  • 21. Data: 2022-11-18 12:43:57
    Temat: Re: Przełącznik, układ sterujący czterema kanałami
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To po co jej światło??
    ;-)
    Czujkę ruchu zamontuj.

    -----
    > Osoba słabo widzi

  • 22. Data: 2022-11-20 02:17:52
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    środa, 16 listopada 2022 o 07:34:01 UTC-6 Adam napisał(a):
> [...]
    > wyłącznik, nie ma możliwości dać więcej.
    > Drugi problem: musi być sterowanie proste, aby starsza osoba potrafiła
    > włączyć i wyłączyć światła.
    > Czyli przykładowo daję wyłącznik dwuklawiszowy i jeden klawisz włącza
    > jakieś sekcje, a drugi inne. A machanie tymi klawiszami włącza dodatkowe
    > programy.
    >
    > Czego szukać? Kilka-kilkanaście lat temu widywałem takie gotowe
    > "centralki", które można było w jakiś sposób oprogramować.
    >
    > Jest miejsce na centralkę w szafce, jest miejsce na kalble, ale (jak już
    > pisałem) tylko jedna puszka podtynkowa do wykorzystania.

    Myysle ze przekombinowujesz.
    Daj czujke ruchu tak jak inni sugeruja. Takowa to calkiem fajna sprawa. Sa takie w
    samej zarowce. Nie zebym polecal ale jak chcesz nisko wysilkowo to starczy
    paredziesiat pln i wkrecenie zarowki i juz.

    Jak bys chcial lepiej to juz warto sie zainteresowac jakimis sensorami mikrofalowymi
    i arduino czy inne raspberry.

    A jak chcesz cztery lampy to wykuj kawalek muru i dodaj drugi przelacznik dwu
    klawiszowy.

    Jakies tajemne sekwencje zapalania i gaszenia imho nie zdadza egzaminu.

    Ale jak bardzo chcesz to byle przekaznikowy modul z allegro ma 10A wiec na zarowki
    starczy z zapasem. No ale trza ogarnac to jakims arduino dodatkowo.

  • 23. Data: 2022-11-20 02:19:36
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    sobota, 19 listopada 2022 o 19:17:53 UTC-6 ptoki (ptoki) napisał(a):

> [...]
    starczy z zapasem. No ale trza ogarnac to jakims arduino dodatkowo.

    Albo jak bardzo sie uprzesz to mozesz sprobowac tego:
    https://allegro.pl/oferta/3-gniazdka-sieciowe-sterow
    ane-pilotem-zasieg-30m-10723045344?bi_s=ads&bi_m=lis
    ting:desktop:query&bi_c=YjJkODQ5YjgtZThjNC00Mzc5LTky
    ZDAtMmYxMWFiNGRlZTBjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emiss
    ion_unit_id=cbb92e9e-14d2-4c29-8fd4-cfb14be61a89

    Albo podobne. Nie zebym polecal ale moze ta osoba ma ciagle wolna kieszen i jej sie
    spodoba gaszenie swiatla bez wstawania...

  • 24. Data: 2022-11-24 21:28:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-11-16 o 14:33, Adam pisze:
> [...]
    >
    > Jest miejsce na centralkę w szafce, jest miejsce na kalble, ale (jak już
    > pisałem) tylko jedna puszka podtynkowa do wykorzystania.

    Zupełnym przypadkiem znalazłem coś:

    https://ep.com.pl/projekty/projekty-ep/14537-sekwenc
    yjny-wlacznik-oswietlenia

    O takie coś (funkcjonalnie) mi chodziło.
    Problem: nigdzie nie widzę kitu do sprzedaży.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2022-11-26 00:07:16
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    czwartek, 24 listopada 2022 o 14:28:06 UTC-6 Adam napisał(a):

    > Zupełnym przypadkiem znalazłem coś:
    >
    > https://ep.com.pl/projekty/projekty-ep/14537-sekwenc
    yjny-wlacznik-oswietlenia

    > O takie coś (funkcjonalnie) mi chodziło.
    > Problem: nigdzie nie widzę kitu do sprzedaży.

    Przeciez to mozna zrobic za pomoca byle arduino i plytki z 4 przekaznikami. Do
    ogarniecia w dwa popoludnia.

    Ale odradzam, za duzo kombinowania. W jedno popoludnie dodasz drugi podwojny
    przelacznik. No chyba ze masz gdzie indziej zasilanie a gdzie indziej doprowadzenie
    kabli do zarowek.

    Ale jak chcesz kita to kup na allegro jakies arduino (wez jakies esp8266 i ciesz sie
    rowniez sterowaniem przez web) i wspomniane plytki z przekaznikami.
    Calosc ogarnieszw dwa dni.

    Warto wiedziec ze te plytki z przekaznikami nie zawsze sa sterowane pinami. Sa takie
    ktore maja mikrokontroler i gada sie do nich po serialu wysylajac odpowiednie
    sekwencje wlaczenia.