  • 1. Data: 2022-06-03 10:58:57
    Temat: Przenosiny Nju --> Play
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W kiosku z gazetami kupiłem starter *Nju*; wydoiłem majówkowy
    internet -- przydał się, albowiem właśnie wtedy zaszwankowało
    międzyblokowe połączenie; wydzwoniłem niemal 30 groszy -- znaczną
    część zabrało Google automagicznym SMS; na Poczcie zleciłem
    przenosiny do Play; dostałem info via SMS, że *Plus* zgłasza problem...

    -=-

    Na najbliższej poczcie zabrakło kodów (czymkolwiek te kody są) więc
    radośnie wyruszyłem q innej placówce pocztowej, gdzie trafiłem na
    panie, które miały całe stosy długich (starej daty) SIMek Play, lecz
    do tej pory nie przenosiły numerów... Było późno -- do zamknięcia
    placówki pozostały 3 minuty, podczas składania wniosku pani pominęła
    wpisanie m@ila, co wydłużyło nieco cały proces, ale i ja zostałem
    obsłużony ,,w czasie'', i klient po mnie -- czyli pocztowe
    wnioskowanie nie jest czasochłonne...

    Przywędrował do mnie SMS (warunek napocztowych przenosin) więc
    przenoszony nr został podany poprawnie i przywędrował do mnie m@il,
    więc m@il także został podany poprawnie... Nie przybywały wieści
    z Nju typu: ,,dlaczego nas opuszczasz?'' czy ,,zostań -- damy coś
    miłego'', więc/tedy sprawa wyglądała podejrzanie...

    Strona WWW Play potwierdzała poprawne złożenie wniosku, lecz
    nie potwierdzała otrzymania zgody od obecnego operatora...

    Po godzinie 02 zwróciłem się do Nju z pytaniem o powód...

    Dziś dostałem SMS -- >>Plus zgłasza problem z przeniesieniem
    mego numeru<<...

    -=-

    Poczta nie pyta o dotychczasowego operatora podczas
    przenosinowego wnioskowania, więc to nie jest wina Poczty.

    -=-

    To mój (chyba) szósty problem okołoprzenosinowy:

    - Nju zgłosił niezgodność danych (chyba NIP vs PESEL)

    potrzebny był kolejny wniosek, sprawa przeciągnęła
    się na kolejny miesiąc

    - przenoszony numer rozmnożył się -- przez parę dni
    był czynny *jednocześnie* u dwóch operatorów

    *chyba* przenosiłem numer z tonącego Rebtel

    - Faktyczna SIMka (prawdopodobnie padnięta) nie wystartowała

    SIMka została wymieniona

    - niewytłumaczalny problem Orange --> Play lub odwrotnie

    chyba to był numer, który wcześniej dostałem w Rebtel

    - wystąpił nienaprawialny ;) problem podczas pocztowych
    przenosin z a2mobile do Play

    numer został przeniesiony w salonie Play;
    nie został uruchomiony w Play, więc nie wiem,
    czy jest OK, ale wszystko wygląda poprawnie
    (wielu numerów nie uruchomiłem po przeniesieniu do Play)

    - teraz przenosinowy wniosek trafił pod zły adres

    czeka mnie wizyta w salonie Play

    Trudno mi zgadnąć, ile razy przenosiłem telefoniczne
    numery -- myślę, że mniej niż sto razy...

    Najmniej problemów miałem w Play.
    (i chyba najwięcej do czynienia miałem z Play)

    Przenosiłem pomiędzy kilkoma operatorami: a2mobile, Nju, Orange,
    Play, Plus/Polkomtel, T-Mobile, Virgin mobile... (mogłem coś opuścić)

    Operator a2mobile należał chyba początkowo do Polkomtelu, teraz należy
    do kogoś innego...

    Nju należy do Orange.

    -=-

    W trakcie pisania m@ila zadzwonił Nju w sprawie reklamacji -- z mej
    strony słowa uznania za reakcję. :)

    -=-

    Najwyraźniej przenosinowy wniosek trafił do Plusa i nie trafił do Nju.

