakoś sobie radzi, chociaż czasem po
    > którejś-tam próbie.

    U siostry sprytnym elektrykom nie chciało się kłaść dodatkowych kabli, więc obie
    lampy w "kuchni"
    były zapalane jednym włącznikiem. Jedna nad tzw. "wyspą", druga nad stołem.
    Jako ze ta nad stołem potrzebna o wiele mniej razy, to wykańczający zaproponowali
    rozwiązanie na pilota od TV - odbiornik sterujący przekaźnikiem.
    Zmieściło się do obudowy lampy - tej części przykręcanej do sufitu, z której
    spuszczają się kable,
    na końcu których są żarówki.
    Do puszki pewnie taki zintergrowane urządzeni nie wejdzie, ale nie ma potrzeby - byle
    tylko
    dało się kupić taki z odbiornikiem podczerwieni na kabelku.
    Oczywiście należy użyć rzadko używanych przycisków w pilocie.
    Pytanie, czy ta puszka to w domu - chodzi o to, jak daleko trzeba z pilotem chodzić -
    albo
    jak daleko się wrócić, jak się zapomni ;>

    No i oczywiście można też dać przełączniki natynkowe - czy to będzie aż tak bardzo
    nieestetyczne?

  • 12. Data: 2022-11-17 12:02:52
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

> [...]
    > wyłącznik, nie ma możliwości dać więcej.
    > Drugi problem: musi być sterowanie proste, aby starsza osoba potrafiła
    > włączyć i wyłączyć światła.
    > Czyli przykładowo daję wyłącznik dwuklawiszowy i jeden klawisz włącza
    > jakieś sekcje, a drugi inne. A machanie tymi klawiszami włącza dodatkowe
    > programy.
    >
    > Czego szukać? Kilka-kilkanaście lat temu widywałem takie gotowe
    > "centralki", które można było w jakiś sposób oprogramować.
    >
    > Jest miejsce na centralkę w szafce, jest miejsce na kalble, ale (jak już
    > pisałem) tylko jedna puszka podtynkowa do wykorzystania.

    Może coś takiego:

    https://allegro.pl/oferta/joystick-fi-22mm-4xno-mani
    pulator-4-poz-chwilowy-8455376977

    Plus cztery wyłączniki toggle.

    Paweł

  • 13. Data: 2022-11-17 12:06:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozwiązanie na pilota od TV - odbiornik sterujący przekaźnikiem.
    > Zmieściło się do obudowy lampy - tej części przykręcanej do sufitu, z której

    Były w sprzedaży takie gotowe, nawet był taki u rodziców ze 20 lat temu:
    niby wyłącznik zwykły klawiszowy, ale z dodatkowym pokrętłem ściemniacza
    oraz czujką na pilota. Ale lata temu pilotem trzeba było celować w TV,
    aby ten zauważył go oraz celować w wyłącznik, aby nim sterować. Później
    przyszedł nowy TV, pilotem można było świecić gdziekolwiek i TV go
    widział, sterownik światła też łapał na odbitym, więc został zdemontowany.

> [...]
    - albo
    > jak daleko się wrócić, jak się zapomni ;>

    Przy drzwiach wejściowych. Polot nie jest problemem (można kupić
    dodatkowy), natomiast problemem jest starsza osoba z ograniczonymi
    możliwościami ruchowymi oraz słabym wzrokiem.

    > No i oczywiście można też dać przełączniki natynkowe - czy to będzie aż tak bardzo
    nieestetyczne?

    Przy drzwiach wejściowych już z jednej strony jest 4 lub 5 wyłączników,
    z drugiej dwa. Więcej się nie zmieści, a nie chcę dawać piętrowo.
    Estetyka jest rzeczą wtórną.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2022-11-17 12:25:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Nov 2022 12:06:41 +0100, Adam wrote:
> [...]

    Czasem widuje takie potrzeby nie tylko z powodu lenistwa elektrykow.

    Np dlugi "salon", dwie lamy, dwa wylaczniki, ale w jednym miejscu -
    no i trzeba spacerek od drugiej lampy.

> [...]
    > przyszedł nowy TV, pilotem można było świecić gdziekolwiek i TV go
    > widział, sterownik światła też łapał na odbitym, więc został zdemontowany.

    Byly, problemy jak piszesz.
    Teraz latwiej o sterownik z dedykowanym pilotem.
    Albo ukryty w "wyłaczniku" - bo maly pilot na kanapie sie zgubi,
    a do sterowania apką z telefonu nie moge sie przekonac.
    Albo glosem. Ale moze jeszcze dorosnę/przekonam sie :-)

    J.