    -=-

    Oczywiście przyokazyjnie Nju zachęcał do pozostania.

    -=-

    Net Nju u mnie jest znacznie gorszy niż Play, ale w Wieńcu net Orange
    był znacznie lepszy niż Play. Z telefonami w Białymstoku nie widzę
    różnicy pomiędzy Orange/Nju i Play, natomiast w Wieńcu lepsze były
    telefony Orange niż Play, ale szalonej różnicy nie było -- używałem
    bezproblemowo i Orange, i Play...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 2. Data: 2022-06-06 17:34:51
    Temat: Re: Przenosiny Nju --> Play
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" t7cigh$1gna$...@g...aioe.org

> [...]
    > część zabrało Google automagicznym SMS; na Poczcie zleciłem
    > przenosiny do Play; dostałem info via SMS, że *Plus* zgłasza problem...

    Numer jest zaczarowany...
    ======
    Dzień dobry, co mogę dla Ciebie zrobić?

    Klient 16:48
    Dzień dobry. 03 czerwca zleciłem na Poczcie przeniesienie numeru xxxxxxxxx
    do Play. Wniosek został wysłany do Plusa, ale przenoszony numer jest w Nju.

    avatar 16:50
    Proszę o chwilę cierpliwości.
    W tej sprawie przekieruję czat do odpowiedniego działu

    .
    .

    avatar 16:52
    Cześć! Opisz mi proszę sytuację, postaram się pomóc

    Klient 16:53
    03 czerwca zleciłem przeniesienie numer do Play. Poczta nie pyta, gdzie
    jest przenoszony numer. Wniosek trafik do Plusa -- numer jest w Nju.

    avatar 16:56
    Z tego co widzę ten numer jest już w naszej sieci. W systemie wszystko
    wygląda w porządku. Czasami pojawia się sytuacja, w której ustawienia
    karty SIM automatycznie się resetują, ale nie martw się - przeprowadzę
    na karcie SIM synchronizację ustawień w celu poprawy działania usług.
    Proszę za 15 minut wyłączyć urządzenie i włączyć ponownie, dobrze?
    Zmiany mogą zostać wprowadzone w ciągu 24 godzin. Czy mogę Ci
    jeszcze jakoś pomóc?

    Klient 16:57
    Rozmawiamy o numerze xxxxxxxxx?

    avatar 16:58
    Tak, dokładnie

    Klient 16:58
    OK.
    U mnie nadal ten numer jest w Nju. Sprawdzę, czy SIMka Play daje
    się uruchomić. Nie widzę tego numeru w aplikacji telefonicznej.

    avatar 17:01
    Ach przepraszam, aktywny jest numer tymczasowy. Twój dotychczasowy
    operator zgłosił problem z przeniesieniem Twojego numeru do PLAY.
    Proces został przerwany. Skontaktuj się z nim w celu wyjaśnienia
    nieprawidłowości, a następnie odwiedź Salon PLAY, aby ponownie
    złożyć wniosek.

    Klient 17:01
    Proszę o przeczytanie tego, co napisałem.
    Wniosek trafił do Plusa -- numer jest w Nju.

    avatar 17:02
    Rozumiem, tak jak wspomniałem nie jest to zależne od nas.
    Musisz skontaktować się w tej sprawie ze swoim poprzednim
    operatorem My nie mamy możliwości przeniesienie nie naszego
    numeru do innego operatora

    Klient 17:02
    Kontaktowałem się. Nju nie dostał wniosku.
    Czy Pan może mnie czytać?
    Czy piszę nie po polsku?

    Klient 17:03
    Wysłaliście wniosek pod zły adres.
    Chcę przenieść numer z NJU, nie z Plusa. Wysłaliście wniosek do
    Plusa. Plus to Polkomtel, Nju to Orange. Numer xxxxxxxxx jest
    w Nju, czyli w Orange -- jest, co przed chwilą sprawdziłem.

    avatar 17:05
    Rozumiem, w takiej sytuacji proszę udać się do salonu Play,
    aby ponowić wniosek.

    Klient 17:05
    OK.
    Przeczytana
    ======

    Wcześniej dostałem taką odpowiedź:

    ======
    Odpowiedź na zgłoszenie
    nr 264126039 z 3 czerwca 2022 roku

    Dzień dobry!
    Otrzymałam zgłoszenie, które dotyczyło przeniesienia numeru.
    6 czerwca skontaktowałam się z Panem, ale nie udało się nam
    porozmawiać. Numer xxxxxxxxx był przenoszony z sieci Plus do
    sieci Play. Plus zgłosił problem z przeniesieniem Pana numeru.
    Dlatego musieliśmy anulować wniosek o przeniesienie numeru.
    Proszę, żeby kontaktuj się Pan z siecią Plus, żeby wyjaśnić
    sprawę. Następnie udał się naszego punktu i złożył nowy wniosek.

    Z poważaniem
    ======

    na taką prośbę:

    ======
    pt., 3 cze, 18:01

    Za pośrednictwem Poczty złożyłem 02 bm. (wczoraj) wniosek o przeniesienie
    telefonicznego numeru xxx xxx xxx z Nju do Play.

    Z niewiadomej mi przyczyny wniosek trafił do Polkomtelu, zamiast do Orange,
    gdzie został odrzucony; Nju twierdzi, iż takowy wniosek nie wpłynął do Nju
    i skierował mnie do Play

    Proszę o pomoc.

    Leszek Ciszewski
    ======

    po której odpisałem:

    ======
    14:30 (2 godziny temu)

    Problem w tym że numer jest w Nju, czyli Orange -- nie w Plusie...
    Wniosek należy wysłać do Nju, nie do Plusa...

    LC
    ======

    Może nie ma tu czarów? Może jest gorąco?...

    -=-

    Kolejny numer Nju też będzie tak zaczarowany?... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 3. Data: 2022-06-06 17:52:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2022 10:58:57 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]

    > radośnie wyruszyłem q innej placówce pocztowej, gdzie trafiłem na
    > panie, które miały całe stosy długich (starej daty) SIMek Play, lecz

    to teraz Poczta Polska numery przenosi ?

> [...]
    > z Nju typu: ,,dlaczego nas opuszczasz?'' czy ,,zostań -- damy coś
    > miłego'', więc/tedy sprawa wyglądała podejrzanie...

    Teraz sie nie da.

    Zglaszasz u nowego operatora chec przeniesienia i stary ma numer
    przeniesc. Nie ma juz czasu na negocjacje :-)

    > To mój (chyba) szósty problem okołoprzenosinowy:

    doswiadczony klient z Ciebie :-)

    J.

  • 4. Data: 2022-06-06 18:09:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 17:34:51 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Eneuel Leszek Ciszewski" t7cigh$1gna$...@g...aioe.org
    >
    > Numer jest zaczarowany...
    ======
    [...]
> [...]
    >
    > avatar 17:05
    > Rozumiem, w takiej sytuacji proszę udać się do salonu Play,

    No coz, sprawa jest chyba jasna - Play wyslal wniosek do Plusa.
    A poniewaz to sie dzieje automatycznie, to ciekawe czy mogli cos
    zepsuc ... i czy mogą naprawic :-)

    A tak mi jeszcze chodzi po glowie ... czy ten numer byl pierwotnie
    przydzielony orange czy plusowi?
    Bo zdaje sie, ze po zakonczeniu umowy z klientem numer trafia
    do pierwotnego operatora (ktory kiedys zaplacil za przydzial).

    Orange go bezprawnie zatrzymal i wydrukowal na starterze?
    troche wątpie.
    To moze kiedys byl przeniesiony do Plusa i Plus go jakos nie
    skasowal ze swoich baz? Ale chyba skasował, skoro nie potwierdza
    przenosin.

    A moze to Play nie skasował, a kiedys mial wpis?

    A probowales dzwonic na niego z sieci Plus? z Play?
    Jakie pierwsze cyferki?