  • 15. Data: 2022-11-17 13:11:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 17 listopada 2022 o 12:25:33 UTC+1 J.F napisał(a):

    > Albo glosem. Ale moze jeszcze dorosnę/przekonam sie :-)

    Tu jeszcze jest potrzebne "zaklęcie wstępne", np. "ok google" (co podobno nie działa,
    bo "asystent" słucha przez cały czas i robi to, co usłyszy, również bez zaklęcia)
    albo nasz tradycyjne "noż kurwa mać" ("co to znaczy?" ;)

  • 16. Data: 2022-11-17 13:15:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 17 listopada 2022 o 12:06:44 UTC+1 Adam napisał(a):

> [...]

    > przyszedł nowy TV, pilotem można było świecić gdziekolwiek i TV go
    > widział, sterownik światła też łapał na odbitym, więc został zdemontowany.

    No ale to mógł być jakiś taki głupi sterownik, co np. reagował po prostu na
    opromieniowanie
    (jak w myśliwcu) i wtedy toggle'ował.
    U siostry jest taki "mądrzejszy", co się uczy sekwencji - trzeba wcisnąć guziczek na
    obudowie
    sterownika i świecić w odbiornik pilotem z wciśniętym MAŁO UŻYWANYM guzikiem.
    I wtedy reaguje tylko na ten jeden guzik.
    Tak jak "piloty uczące się" - mam taki od nowego tunera, fajne to nawet, pilot do
    telewizora można schować, ale brakuje mi jednego "uczączego się" przycisku, są tylko
    4.

    > Przy drzwiach wejściowych już z jednej strony jest 4 lub 5 wyłączników,
    > z drugiej dwa. Więcej się nie zmieści, a nie chcę dawać piętrowo.
    > Estetyka jest rzeczą wtórną.

    No jak to takie centrum sterownia to pozostaje zdemontować wszystko i zamontować
    komputer
    ("te, komputer, angielska wóda" ;)

  • 17. Data: 2022-11-17 14:52:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Może coś takiego:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/joystick-fi-22mm-4xno-mani
    pulator-4-poz-chwilowy-8455376977

    > Plus cztery wyłączniki toggle.

    Raczej nie. Osoba słabo widzi, więc najpierw na dotyk pozycjonuje
    miejsce występowania wyłącznika, a później go przyciska. Tutaj by mogła
    niepotrzebnie i niechcący mogła włączać to-i-owo.

    Najlepsza byłaby "centralka", którą można by zaprogramować.
    Przykładowo mamy dwa klawisze monostabilne (podwójny dzwonkowy).
    Przyciśnięcie A włącza obwód 1, przyciśnięcie B włącza obwód 2.
    Kolejne przyciśnięcia po pewnej chwili wyłączają.
    Natomiast podwójne przyciśnięcie A włącza obwód 3 itd.

    Jakiś czas temu (co najmniej kilkanaście lat) widywałem takie.
    Teraz nie widzę. Pewnie trzeba by zaprząc do pracy jakiegoś Arduino i
    dorobić układy wykonawcze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2022-11-17 15:19:50
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2022-11-16 o 14:33, Adam pisze:
> [...]
    >
    > Jest miejsce na centralkę w szafce, jest miejsce na kalble, ale (jak już
    > pisałem) tylko jedna puszka podtynkowa do wykorzystania.

    Pewnie szukacz czegoś w tym stylu, przejrzyj okolice:
    https://allegro.pl/oferta/f-f-przekaznik-bistabilny-
    do-puszki-bis-404-7110100605

    A do manipulowania może wyłączniki żaluzjowe się nadadzą? Są też podwójne.

    Strona F&F chwilowo chyba poszła na odpoczynek, działa tylko część
    linków. Jeszcze Zamel może coś mieć.

    Pozdrawiam

    DD

  • 19. Data: 2022-11-17 19:04:47
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 16.11.2022 o 22:20, Adam pisze:

    wodowy-czerwony-napis-0-i-6a-250v-tes-43?gclid=EAIaI
    QobChMI9qGyibOz-wIVawWiAx37eAmzEAsYBCABEgLslvD_BwE

    > To byłoby najlepsze rozwiązanie, gdyby nie to, że osoba słabo widzi i ma
    > problemy ruchowe i czuciowe.

    Jeżeli tak, to estetyka musi ustąpić wygodzie użytkownika. Myślę że w
    wykonaniu *natynkowym* można zaimplementować odpowiednio duże i czytelne
    wyłączniki.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 20. Data: 2022-11-18 12:42:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To znaczy, że jełoP0zycja rozmawia z sądem lub biznesem przy jęzorkach z jądrami na
    cmentarzu.

    -----