    Tu sobie sprawdz numer
    https://bip.uke.gov.pl/numeracja/dostawca-uslug/

    https://www.telko.in/operatorzy-szybko-docenia-centr
    alny-system-przenoszenia-numerow-

    no to teraz powinno byc
    https://bip.uke.gov.pl/download/gfx/bip/pl/defaultak
    tualnosci/99/7/1/19.11_opis_procesow_glownych_przeno
    szenia_numerow.pdf

    J.

  • 5. Data: 2022-06-07 00:17:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" h...@4...net

    > No coz, sprawa jest chyba jasna - Play wyslal wniosek do Plusa.

    Mogą zrozumieć mnie...

    Już po napisaniu postu pomyślałem, że może piszę po polsku,
    ale czytają mnie Ukraińcy, którzy mnie nie panimają...

    > A poniewaz to sie dzieje automatycznie, to ciekawe czy mogli cos
    > zepsuc ... i czy mogą naprawic :-)

    Tuż po zgarnięciu tego numeru zauważyłem w necie, że ów nr należy do
    Plusa. Pomyślałem, że należał, skąd został przeniesiony do Nju... Ale...
    - skoro ktoś przeniósł, dlaczego wypuścił tak ładny numer?
    - dlaczego inne numery z tej puli (czy jak to nazwać) też
    należą do Plusa a można je kupić w Nju?

    > A tak mi jeszcze chodzi po glowie ... czy ten numer byl
    > pierwotnie przydzielony orange czy plusowi?

    Masa numerów z tą samą szóstką pierwszych cyfr rzekomo (wg jakiejś
    strony w necie) należy do Plusa. Mało prawdopodobne, że takie masy
    ludzi przeniosły się z Plusa do Nju, po czym zostawiły tak ładne
    numery w Nju... Chcę skompletować ;) więcej tych numerów...
    [czego człek nie uczyni z nudów?!]

    > Bo zdaje sie, ze po zakonczeniu umowy z klientem numer trafia
    > do pierwotnego operatora (ktory kiedys zaplacil za przydzial).

    Aż tak źle? Co wówczas, gdy ów pierwszy operator nie istnieje?

    > Orange go bezprawnie zatrzymal i wydrukowal na starterze?

    Ja też w to wątpię.

> [...]

    > nie skasowal ze swoich baz? Ale chyba skasował, skoro nie
    > potwierdza przenosin.

    > A moze to Play nie skasował, a kiedys mial wpis?

    Wg mnie jest jakiś centralny spis numerów -- i w nim jest błąd...

    Takie ładne numery mógł (bo jest najbliżej decyzyjnych
    sfer) sobie dać właśnie Orange -- choćby do Nju...

    > A probowales dzwonic na niego z sieci Plus? z Play?
    > Jakie pierwsze cyferki?

    Z Play tak, z Plusa nie, bo nie mam numeru w Plusie...

    > Tu sobie sprawdz numer
    > https://bip.uke.gov.pl/numeracja/dostawca-uslug/

    Oto wynik:
    Operatorem numeru xxxxxxxxx jest Orange Polska S.A. (RPT: 1)

    Pociesza mnie ta wieść!!!

    3.71 pln przepadło na zawsze... Chlip, chlip...
    (skończył się 06 czerwca)

    > https://www.telko.in/operatorzy-szybko-docenia-centr
    alny-system-przenoszenia-numerow-

    Przepraszamy, podana strona nie istnieje
    Jeśli adres strony został, wpisany w oknie
    przeglądarki prosimy sprawdzić jego poprawność.

    -=-

    Ciekawe, czy ten tymczasowy numer chodzi -- jeśli
    tak, czy dostanę nań bonus za przeniesienie... ;)

    BTW -- od tygodnia nie mam ani netu w komórce, ani nawet wychodnego gadania...

    -=-

    Sprawa o tyle ciekawa, że do tej pory Play bardzo dobrze
    mnie rozumiał i bardzo życzliwie mnie traktował. Na brak
    życzliwości nie narzekam, ale ze zrozumieniem jest gorzej...

    Nie chciałbym popsuć dobrych relacji z Play. :)
    [dobrych dla mnie]

    -=-

    Do ,,miasta'' nie wybieram się na razie -- salon może poczekać...
    Agreguję ,,sprawy'' do załatwienia, po czym wyruszam w odległe ;)
    miejsca... Jak odległe? Ano niby w odległości Lidla ode mnie, ale
    jednak...

    -=-

    Na palcu mam coś, co wygląda jak kurzajka, czyli brodawczak...
    Morduję to coraz mocniej, to coś jakby zdycha, kruszy się,
    odpada, po czym w *kilka godzin* odrasta... Co za diabeł?!

    Wszystkie inne brodawki dawno pomordowałem -- ta jedna jest jakby nieśmiertelna...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2022-06-07 00:29:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" iye8xj5tk02c$....@4...net

    > to teraz Poczta Polska numery przenosi ?

    Tak -- do Play.

    > Teraz sie nie da.

    Jakże nie?! Ile razy już przenosiłem... Ostatnio 6 numerów z 2tmobile
    (był telefon z pytaniem) i wcześniej kilka (może też 6) z Orange...

    > Zglaszasz u nowego operatora chec przeniesienia i stary
    > ma numer przeniesc. Nie ma juz czasu na negocjacje :-)

    I czas jest, i możliwości są -- można po obu stronach złożyć rezygnację...

    > doswiadczony klient z Ciebie :-)

    Owszem. :) Dziesiątki przenoszeń... Kilkanaście numerów...

    Lidl sprzedaje tanio biały ser -- 8.96 pln za kilogram...
    Muszę jeść nabiał, by mi kości nie pękały, muszę odchudzać
    się, by kręgielnia i kolana wytrzymały... Muszę dużo łazić,
    bo biegać nie mogę i muszę dużo odpoczywać...

    -=-

    Dzwonił do Mnie Citi -- poprosiłem, by zadzwonił za pół godziny...
    Minęło wiele godzin -- nie zadzwonił do mnie do tej pory... Chciał
    dać mi jakiś kredyt -- zaproponowałem, by dał mi kredytówkę :)
    i 6 stów do Allegro... Kupiłbym sobie dwie hybrydy Tenda O6...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2022-06-07 11:34:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 00:29:47 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" iye8xj5tk02c$....@4...net
    >
    > Tak -- do Play.

    > Jakże nie?! Ile razy już przenosiłem... Ostatnio 6 numerów z 2tmobile
    > (był telefon z pytaniem) i wcześniej kilka (może też 6) z Orange...

    No no ... ciekawe.
    Ale IMHO - tak sie juz nie da.
    Dyspozycja zostala wydana i trzeba zrealizowac :-)

    No - wydaje sie, ze mozna zadzwonic do klienta, i upewnic sie,
    ze naprawde chciał przeniesc numer. Bo moze jakis oszust czy pomyłka.
    Czy mozna mu przestawic lepszą oferte ... troche wątpie, bo sie
    zaraz jakies urzedy zainteresuja.

    Załózmy jednak, ze udało sie klienta przekonac i w porozumieniu
    wysłac odmowę uwolnienia numeru.
    I klient zostaje z nowo zawartą umową :-)

    > I czas jest, i możliwości są -- można po obu stronach złożyć rezygnację...

    Rezygnacje u starego operatora mozesz wczesniej zlozyc.
    No ale skoro poszedles na Poczte, to nie złożyleś :-)

    A teraz jest juz tylko 24h na reczywiste przeniesienie nr,
    przynajmniej tak mi sie wydaje.

    J.

  • 8. Data: 2022-06-07 11:47:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 00:17:39 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" h...@4...net
    >
    > Mogą zrozumieć mnie...
    >
    > Już po napisaniu postu pomyślałem, że może piszę po polsku,
    > ale czytają mnie Ukraińcy, którzy mnie nie panimają...

    Po prostu jestes dla nich bardzo nietypowym przypadkiem, i nikt nawet
    nie wpadnie na to, ze to u nich sie cos pomylilo ..

    > Tuż po zgarnięciu tego numeru zauważyłem w necie, że ów nr należy do
    > Plusa. Pomyślałem, że należał, skąd został przeniesiony do Nju... Ale...
    > - skoro ktoś przeniósł, dlaczego wypuścił tak ładny numer?

    Z dziesiatek roznych przyczyn. Najprostsza - nie zalezalo mu.

    > - dlaczego inne numery z tej puli (czy jak to nazwać) też
    > należą do Plusa a można je kupić w Nju?

    > Masa numerów z tą samą szóstką pierwszych cyfr rzekomo (wg jakiejś

    Podaj choc pierwsze 4.

> [...]
    > ludzi przeniosły się z Plusa do Nju, po czym zostawiły tak ładne
    > numery w Nju... Chcę skompletować ;) więcej tych numerów...

    Mozliwe, ze jakas firma wziela hurtem 1000 czy 500, potem przeniosla,
    potem zakonczyla.

    > Aż tak źle? Co wówczas, gdy ów pierwszy operator nie istnieje?

    Na razie tak chyba nie ma.
    Ale jak nie istnieje - to wraca do urzedu i urzad sprzeda jeszcze raz
    :-)

    > Ja też w to wątpię.

    Az tak bym nie watplil. Moze Orange uwaza za swoje.
    Tylko ... skad sie o tym urzad dowiedzial?

    > Wg mnie jest jakiś centralny spis numerów -- i w nim jest błąd...

    No jest, linki nizej.

> [...]
    > Operatorem numeru xxxxxxxxx jest Orange Polska S.A. (RPT: 1)
    >
    > Pociesza mnie ta wieść!!!
    >
    > 3.71 pln przepadło na zawsze... Chlip, chlip...

    Czyli problem gdzies w Play.

    alny-system-przenoszenia-numerow-

    > Przepraszamy, podana strona nie istnieje
    > Jeśli adres strony został, wpisany w oknie
    > przeglądarki prosimy sprawdzić jego poprawność.

    U mnie dziala.
    Moze ci bruzdzi "-" na koncu?

    > Ciekawe, czy ten tymczasowy numer chodzi -- jeśli
    > tak, czy dostanę nań bonus za przeniesienie... ;)

    Niewykluczone.
    Po czym numer zniknie, razem z bonusem :-)

> [...]
    > mnie rozumiał i bardzo życzliwie mnie traktował. Na brak
    > życzliwości nie narzekam, ale ze zrozumieniem jest gorzej...

    IMO - tym razem to "komputery zawinily" :-)

    > Nie chciałbym popsuć dobrych relacji z Play. :)
    > [dobrych dla mnie]

    To plac rachunki :-)

    J.

  • 9. Data: 2022-06-09 00:43:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" sshlyfh1v3q0$....@4...net

    > Po prostu jestes dla nich bardzo nietypowym przypadkiem,
    > i nikt nawet nie wpadnie na to, ze to u nich sie cos pomylilo ..

    Najwyraźniej tak.

    > Z dziesiatek roznych przyczyn. Najprostsza - nie zalezalo mu.

    Jest naprawdę ładny.

    > Podaj choc pierwsze 4.

    Wówczas poznasz aż 6 cyfr, bo to 'abc cba xyx' z tym, że:
    - y i x są w jednej lini pionowej, x=y+6
    - a, b, c są w jednej lini poziomej, c=b+1=a+2

    Mam jeszcze podobny -- 'abc cba xyx',
    ale tu 'xyx' są w jedenj lini ukośnej.

    > Mozliwe, ze jakas firma wziela hurtem 1000 czy 500,
    > potem przeniosla, potem zakonczyla.

    Może. :)

    > Na razie tak chyba nie ma.
    > Ale jak nie istnieje - to wraca do urzedu i urzad sprzeda jeszcze raz

    Ciekawe, co wówczas, gdy numer szybko wędrował i po 20 latach
    trudno odtworzyć nośną histErię... ;)

    > Az tak bym nie watplil. Moze Orange uwaza za swoje.
    > Tylko ... skad sie o tym urzad dowiedzial?

    Orange chyba ma stabilną ;) pozycję w RP.

    > No jest, linki nizej.

    Owszem -- i tam numer jest w Orange.

    >>> https://bip.uke.gov.pl/numeracja/dostawca-uslug/

    Zaproponowano mi odzysk -- kosztem 38 groszy... ;)

    > Czyli problem gdzies w Play.

    >>> https://www.telko.in/operatorzy-szybko-docenia-centr
    alny-system-przenoszenia-numerow-

    > U mnie dziala.
    > Moze ci bruzdzi "-" na koncu?

    Już jest OK.

    > Niewykluczone.

    Kiedyś w Orange odpaliłem bonus na tymczasowym -- bonus
    odnalazł się na przenoszonym, ale sumaryczny czas nie zwiększył się. :)

    > Po czym numer zniknie, razem z bonusem :-)

    Wówczas raczej przywrócą -- do tej pory nie miałem tego rodzaju problemów z Play.

    > IMO - tym razem to "komputery zawinily" :-)

    Raczej -- niechęć do czytania.

    > To plac rachunki :-)

    Właśnie problem zaistniał, gdy zapłaciłem!
    Zwykle tak jest -- łatwiej program skrakować niż odpalić płatną licencję...
    Do tej pory Play dawał mi prawie (parę razy doładowałem po 5 pln) wszystko
    za free, czasami dorzucał coś (niedawno dorzucił 5 pln, gdy przeterminowałem
    ważność numeru -- przy okazji ponownego uaktywnienia) czasami wypuszczał numer
    już nieaktywny... Teraz jestem zwyczajnym klientem -- KUPIŁEM :) gdzieś starter
    i chcę przenieść ten numer zdecydowanie pierwszy raz do Play!

    -=-

    Może w poniedziałek pójdę do salonu... Może wyrobię się do piątku?...

    -=-

    Rozmyślam o kredytówce Citi z 600 pln na Allegro oraz kupnie dwóch Tend O9...
    Mocowanie jednym cybantem źle wróży... https://www.youtube.com/watch?v=ZUOSDrFyCYI
    23 dB zysku antenowego i na oko fajny soft... Przesuwanie kanału o 5 MHz w razie
    czego...
    Ale ten pojedynczy cybant... Czy na takim talerzyku nie zbierze się śnieg lub deszcz?

    Co gorsza -- na te 600 pln bym czekał co najmniej 8 miesięcy...

    Chyba lepiej by było, gdybym znalazł taką (lub podobną) Tendę w zaniżonej cenie...
    'Tenda O2' lub 'Tenda O4' lub 'Tenda O6' lub 'Tenda O8' lub 'Tenda O9'...

    Do Biedronki Citi daje tylko 400 pln...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2022-06-09 00:49:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 4...@4...net

    > No no ... ciekawe.
    > Ale IMHO - tak sie juz nie da.
    > Dyspozycja zostala wydana i trzeba zrealizowac :-)

    Można zlecić przerwanie po dowolnej ze stron.

> [...]
    > ze naprawde chciał przeniesc numer. Bo moze jakis oszust czy pomyłka.
    > Czy mozna mu przestawic lepszą oferte ... troche wątpie, bo sie

    Zwykle są propozycje -- zwłaszcza składane przez Orange.

    > Załózmy jednak, ze udało sie klienta przekonac i w porozumieniu
    > wysłac odmowę uwolnienia numeru.
    > I klient zostaje z nowo zawartą umową :-)

    Dostajesz kolejny numeru...
    Jeśli tymczasowy podoba się -- można przerwać...
    Niekoniecznie jednak jest ten tymczasowy -- czasami nowa SIMka będzie martwa...

    > Rezygnacje u starego operatora mozesz wczesniej zlozyc.
    > No ale skoro poszedles na Poczte, to nie złożyleś :-)

    Ale nadal mogę złożyć tu lub tam...

    > A teraz jest juz tylko 24h na reczywiste przeniesienie nr,
    > przynajmniej tak mi sie wydaje.

    Chyba różnie z tym bywa, zaś korespondencyjnie nie ma mowy o 1 dniu.

    --